logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

راهنمای خرید خرما کبکاب+خواص و ویژگی‌ها آن

blog manobazar
22 جولای 2022
8 دقیقه زمان برای مطالعه
راهنمای خرید خرما کبکاب - من و بازار

خرما کبکاب

خرمای کبکاب یکی از انواع خرماهای صادراتی است که بیشتر در مناطق کازرون و برازجان و تنگستان کشت می‌شود. این محصول بیضی شکل جزو خرماهای نیمه خشک در ایران است که طعم لذیذ و دلچسب آن باعث شده که افراد زیادی به دنبال خرید خرما کبکاب با کیفیت بالا باشند. اگر شما هم جزو طرفداران محصولات جنوب و این گونه خرمای پرخاصیت هستید بهتر است درباره خواص و ویژگی‌های آن اطلاعات بیشتری کسب کنید تا اطمینان بیشتری نسبت به خرید آن از فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید.

خرما Date

خرما خاصویی کله چین Khassui Date - من و بازار

خرما Date میوه‌ای خوراکی و دارای پوستی نازک و طعمی شیرین و هسته‌ای سخت است. میوه‌ها به شکل خوشه‌ای بزرگ از شاخه آویزان می‌گردند و برگ‌های آن بزرگ است. ارتفاع نخل به ۱۰ تا ۲۰ متر یا بیشتر می‌رسد.

خرما محصولی است که به مناطق گرمسیر تعلق دارد. عمدتا در نیم کره شمالی یافت می شود. کشور هایی نظیر ایران، عراق، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس گرفته ایالات متحده آمریکا از تولید کننده گان و صادرکنندگان این محصول هستند. خرما کبکاب ازجمله همین محصولات پر طرفدار است.

مشخصات خرما کبکاب

مشخصات خرما کبکاب - من و بازار

خرمای کبکاب جزو گروه خرماهای نیمه خشک یا تَر در ایران است که از نظر ظاهری بیضی شکل با پوست ضخیم چسبیده به میوه دارد. این نوع خرما بیشتر در شهرهای جنوبی کشور از جمله بوشهر کشت می‌شود و شیره فراوانی دارد. همچنین جالب است بدانید که وزن هر عدد خرما کبکاب حدود ۱۵ گرم است و میزان گوشت خرما با هسته حدود ۲۵.۹ درصد برآورد می‌شود. این ویژگی‌ها روی قیمت خرمای کبکاب تاثیر مستقیم می‌گذارد.

قبل از خرید خرما کبکاب باید بدانید که طبع این نوع محصول صادراتی گرم است و به دلیل داشتن شیره فراوان، از آن بیشتر برای درست کردن خرما ارده استفاده می‌کنند. خرمای کبکاب را به سه صورت خارک (رنگ زرد)، رطب (قهوه‌ای روشن) و خرما (قهوه‌ای تیره) طبق مراحل رشد می‌توان میل کرد. به طور قطع مرحله‌ای که خرما کاملا رسیده و بافت نرمی دارد بیشترین طرفدار را دارد.

خرید خرما کبکاب؛ انواع خرما کبکاب

خرما کبکاب از با ارزش‌ترین و فراوان‌ترین نوع خرمای تولیدی در کشورمان است که نسبت به سایر خرماها بافت نرم‌تری دارد. اغلب این محصول را به سه صورت خرما کبکاب نیمه خشک بدون شیره، خرمای کبکاب فشرده بسته‌بندی شده چسبناک، خرمای شیره‌ای کبکاب در بازار عرضه می‌کنند. همچنین خارک و رطب خرمای کبکاب با رنگ زرد نیز در بین مصرف کنندگان به عنوان رطب عسلی معروف است.

رطب کبکاب به دلیل دارا بودن درصد بالایی شیرینی و رطوبت (19 درصد) بسیار مطلوب و پر مصرف است. در این بین کشورهای خارجی بیشتر طالب خرید خرما کبکاب نوع نیمه خشک و بدون شیره آن هستند.

فواید مصرف و خرید خرما کبکاب

فواید مصرف و خرید خرما کبکاب - من و بازار

خرما از هر نوعی که باشد به عنوان یک ماده مغذی سرشار از آهن، منیزیم و کلسیم مصرف آن فواید بسیاری دارد. مصرف منظم خرما و قرار دادن آن در رژیم غذایی روزانه باعث می‌شود که بسیاری از بیماری‌ها کنترل و عملکرد سیستم ایمنی بدن بهبود یابند. در این بین خرمای کبکاب یکی از پرخاصیت‌ترین انواع خرماهایی است که آشنایی با برخی از مهمترین فواید مصرف آن باعث می‌شود که با اطمینان بیشتری نسبت به خرید خرما کبکاب اقدام کنید.

  • خرمای کبکاب انرژی فراوانی را به بدن منتقل می‌کند و مصرف آن بعد از انجام فعالیت‌های سخت ورزشی و فکری بسیار مناسب است.
  • این خرما منیزیم فراوانی دارد و سبب کاهش وزن، کاهش فشار خون می‌شود.
  •  آهن موجود در خرما کبکاب سبب درمان بیماری کم‌ خونی و رفع مشکلات قلبی و عروقی می‌شود.
  • کلسیم موجود در این نوع خرما به استحکام استخوان‌ها کمک کرده و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.
  • این خرما آنتی ‌اکسیدان بالایی دارد و در پیشگیری و درمان برخی از سرطان‌ها مفید است.
  • به دلیل داشتن فیبر بالا مشکلات گوارشی مانند یبوست را در افراد مبتلا بهبود می‌بخشد.
  •  ویتامین C موجود در آن افراد مبتلا به سرماخوردگی را درمان می‌کند.
  • مصرف منظم خرمای کبکاب خطر ابتلا به بیماری‌های نورودنژراتیک را در بدن کاهش می‌دهد و سبب بهبود عملکرد شناختی در افراد سالمند می‌شود.
  •  اگر بدانید مصرف خرما سرعت پیشرفت آلزایمر و التهاب مغز را کاهش می‌دهد هر چه سریعتر نسبت به خرید خرما کبکاب اقدام می‌کنید.
  • این نوع خرما سرشار از ویتامین‌هایA ،C ،B1،B2 و غیره است که برای سلامت بدن و قدرت بینایی بسیار مفید است.

بر این اساس ارزش غذایی خرما کبکاب مانند سایر انواع خرما به دلیل داشتن مواد مغذی طبیعی بسیار بالا است و با مصرف روزانه این ماده غذایی می‌توانید قند، چربی، پروتئین و ویتامین‌های مورد نیاز بدن خود را تامین نمایید.

راهنمای خرید خرما کبکاب صادراتی

خرما کبکاب شیره دار کله چین Kabkab Date - من و بازار

مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین خرمای کبکاب در ایران با توجه به نام مناطق خرما‌ خیز در بازار هستند. این خرما در کازرون، برازجان، بهبهان، بوشهر، خورموج، طبس، تنگستان و دیگر مناطق برداشت می‌شود. از این رو هنگام خرید خرما کبکاب که سالانه حجم بالایی از آن به کشورهای همسایه، آمریکا، اروپایی و آفریقا صادر می‌شود به نکات زیر توجه کنید.

1- کیفیت خرمای کبکاب

خرمای کبکاب جزو خرماهای صادراتی است و در این بین خرمای بهبهان و درکام به دلیل شیره بیشتر، طعم بهتر و کیفیت بالاتر جزو معروف‌ترین انواع آن است. خرمای کبکاب با کیفیت در صورتی که در شرایط مناسب (دمای منفی 5 درجه سانتی‌گراد) نگهداری شود تا یکسال قابلیت ماندگاری دارد و کیفیت آن افت نخواهد کرد. این نوع خرما نسبت به سایر خرماهای دیگر شیره زیادی دارد و به همین دلیل به صورت فشرده عرضه می‌شود. بنابراین هنگام خرید خرما کبکاب دقت کنید که گوشت آن به هسته قاطی نشده باشد و همچنین له‌شدگی و تغییر رنگ خرما دلیلی بر کیفیت پایین محصول دارد.

2- خرید خرما کبکاب براساس نحوه بسته‌بندی

خرمای کبکاب به دلیل ماندگاری بالا جزو پرمصرف نوع خرماهای موجود در بازار است. این محصولات تولیدی اغلب در انواع بسته بندی های بزرگ و کوچک چیده و بسته‌بندی می‌شوند. همچنین خرماهای به صورت نیمه فشرده را در سطل‌های گرد قرار می‌دهند تا میزان ماندگاری آن‌ها افزایش پیدا کند. پس شما بدون نگرانی از خراب شدن می‌توانید نسبت به خرید خرما کبکاب با بسته‌بندی متنوع اقدام کنید.

3- شرایط نگهداری خرمای کبکاب

از آنجایی که خرمای کبکاب جزو دسته خرماهای نیمه‌خشک است و ماندگاری بالایی داشته در محیط خارج از یخچال نیز قابلیت نگهداری دارد. به طوری که اگر این خرما را در مکان خشک و در دمای محیط خانه در ظرف دربسته و مناسب قرار دهید، تا مدت‌ها سالم مانده و قابلیت استفاده دارد. بسیاری از توزیع‌کنندگان این نوع خرما را در سردخانه‌ها یا انبارهای خشک و خنک تا حدود دو سال نگهداری می‌کنند.

قیمت خرید خرما کبکاب

به طور کلی قیمت خرمای کبکاب براساس نرخ ارز به صورت روزانه تعیین می‌شود و فاکتورهای مهمی مانند نوع بسته‌بندی، کیفیت، وزن، اندازه، منطقه محل کشت و غیره در تعیین قیمت این محصول اثر می‌گذارد. البته قیمت خرما کبکاب بستگی به میزان عرضه و تقاضا نیز دارد و با توجه به نوسانات بازار نمی‌توان قیمت ثابتی را اعلام کرد. جهت خرید خرما کبکاب بدون واسطه با بهترین قیمت و کیفیت به فروشگاه‌های معتبر فعال در این زمینه مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی من و بازار با دسترسی به بهترین و باکیفیت ترین محصولات جنوب ازجمله خرما، این کالا را در بهترین کیفیت برای شما تامین و آماده است تا به سراسر کشور ارسال کند.

صادرات خرمای کبکاب

خرما کبکاب شیره دار کله چین Kabkab Date - من و بازار

خرمای کبکاب یک رقم صادراتی محبوب است که در اکثر کشورهای جهان طرفداران بسیاری دارد. دلیل این تقاضای بالا ناشی از طعم و مزه مناسب، کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه آن است. همچنین به دلیل میزان تولید بالای این نوع خرما در مناطق مختلف کشورمان باعث شده است که خریداران و مصرف کنندگان فراوانی در داخل و خارج کشور داشته باشد.

تفاوت خرما کبکاب با سایر انواع خرماها

بسیاری از افرادی که به دنبال خرید خرما کبکاب هستند به دنبال مقایسه و اطلاع از تفاوت این خرما با سایر انواع خرماهای تولیدی در کشورمان هستند تا با اطمینان بیشتری نسبت به تهیه این میوه پرخاصیت کنند. در ادامه به بیان برخی از تفاوت‌ها و ویژگی‌های این محصول می‌پردازیم.

  • خرید خرما کبکاب؛ تفاوت خرمای کبکاب و مضافتی

مهمترین تفاوت خرمای کبکاب و مضافتی در شکل ظاهری آنها است. خرمای مضافتی دارای پوستی شفاف و سیاه است و هسته آن از گوشت خرما جدا می‌شود و باید آن را در یخچال نگهداری کرد. اما خرمای کبکاب پوستی ضخیم و قهوه‌ای دارد و هسته و پوست خرما به گوشت آن چسبیده است. خرمای کبکاب کم شیره خارج از یخچال و در انبار خنک هم قابلیت ماندگاری دارد.

  • تفاوت خرمای کبکاب و خاصویی

خرمای خاصویی نسبت به خرمای کبکاب اندازه کوچک‌تری دارد و طعم آن کمی ترش و آب‌دار است. میزان رطوبت این خرما نسبت به خرمای کبکاب بیشتر بوده و در صورتی که در جای گرم نگهداری شود، شیره‌ آن خارج می‌شود. قند این خرما از نوع فروکتوز است و این خاصیت باعث شده که مصرف آن بین افراد دیابتی به عنوان جایگزین شکر و قند مرسوم باشد.

  • تفاوت خرمای کبکاب با پیارم

خرمای پیارم به دلیل خوشمزه بودن و نیمه خشک بودن یکی از گران‌ترین خرماهای صادراتی در ایران است. خرما پیارم به دلیل کمیاب بودن برخلاف خرمای کبکاب که اغلب مناطق خرماخیز کشور برداشت می‌شود، مورد توجه بسیاری از خریداران در بازارهای داخلی و جهانی قرار دارد.
خرمای پیارم برخلاف خرما کبکاب پوستی نازک و تیره‌ دارد اما گوشت آن به پوست خرما چسبیده است. همچنین میزان فروکتوز خرمای پیارم زیاد است و مصرف آن برای دیابتی‌ها مناسب است.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم که شما را به مشخصات ظاهری، خواص و فواید مصرف و راهنمای خرید خرما کبکاب آشنا کنیم. همانطور که گفته شد، خرمای کبکاب دارای مواد مغذی و ویتامین‌های بسیاری است و به دلیل ارزش غذایی بسیار بالا در بین مصرف کنندگان طرفداران بسیاری دارد.

جهت خرید این محصول با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه و بسته‌بندی مناسب می توانید به فروشگاه اینترنتی من و بازار مراجعه کنید. ما با دسترسی به انواع خرما باکیفیت جنوب به واسطه موقعیت جغرافیایی که داریم، آماده ایم تا بهترین ها را در  اختیار شما قرار دهیم.

5 پاسخ به “راهنمای خرید خرما کبکاب+خواص و ویژگی‌ها آن”

  1. سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

  2. Hibicstjok گفت:

    آیا در شیره ی استفاده شده در خرمای کبکاب از شکر استفاده شده؟

  3. Arshia93_mj گفت:

    خیلی خوب بود
    بین خرمای خشک و خرمای شیره دار کدومش بهتر هست؟

    • پشتیبانی من و بازار گفت:

      بستگی به ذائقه شما داره و مهمترین فاکتور هم هست. البته نگهداری خرما خشک راحتر از خرما شیره دار هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کره بادام زمینی جیف - من و بازار

کره بادام زمینی Jif + فواید و راهنمای خرید

کره بادام زمینی Jif یکی از بهترین برندهایی است که می‌توانید انتخاب کنید و با آسودگی خیال آن را در سبد مواد غذایی روزمره خود بگنجانید.

blog manobazar
16 آگوست 2022
تفاوت کره بادام زمینی جیف آبی و قرمز - من و بازار

تفاوت کره بادام زمینی جیف آبی و قرمز

تفاوت کره بادام زمینی جیف آبی و قرمز در داشتن تکه های بادام زمینی است. جیف آبی حاوی تکه های بادام زمینی است و جیف قرمز صاف و یکدست است.

blog manobazar
06 ژانویه 2024
راهنمای خرید مام رکسونا Rexona - من و بازار

راهنمای خرید مام رکسونا Rexona

عرق‌سوز شدن و انتشار بوی بد ناشی از تعریق زیاد از جمله مشکلاتی فصل گرما است. برای خلاصی از این وضعیت خرید مام رکسونا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

blog manobazar
12 آگوست 2022
preloader