logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

طرز تهیه قهوه فرانسه در 1 دقیقه : فرنچ پرس را آماده کنید

blog manobazar
11 ژوئن 2022
4 دقیقه دقیقه زمان برای مطالعه
آموزش طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

طرز تهیه قهوه فرانسه French coffee

قهوه روش های دم کردن متفاوتی داره و کشور های زیادی روش اختصاصی خودشون رو دارن. دله، ترک، اسپرسو، موکاپات، کمکس و … همگی از انواع روش های دم کردن و سرو قهوه هست.

قهوه فرانسه چی؟ حتما اونم هم شنیدید؟

طرز تهیه قهوه فرانسه باید براتون آشنا باشه. می دونستید اگه شما توی یک کافه در کشور فرانسه تقاضای این قهوه رو داشته باشید، قطعا مورد تمسخر قرار میگیرین؟ به دلیل این هست که اونجا چیزی به اسم قهوه فرانسه وجود نداره. البته بین ما ایرانیانا این اسم به عنوان یک روش دم کردن قهوه جا افتاده و می شناسن. ما هم با همین اسم توضیحاتی رو بهتون ارائه میدیم.

خب بریم که بیشتر درموردش بدونیم و انواع روش های دم کردنش رو بشناسیم. خوشحال میشیم تا آخر ما رو همراهی کنید.

قهوه فرانسه چیست ؟

نوشیدن قهوه توی کشور فرانسه هنوز بخش مهمی از روال روزانه هست. به عبارتی نوشیدن قهوه توی این کشور یه فرهنگه که آداب و رسوم خاص خودش رو داره و باید رعایت هم بشه.

فرهنگ خوردن قهوه توی فرانسه در واقع به قرن‌ها قبل برمی‌گرده که عمدتاً توی پاریس، جایی که کافه‌ها محل تجمع مردان برای بحث درباره اخبار، شایعات و تجارت بوده. که البته بعداً تبدیل به مکانی برای انقلابیون برای بحث در مورد سیاست شد.

مطالب مرتبط: خواص قهوه برای پوست

روست قهوه فرانسه French coffee roast

روست قهوه فرانسه یه سبک بو دادن قهوه هست. توی قرن نوزدهم، قهوه‌ی برشته شده و تیره بسیار محبوب بود. قهوه فرانسوی یکی از تیره‌ترین هاست. دانه های این قهوه لازم نیست از مکان خاصی تهیه بشن. به اصطلاح خاستگاه آنچنان اهمیتی در طرز تهیه قهوه فرانسه نداره.

طعم قهوه فرانسه تند، دودی و غنی هست. در طول فرآیند برشته کردن، دمای داخلی دانه های قهوه به دمای بسیار بالایی یعنی 240 درجه سانتیگراد می رسه. همانطور که رنگ دانه های قهوه شروع به تیره شدن می کنه، روغن قهوه بیشتری روی سطحش ظاهر میشه. به همین دلیله که دانه‌های قهوه روست فرانسوی قهوه‌ای تیره‌تر و پوشیده از روغن هستن.

خواص قهوه فرانسه

خواص قهوه - من و بازار

برای اطلاع از خواص قهوه فرانسه 3 مورد رو به صورت خلاصه برای شما آماده کردیم.

1- قهوه فرانسه قدرتمنده. این قهوه حاوی متیل‌پیریدین هست که یه ترکیب ضد سرطانی قوی و اثبات شده هست. این قهوه شانس ابتلا به برخی سرطان های دیگه رو هم کاهش میده. قهوه فرانسه سرشار از این ترکیبه و می تونه به کاهش ابتلا به سرطان های دهان، حلق و مری هم کمک کنه.

2- یکی دیگه از خواص قهوه فرانسه اینه که  توی دراز مدت، به کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و حتی زوال عقل کمک می کندپه. همین آنتی اکسیدان ها از سیستم قلبی عروقی شما که سرشار از فیبر عضلانی و نورون های مهم هست محافظت می کنه. قهوه فرانسه غنی ترین قهوه و سازگار با اجزای سازنده سیستم عصبی انسانه. از نظر کبدی، این نوع قهوه همچنین با کمک به پیشگیری از سرطان کبد به مبتلایان سیروز هم می تونه کمک کنه. این قهوه نه تنها از سلامت مداوم شما محافظت می کنه بلکه برای بازسازی بدن در برابر آسیب ها نیز مفیده.

3- قهوه فرانسه محلول غنی از آنتی اکسیدان عالی برای کمک به تمرکز و یادآوری خصوصا صبح ها هست. توی طولانی مدت، قهوه به طور کلی به محافظت از ذهن در برابر آلزایمر و حتی پیری تدریجی شناختی که همه ما تجربه می کنیم کمک می کنه.

مطالب مرتبط: 9 خاصیت ویژه قهوه که من و بازار به شما می گوید

انواع قهوه فرانسه

همونطور که گفته شد، توی کشور فرانسه خوردن قهوه یک فرهنگه و آداب و رسوم خاص خودش رو داره. شما توی این کشور چیزی به اسم قهوه فرانسه رو نمی تونید پیدا کنید. روش های سرو متفاوتی وجود داره که با توجه به دستگاه های مخصوص نامگذاری شده.

البته توی کشور ما قهوه فرانسه رو با ویژگی ی از قبیل رقیق بودن نسبت به اسپرسو میشناسن. و اینکه این قهوه توی لیوان یا فنجون بزرگی سرو میشه. کشورهای اروپایی و آمریکا جز پرطرفدارترین ها در سر این قهوه هستن.

مطالب مرتبط: 16 نوع قهوه سرد و گرم که باید بشناسید

نکته بسیار مهم در سرو قهوه فرانسه، درجه آسیاب قهوه است. اگر بخواهیم از پودر قهوه آماده استفاده کنیم، به درجه آسیاب توجه کنید. باید درجه آسیاب برای قهوه فرانسه از پودر قهوه اسپرسو کمی درشت تر باشد.

برند لاوازا و استارباکس از جمله معروف ترین ها در زمینه تولید و فرآوری انواع دان و پودر قهوه هستند.

پیشنهاد می کنیم از طریق لینک های خرید قهوه استارباکس و خرید قهوه لاوازا به بررسی دقیق تری بپردازید.

انواع روش های طرز تهیه قهوه فرانسه

1- طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس French Press

طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

قطعا معروف ترین روش برای دم کردن قهوه فرانسه استفاده از فرنچ پرس French Press هست.

طراحی فرنچ پرس اجازه می دهه تا پودر قهوه به جای عبور از فیلتر کاغذی، مستقیماً با آب در تماس باشه.

این به روغن‌های ضروری قهوه اجازه می‌ده تا به جای حبش شدن توی فیلتر کاغذی، توی سراسر آب پخش بشن. در نتیجه، بیشتر مواد خوب مانند آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی توی فنجان قهوه شما قرار میگیره. در طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس، برای یک نفر یا چند نفر، صرفا میزان قهوه و آب را افزایش دهید.

2- طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه

قهوه فرانسه با دستگاه یکی دیگه از روش‌های تهیه قهوه هست. این دستگاه دارای فیلتر مخصوص است که با عبور آب جوش از قهوه موجود در مخزن مخصوص آن، قهوه فرانسه را به شما ارائه می کند. استفاده از قهوه‌ی خوبی با ترکیبات متنوع و مرغوب، می‌تواند تجربه شما را بهبود خواهد بخشد.

اگر قهوه خیلی غلیظ یا خیلی رقیق است، نسبت قهوه به آب را تنظیم کنید. نکته مهم در طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه این است که حتماً از آب تازه و کیفیت بالا برای تهیه قهوه استفاده کنید.

3- طرز تهیه قهوه فرانسه با شیر

طرز تهیه قهوه فرانسه با شیر

طرز تهیه قهوه فرانسه با شیر

همونطور که گفتیم روش های دم کردن قهوه فرانسه متفاوته و طرز تهیه قهوه فرانسه با شیر یکی از روش های معروف هست. در این روش با استفاده از فرنچ پرس یا هر دستگاه فرانسه سازی، قهوه رو دم کنید و بعد از اینکه اون رو توی فنجون یا ماگ ریختید شیر داغ رو بهش اضافه می کنید. پس توجه کنید، نیازی نیست توی دستگاه یا فرنچ پرس بجای آب از شیر استفاده کنید. به همین راحتی.

اگر مایل به تجربه قهوه فرانسه با مقدار بیشتر شیر هستین، می‌تونید نسبت قهوه به شیر رو تنظیم و به سلیقه خودتون لذتش رو ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قهوه با موکاپات Moka pot

آموزش طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس French Press

برای سرو قهوه با این روش به یک فرنچ پرس French Press خوب نیاز دارید. قیمت فرنچ پرس نسبت به انواع دستگاه های قهوه ساز بسیار مناسب تر هست و به سادگی می تونید اون رو پیدا کنید.

یکی دیگه از موارد مهم، تهیه و خرید قهوه باکیفیت هست. درجه آسیاب مهمترین فاکتور در انتخاب شما هست. معمولا روی بسته بندی قهوه ها به وسیله تصویر و علائم، توضیحات مربوط به دستگاه سرو داده میشه. می تونید با خرید قهوه استارباکس خیال خودتون رو راحت کنید و قهوه ای با کیفیت سرو کنید.

بریم برای سرو قهوه فرانسه

به مقدار 2 قاشق غذاخوری، پودر قهوه رو داخل فرنچ پرس بریزید. بهترین دما برای سرو این قهوه حدود 95 درجه سانتیگراد هست. بعد از اون آب رو تا لبه بالایی فرنچ پرس بریزید. حالا 4 دقیقه زمان نیازه تا قهوه خوب دم بکشه. بعد از این زمان قهوه رو به سمت پایین پرس کنید تا نوشیدنی صاف و یکدستی داشته باشید.

فنجون تون رو آماده کنید. یه کاپ کیک خوشمزه کنار قهوه فرانسه حسابی میچسبه.

مطالب مرتبط: تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا

فیلم طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

برای جزئیات بیشتر می تونید فیلم طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس رو ببینید.

به کانال ما در نماشا و آپارات بپیوندید.

منابع : youtube، frenchpresscoffee، nescafe

گردآوری، تهیه و تنظیم: کاری از تیم بلاگ فروشگاه اینترنتی من و بازار

یک پاسخ به “طرز تهیه قهوه فرانسه در 1 دقیقه : فرنچ پرس را آماده کنید”

  1. منصوره گفت:

    یه آموزش بذارید برای کرما گرفتن از موکاپات
    مرسی از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی - من و بازار

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی در 2 دقیقه

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی داری فکر میکنی عصرونه چی آماده کنی؟ تا چایی رو دم میکنی یه کاپ کیک […]

blog manobazar
06 ژوئن 2021
رژیم غذایی جنرال موتورز General Motors - من و بازار

رژیم غذایی جنرال موتورز General Motors : کاهش وزن در 7 روز

رژیم غذایی جنرال موتورز در 7 رو.ز می توانید به وزن دلخواه خود برسید.

blog manobazar
17 آوریل 2021
طرز تهیه خرما توپی - من و بازار

طرز تهیه خرما توپی و انواع توپک‌های خرمایی

طرز تهیه خرما توپی بسیار راحت بوده و می‌توان در کمترین زمان این خوراکی خوشمزه و انرژی‌زا را تهیه و مصرف نمود.

blog manobazar
14 اکتبر 2022
preloader