logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

طرز تهیه رنگینک خرما بسیار خوشمزه

blog manobazar
19 سپتامبر 2022
6 دقیقه زمان برای مطالعه
طرز تهیه رنگینک خرما - من و بازار

طرز تهیه رنگینک خرما

رنگینک با خرما به عنوان یک نوع دسر مورد استفاده قرار می‌گیرد که بیشتر در ایام ماه مبارک رمضان سرو می‌شود. با آموزش طرز تهیه رنگینک خرما می‌توانید این دسر فوق‌العاده را به راحتی آماده کنید و از آن لذت ببرید. این دسر حاوی موادی از جمله خرما، آرد، کره و گردو بوده که سرشار از انرژی و بسیار مقوی است.

به دلیل تشکیل دهنده رنگینک خرما می‌توان آن را جزو شیرینی‌های خشک نیز به حساب آورد و برای مدتی در یخچال نگهداری کرد. این دسر را به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود که ما از فروشگاه اینترنتی من و بازار راحت‌ترین نوع آن را به شما آموزش خواهیم داد.

رنگینک خرما به شکل رولتی نیز آماده می‌شود که در این نوع، طرز تهیه رنگینک خرما تغییر کرده و می‌بایست خرماها له یا چرخ شده و سپس ادامه مراحل سپری شوند. این دسر برای آن دسته از افرادی که دائم فشار خون پایینی دارند بسیار مناسب خواهد بود. رنگینک خرما دسر سنتی مناطق جنوبی ایران از جمله بوشهر، خوزستان، بندرعباس و جنوب استان فارس است. یکی از مهم‌ترین مواد به کار رفته شده در این دسر، خرما است که در ذیل مختصرا به شرح خواص آن خواهیم پرداخت.

خواص و فواید خرما

خواص خرما - من و بازار

همانطور که می‌دانید خرما از طبعی گرم و خشک برخوردار است. مصرف خرما بهترین جایگزین برای غذاهای حاوی قند است. چرا که قند خوراک مغز بوده و خرما به علت دارا بودن قند طبیعی به راحتی بر حافظه کوتاه مدت مغز تاثیر گذاشته و باعث می‌شود فعالیت خود را به خوبی انجام ‌دهد. پتاسیم قابل توجه موجود در این میوه مانع از بالا رفتن فشار خون می‌شود و به منظور عملکرد صحیح عضلات و اعصاب کاملا مفید و ضروری خواهد بود.

همچنین، خرما دارای مقادیر فوق ‌العاده‌ای از منیزیم است که مصرف آن برای اعصاب و عضلات بسیار مفید است. خرما نیمی از یک رژیم غذایی سالم محسوب می‌شود. زیرا در خرما کبکاب تمام مواد ضروری مورد نیاز بدن از جمله قند، چربی، پروتئین و انواع ویتامین‌ها موجود است. مصرف روزانه خرما به همراه شیر و ماست بسیار توصیه می‌شود زیرا مانع از گرسنگی و تشنگی می‌شود. از دیگر غذاهای سالم که می‌توانید همراه با آموزش طرز تهیه رنگینک خرما تهیه کنید خاخرما ، حلوا خرما و نان خرمایی است.

خواص رنگینک

خواص رنگینک خرما - من و بازار

  • تقویت بدن
  •  بسیار مغذی
  • تقویت کننده حافظه و اعصاب
  •  بسیار مقوی
  • بسیار مناسب برای ایام ماه مبارک رمضان (برای مدت زمان طولانی مانع از گرسنگی می‌شود.)
  •  تقویت قوای جنسی
  •  خون ساز (سرشار از آهن و اسید فولیک)
  •  ضد سرطان (خرما دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیاری است.)

توصیه می‌شود سالمندان و افراد لاغر و ضعیفی که همواره از ضعف نیروی جسمانی رنج می‌برند و همچنین کودکانی که در سن رشد هستند، این دسر مغذی و مقوی را مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: کالری خرما|مصرف روزانه خرما چه فوایدی دارد؟

انواع طرز تهیه رنگینک خرما

طرز تهیه رنگینک - من و بازار

  1.  رنگینک ساده: طرز تهیه رنگینک خرما ساده و بسیار آسان است. کافیست هسته خرما را جدا کرده و از مغز گردو استفاده کنید و در نهایت آرد تفت داده شده را روی آن بپاشید.
  2.  رنگینک قالبی: این رنگینک مشابه شیرینی‌های طرح‌دار است. در این نوع رنگینک خرما که از محصولات جنوب است، له می‌شود.
  3.  رنگینک توپی: این نوع رنگینک به شکل توپ آماده می‌شود.
  4. رنگینک جهرمی: برای تهیه این رنگینک از خرمای اصل جهرم استفاده می‌شود.
  5. رنگینک رولتی: در طرز تهیه رنگینک با خرما به این سبک، بایستی خرماها را له یا چرخ کرد. آرد تفت داده شده را روی آن مالید و به کمک پلاستیک آنها را رول کرد.
  6.  رنگینک مدرن: چنانچه تمایل دارید رنگینک زیبایی داشته باشید، این گزینه انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.
  7. حلوای رنگینک: آماده سازی آن مانند حلوا است‌.

مواد مورد نیاز برای تهیه رنگینک خرما

  • خرما: تقریبا ۳۰ عدد معادل ۳۰۰ گرم
  • مغز گردو: تقریبا ۱ پیمانه سرخالی معادل ۵۰ گرم
  • آرد سفید: ۲ پیمانه معادل ۲۵۰ گرم
  • پودر قند: ۲ قاشق غذاخوری (به میزان دلخواه)
  • پودر زنجبیل: ۱ قاشق چایخوری (به میزان دلخواه)
  • پودر هل: ۲/۱قاشق چایخوری (به میزان دلخواه)
  • پودر دارچین: ۱ قاشق چایخوری (به میزان دلخواه)
  • کره: ۵۰ گرم
  • روغن: ۲/۱ پیمانه
  • مواد تزیین: پودر پسته، خلال پسته، پودر قند، مغز گردو، پودر دارچین، خلال بادام، پودر گردو، کنجد، پودر نارگیل، گل محمدی و… به میزان لازم

طرز تهیه رنگینک خرما

ماندگاری رنگینک خرما بالا بوده و مناسب برای اشخاصی است که اصطلاحا فشارشان می‌افتد. طرز تهیه رنگینک خرما تقریبا شبیه به حلوا بوده که روی خرماهایی که درونشان گردو قرار داده شده است می‌دهیم و سرو می‌کنیم. از طعم و عطر این دسر هر چه قدر هم بگوییم باز هم کم است. لازم به ذکر است که یک رنگینک خوزستانی اصیل تنها از خرما، آرد، گردو و روغن تشکیل شده است و مابقی را می‌توانیم به میزان سلیقه خود کم و زیاد و یا حذف کنیم.

  • مرحله اول: تفت دادن آرد

جهت آماده کردن یک رنگینک مجلسی باید ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده است درون تابه‌ای ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهیم تا آب شود. سپس آرد الک شده را به کره اضافه کرده و آن قدر هم می‌زنیم تا آرد رنگ طلایی به خود بگیرد. البته ناگفته نماند که در طرز تهیه رنگینک با خرما می‌توان در مرحله نخست آرد را درون تابه تفت داد تا به رنگ طلایی درآید و سپس کره را به آن اضافه کنیم که در هر دو صورت صحیح است.

  • مرحله دوم: افزودن هل و دارچین

بعد از آنکه مخلوط آرد و کره به رنگ طلایی رسید، پودر هل و پودر دارچین را به مواد اضافه و به مدت دو دقیقه آنها را تفت می‌دهیم. سپس تابه را از روی حرارت برداشته و دوباره مواد را تفت می‌دهیم که نسوزد. زیرا تابه هنوز داغ بوده و چنانچه رها شود امکان دارد مواد بسوزند.

  • مرحله سوم: تهیه خرما و گردو

در این مرحله از طرز تهیه رنگینک خرما میتوان از خرما خاصویی استفاده کرد و آن‌ها را از هسته جدا کنیم و داخل آنها را با گردو پر می‌کنیم. سپس کف ظرف مورد نظر را کمی چرب کرده و سلفون می‌کشیم.

  • مرحله چهارم: طرز تهیه رنگینک خرما

در ادامه بخشی از مخلوط آرد تفت داده شده را داخل ظرفی که قرار است در آن سرو کنید بریزید و روی آن را با خرماهای گردویی کاملا بپوشانید. مجددا باقی‌مانده مخلوط آرد را روی آن ریخته و سپس به مدت دو ساعت رنگینک را درون یخچال می‌گذاریم تا سفت شود.

  • مرحله آخر: تزئین رنگینک

در مرحله پایانی از طرز تهیه رنگینک خرما باید آن از از یخچال بیرون آورده و روی آنها را با پودر قند یا پودر پسته تزئین می کنیم و برش می دهیم. همچنین می‌توان ابتدا به صورت لوزی یا مربع و یا حتی به کمک قالب‌های کوچک، رنگینک را قالب زده و سپس آنها را تزئین کنیم. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که می‌توان رنگینک را حداکثر ظرف مدت یک ماه داخل ظرف دربسته و در یخچال نگهداری کرد.

مطالب مرتبط: طرز تهیه خرما توپی و انواع توپک‌های خرمایی

نکات کلیدی در طرز تهیه رنگینک خرما

رنگینک خرمای - من و بازار

  • چنانچه تمایل دارید رنگینک شما کمی چرب‌تر باشد، کره را به میزان ۲۵۰ گرم استفاده کنید.
  •  جهت طرز تهیه رنگینک خرما هر میزان آرد استفاده می‌کنید، می‌بایست نصف این میزان را روغن یا کره اضافه کنید.
  •  جهت تهیه رنگینگ می‌توانید از کره محلی استفاده کنید.
  • روی رنگینک را می‌توانید به دلخواه با پسته خلال شده تزئین کنید.
  • به منظور طعم بهتر رنگینک می‌توانید ۱.۵ پیمانه آرد سفید به همراه ۲/۱ پیمانه آرد نخودچی استفاده کنید.
  • می‌توان میزان کره را نصف کرد و مابقی را روغن جامد استفاده کنید.
  • میزان خرید خرما بسته به ظرفی است که در آن سرو می‌شود و می‌بایست به اندازه‌ای باشد که کاملا روی مواد را پوشش دهد.
  • می‌توان مغز گردوها را کمی با حرارت ملایم تفت داد تا برشته شوند سپس استفاده کرد.

طرز تهیه رنگینک خرما عربی

مواد لازم

  1. به مقدار 2 کیلو گرم خرما رو در ۴/۱ پیمانه آب جوش خیس کرده تا نرم و خنک شوند.
  2. به مقدار 1 و ۴/۱ پیمانه آرد تفت داده شده که کمی قهوه‌ای شده‌اند.
  3. به مقدار 1 و ۴/۱ پیمانه شیرخشک تفت داده شده.
  4. به مقدار ۴/۳ قوطی شیرعسلی
  5. به مقدار 1 پاکت خامه صبحانه
  6. به مقدار 100 گرم کره
  7. به مقدار 10 عدد بیسکویت دایجستیو
  8. به مقدار 3 تکه پنیر کیبی
  9. به مقدار 2 قاشق چایخوری پودر هل

مراحل آماده‌سازی رنگینک خرما

طرز تهیه رنگینک خرما عربی اینگونه است که، ابتدا باید بیسکویت‌ها را پودر کرده و ۴/۱ پیمانه آرد، ۴/۱ پیمانه شیرخشک و یک قاشق چایخوری پودر هل را به همراه 70 گرم کره آب شده به آن اضافه و مخلوط کنیم. سپس مواد را درون یک قالب مربعی که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده‌ایم، ریخته و صاف می‌کنیم.

خرما، شیرعسلی، خامه و پنیر را به همراه 1 قاشق چایخوری پودر هل درون همزن می‌ریزیم و با هم مخلوط می‌کنیم. سپس مواد را با 30 گرم کره به شیر و آرد تفت داده شده اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم تا مایع غلیظی به دست آید. در مرحله بعد مواد را داخل ظرف روی لایه بیسکویتی ریخته و سطح آن را با لیسک صاف کرده و با پسته خرد شده یا پودر پسته تزئین می‌کنیم.

قالب را حدود 30 دقیقه درون فر قرار می‌دهیم تا کناره‌های آن پف کند و وسط مواد سفت شود. در آخر به مدت یک ساعت درون یخچال می‌گذاریم تا استراحت کند و به راحتی بریده شود.

فروشگاه اینترنتی من و بازار به منظور دسترسی تمامی مشتریان به مواد لازم جهت آموزش طرز تهیه رنگینک ساده خانگی، انواع کالا ها را تامین کرده و شما به سادگی می توانید اقدام به خرید خرید خرما خاصویی و خرید خرما کبکاب نمایید. ما بهترین ها را برای ش ما ارائه خواهیم کرد و به سادگی درب منزل در بهترین کیفیت دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آموزش طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

طرز تهیه قهوه فرانسه در 1 دقیقه : فرنچ پرس را آماده کنید

طرز تهیه قهوه فرانسه French coffee قهوه روش های دم کردن متفاوتی داره و کشور های زیادی روش اختصاصی خودشون […]

blog manobazar
11 ژوئن 2022
راهنمای خرید چیپس پرینگلز - من و بازار

راهنمای خرید چیپس پرینگلز Pringles

خرید چیپس پرینگلز Pringles امروزه به عنوان یکی از تنقلات پرطرفدار نسبت به چیپس‌های معمولی بسیار رایج شده است. این محصول توانسته نظر بسیاری از مصرف‌کنندگان را جلب کند.

blog manobazar
22 آگوست 2022
نگهداری خرما - من و بازار

نگهداری خرما و 4 راهکار کاربردی

یکی از سوالاتی که اغلب کاربران با آن مواجه می‌شوند روش نگهداری خرما است. اگر روش مناسبی برای نگهداری از این ماده مغذی استفاده نکنید تمام ارزش غذایی آن از بین خواهد رفت.

blog manobazar
31 اکتبر 2022
preloader