logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

دلایلی برای انتخاب و خرید خمیردندان سنسوداین

blog manobazar
05 آگوست 2022
5 دقیقه زمان برای مطالعه
راهنمای خرید خمیردندان سنسوداین - من و بازار

راهنمای خرید خمیردندان سنسوداین Sensodyne

خرید خمیردندان سنسوداین Sensodyne و سایر خمیردندان‌ها روشی است تا دندان‌های سالم‌تری داشته باشید و از مشکلات خرابی دندان‌ها جلوگیری کنید. بهداشت دهان و دندان از بزرگترین مسائلی است که در جهان بسیاری از افراد با آن درگیر می‌شوند. بسیاری از کشورها تلاش می‌کنند تا با بالاتر بردن سطح رعایت بهداشت دهان و دندان در بین افراد جامعه، سرانه هزینه‌های درمانی را کاهش بدهند.

این موضوع به دلیلی گران قیمت بودن هزینه ترمیم و بازسازی دندان‌ها است. همچنین باید گفت که بیماری‌های دهان و دندان می‌توانند عاملی برای ایجاد بیماری‌های دیگر باشند و در واقع دولت‌ها می‌توانند با کنترل احتمال ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان، احتمال مبتلا شدن به سایر بیماری‌ها را نیز کاهش بدهند. در این مطلب نگاهی به یک روش پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان از طریق خرید خمیردندان سنسوداین خواهیم پرداخت.

یکی از برند های مطرح در تولید انواع خمیر دندان سنسوداین Sensodyne است که بطور ویژه بررسی خواهد شد.

اهمیت خمیردندان در بهداشت دهان و دندان

خمیردندان در بهداشت دهان و دندان - من و بازار

هر روزه دندان‌ها در حال روبرو شدن با عواملی هستند که می‌توانند به آنها آسیب برسانند. مواد غذایی هرچند که برای بدن انسان مورد نیاز هستند اما می‌توانند به دلایل مختلفی به دندان‌ها آسیب برسانند. باقی ماندن مواد غذایی در بین دندان‌ها و یا ماندن آثار مواد غذایی بر روی آنها در واقع عامل اصلی پوسیده شدن دندان‌ها است. مواد غذایی پس از ترکیب با آنزیم‌ها و باکتری‌هایی که در دهان وجود دارد، فاسد شده و باکتری‌های مضری را در دهان ایجاد می‌کنند.

این باکتری‌ها با گذر زمان عاملی برای انواع بیماری‌های دهان و دندان می‌شوند. همچنین رنگدانه‌هایی که درون مواد غذایی وجود دارند می‌توانند بر روی دندان‌ها اثر گذاشته و عاملی برای تغییر رنگ دندان‌ها بشوند. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که حداقل دو بار در روز دندان‌ها را با مسواک پاکسازی کرده و مواد زاید باقی مانده در دهان با کمک مسواک از دهان خارج شود.

برای اینکه مسواک بتواند بهتر وظیفه خود را انجام بدهد، خمیردندان به عنوان ماده شوینده به کمک خواهد آمد. خمیردندان‌ها از موادی تشکیل شده‌اند که می‌توانند بدون آسیب رساندن به دندان‌ها و یا ایجاد بیماری همچون مسمومیت، دندان‌ها را تمیزتر کرده و محیط دهان را پاکسازی کنند.

ماده اصلی در خمیردندان‌ها

ماده اصلی در خمیردندان‌ها - من و بازار

خمیردندان‌ها سالیان زیادی است که بخشی از روش رعایت بهداشت دهان و دندان را بر عهده دارند. با گذشت سال‌ها و گسترش تحقیقات پزشکی، مواد اولیه خمیردندان‌ها نیز تغییر یافته است. امروزه با خرید خمیردندان سنسوداین و موارد مشابه در کنار اینکه شوینده مناسبی برای دندان‌ها تهیه خواهید کرد، این محصولات کاربردهای دیگری همچون خوشبو کردن محیط دهان، بهتر کردن طعم داخل دهان و همچنین تقویت لثه‌ها و دندان‌ها را بر عهده خواهند داشت. اما همچنان وظیفه اصلی خمیردندان‌ها جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها و مقاوم کردن آنها در برابر اسیدهای موجود در دهان است. باید گفت که این وظیفه در اصل توسط ماده‌ای به نام فلوراید انجام می‌شود.

فلوراید چیست؟

فلوراید از موادی است که در درون بدن انسان به میزان کمی وجود دارد و در ساخت استخوان‌ها و دندان‌ها موثر خواهد بود. خمیردندان‌هایی که حاوی فلوراید هستند در واقع کمک می‌کنند تا سطح مینای دندان بتواند این ماده را جذب کرده و مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی داشته باشد. فلوراید در کنار مقاوم کردن مینای دندان، کمک می‌کند تا باکتری‌ها فعالیت کمتری در دهان داشته باشند و اسید کمتری در دهان تولید شود. همانطور که گفته شد این اسید عامل اصلی برای پوسیدگی دندان خواهد بود.

البته دلایلی نیز وجود دارد که بسیاری از افراد استفاده از فلوراید اضافی را برای دندان‌ها مضر می‌دانند و به همین دلیل سراغ شوینده‌های طبیعی می‌روند. باید گفت که مصرف بیش از اندازه این نوع ماده معدنی می‌تواند نتیجه عکس داده و حتی افرادی که بدن‌های ضعیفی دارند و مخصوصا کودکان را در صورت بلع خمیردندان دچار مسمومیت کند.

اگر تمایل به خرید خمیردندان سنسوداین دارید نگران این موضوع نباشید چون تحقیقات در رابطه با دندانپزشکی و فلوراید خمیردندان نشان داده است که میزان مناسب و کاربردی فلوراید در خمیردندان‌ها 1300 تا حداکثر 1500 پی پی ام است. البته به یاد داشته باشید که این مقدار از فلوراید برای خمیردندان‌هایی به عنوان استاندارد تعریف شده است که توسط افراد معمولی استفاده می‌شوند.

مثلا باید گفت که خمیردندان مخصوص کودکان از حجم کمتری فلوراید برخوردار است و در مقابل دهان شویه‌هایی که برای بانوان باردار توصیه می‌شود اصولا مقدار بیشتری فلوراید را در خود دارند تا بتوانند با حجم اسید زیاد دهان آنها مبارزه بهتری کند.

خمیردندان‌های سفیدکننده

خمیردندان‌های سفیدکننده - من و بازار

در کنار خمیردندان‌های معمولی خمیردندان‌های ویژه‌ای نیز وجود دارند که کاربردهای خاصی دارند. یکی از خمیردندان‌ها با ویژگی‌های خاص، خمیردندان سفیدکننده است. این نوع از شوینده‌های دندانی اصولا دارای مقادیر بیشتری مواد سفیدکننده همچون پراکسید اکسیژن و همچنین ذراتی برای سایندگی بیشتر هستند تا بتوانند جرم‌هایی که بر روی مینای دندان به وجود آمده است را از بین ببرند.

در واقع این نوع خمیردندان کمک می‌کند تا لایه‌ای از روی دندان برداشته شده و آلاینده‌های دندان از بین بروند. این امر باعث خواهد شد تا دندان‌ها درخشندگی بیشتری داشته باشند. البته باید به یاد داشته باشید که استفاده از این نوع خمیردندان به صورت همیشگی می‌تواند به مینای دندان آسیب وارد کرده و عاملی برای پوسیدگی بیشتر دندان شود.

خرید خمیردندان سنسوداین| خمیردندان‌های ضد حساسیت

خرید خمیر دندان سنسوداین کاربرد مهم دیگری نیز برای شما خواهد داشت. این نوع از خمیردندان‌ها با حساسیت دندان‌ها نیز مقابله می‌کنند. به دلایل مختلفی ممکن است دندان‌ها دچار حساسیت شده و در مقابل سرما و یا گرما دردی در آنها ایجاد شود. با استفاده از خمیردندان‌های ضد حساسیت‌ از درد دندان نجات پیدا کنید.

در این نوع از خمیر دندان‌ها اصولا پتاسیم نیترات، و یا ترکیب‌هایی از استرانسیوم همچون استرانسیوم کلراید وجود دارد. این مواد در زمان استفاده از خمیردندان وارد توبول‌های عاجی می‌شوند و پایانه‌های عصبی داخل آنها را مسدود می‌کنند. در نتیجه مواد غذایی و یا هوای سرد و گرم نمی‌تواند به عصب دندان راه پیدا کنند و درد ناشی از حساسیت دندان کاهش خواهد یافت.

جمع بندی و خرید خمیردندان سنسوداین

همانطور که در این مطلب گفته شد، خرید خمیردندان سنسوداین و سایر خمیردندان‌های معتبر به شما کمک خواهند کرد تا بهداشت دهان و دندان خود را بهتر رعایت کنید و همچنین برخی از مشکلات اولیه دندان همچون حساسیت نسبت به گرما و سرما را به راحتی از بین ببرید. ما در فروشگاه اینترنتی من و بازار این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به راحتی محصولات معتبر در خصوص شست و شو و بهداشت دهان و دندان همچون خمیردندان سنسوداین را خریداری و از آنها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

طرز تهیه قهوه با موکاپات Moka pot - من و بازار

طرز تهیه قهوه با موکاپات Moka pot و 7 نکته کلیدی

 طرز تهیه قهوه با موکاپات کار سختی نیست و فقط کافی است نکاتی را رعایت کنید تا یک قهوه خوش‌ طعم و خوش عطر آماده و نوش جان نمایید.

blog manobazar
16 دسامبر 2022
انواع چای سیاه

9 چای سیاه که از نوشیدن آن لذت می برید

مقدمه انواع چای سیاه خارجی را میشناسید؟ بهترین چای سیاه خارجی در ایران را چطور ؟ در خرید چای سیاه […]

علیرضا بهرامیان
25 ژانویه 2022
شامپو مخصوص موهای رنگ شده

5 واقعیت برای مراقبت از مو‌های رنگ شده

مقدمه بیرون آمدن از یک سالن آرایشی (یا حمام) با یک رنگ موی جدید، می‌تواند شما را در صدر جهان […]

علیرضا بهرامیان
10 نوامبر 2021
preloader