logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

انواع بیسکویت صبحانه و 5 گام طرز تهیه آن

علیرضا بهرامیان
05 دسامبر 2021
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
انواع بیسکویت صبحانه

مقدمه

صبحانه یک وعده غذایی مهم در تغذیه انسان است که متخصصان علم تغذیه مصرف خوب و به وقت آن را در برنامه روزانه زندگی انسان ها به شدت توصیه می کنند چون اولین وعده غذایی پس خواب طولانی شبانه است. پس از صنعتی شدن جوامع، پیشرفت های شغلی و اجباری شدن مدارس بیشتر شد تمایل مردم به خوردن صبحانه نیز بیشتر شد چون گرسنگی باعث احساس خستگی صبحگاهی دانش آموزان و کارگران می شد.

از همین رو فروشگاه بزرگ من و بازار اینبار با معرفی انواع بیسکویت صبحانه خدمتتان است تا علاوه بر تاریخچه و معرفی، طرز تهیه آن را نیز با شما به اشتراک بگذارد. بنابراین پیشنهاد می شود خواندن این مطلب را از دست ندهید.

بیسکویت صبحانه

یک وعده صبحانه سالم باید متناسب با فعالیت ها و دیگر وعده های غذای روزمره افراد باشد. از همین رو، صبحانه پرکالری برای افرادی توصیه می شود که صبح خیلی زود از خواب بیدار می شوند اما برعکس، صبحانه سبک و مختصر برای افرادی مناسب تر است که تا دیروقت می خوابند.

اولین کارخانه بیسکویت سازی

در سال 1846، هانتلی و پالمرز اولین کارخانه تولید بیسکویت را در ریدینگ انگلستان راه اندازی کرد. هانتلی و پالمرز ده ها هزار تن بیسکویت تولید می کرد و بزرگترین تولید کننده بیسکویت در جهان بود.

بیسکویت های صبحانه

بیسکویت های صبحانه علاوه بر دارا بودن کالری مورد نظر برای تامین انرژی بدن در طول ساعات فعالیت در محل کار، به آسانی نیز می توان آن را مصرف کرد. کافی است یک استکان چای در کنارتان باشد تا با زدن بیسکویت در آن، در کمترین زمان صبحانه خود را مصرف کرده و راهی محل کار شوید. ضمن اینکه می توان آن را با خود به محل کار نیز برد و میان وعده خود را نیز با این خوراکی خوش طعم صرف کنید. در این میان بیسکویت های سبوس دار که سرشار از فیبر و تهیه شده از آرد کامل گندم می باشد که می تواند انرژی شما را به هنگام صبحانه بیشتر تامین کند.

بیسکویت های اولیه

کلمه بیسکویت از کلمه لاتین bis cotus به معنای دو بار پخته شده گرفته شده است. ایده ساخت بیسکویت به رومیان برمی گردد. با این حال، بیسکویت هایی که ما آنها را می شناسیم، در قرون وسطی توسعه یافتند. مردم از قرون وسطی پنکیک می خوردند. (قدیمی ترین دستور پخت به قرن 15 برمی گردد). مردم عادی به غذاهای شیرین علاقه داشتند و ثروتمندان میوه، نان زنجبیلی، بادام قندی و ژله می خوردند. با این حال در قرن شانزدهم که شکر بسیار گران بود، بنابراین بیشتر مردم از عسل برای شیرین کردن غذای خود استفاده می کردند.

در دهه 1700 مردم نان های کراس داغ می خوردند. در همین حال، پودینگ نان و کره نیز به یک غذای رایج در قرن هفدهم تبدیل شد.

اولین دستور پخت کرومپت به ابتدای قرن 18 برمی گردد (اگرچه ممکن است قبل از آن نیز وجود داشته باشد). بیسکویت Bath Oliver توسط ویلیام الیور در اواسط قرن 18 اختراع شد.

کیک و بیسکویت مدرن

در قرن نوزدهم، با انقلاب صنعتی، تولید انبوه کیک، بیسکویت و ژله آغاز و چندین بیسکویت جدید در قرن نوزدهم اختراع شد. بیسکویت های خوب در حدود سال 1860 اختراع شدند. دیگر بیسکویت های جدید عبارتند از :

  • Garibaldi (1861) 
  • کراکر کرم (1885)

در قرن بیستم، بیسکویت های جدیدتر معرفی شدند. کرم‌های کاستارد در سال 1908 و بوربن‌ها در سال 1910 اختراع شدند. روث ویکفیلد کوکی‌های شکلاتی را در سال 1938 اختراع کرد. هاب‌ناب‌ها در سال 1985 معرفی شدند. یک نوع شکلات در سال 1987 معرفی شد.

انواع بیسکویت صبحانه

گرچه هر زائقه ای طعمی را می پسندد ولی انواع بیسکویت صبحانه ها برای زائقه های مختلف نیز خوشمزه و دلپذیر هستند و در طول سالیان متمادی مشتریان پر و پاقرص خود را پیدا کرده اند. در اینجا 4 نمونه از بهترین بیسکوئیت های صبحانه آورده شده است:

#1 انواع بیسکویت صبحانه : بیسکویت رول شده

 بیسکویت‌های رول شده یکی از محبوب‌ترین نان‌های سریع خمیر شده با بیکینگ پودر هستند. در طول پخت، بیسکویت باید حدود دو برابر ارتفاع اصلی خود بلند شود. فضای داخلی باید سبک، کرکی و لطیف باشد و پوسته آن ترد و حتی قهوه ای طلایی باشد. بیسکویت هایی که به خوبی آماده شده اند رویه صاف و کناره های صاف دارند. ترک های افقی در اطراف طرفین نشان دهنده پوسته پوسته شدن است.

 #2 انواع بیسکویت صبحانه : بیسکویت های قطره ای

در این نوع بیسکویت نسبت به بیسکویت های رول شده شیر یا مایع دیگری به خمیر اضافه می کنند. خمیر مرطوب است و نمی توان آن را ورز داد و یا رول کرد. به سادگی یک قاشق غذاخوری از خمیر را روی ورقه پخت بریزید. بیسکویت های قطره ای به اندازه سایر بیسکویت ها بالا نمی آیند و همیشه از نظر ظاهر و بافت درشت تر هستند.

#3 انواع بیسکویت صبحانه : اسکون 

اسکون ها بیسکویت های گوه ای شکل شیرین و غنی هستند که معمولا با خامه و همچنین کره درست می شوند. اسکون ها دارای خرده های لطیف و سنگین و رویه قهوه ای کمی پوسته دار هستند. تخم‌مرغ‌ها را می‌توان برای طعم و رنگ غنی اضافه کرد، اما منجر به بافت کمی کیک می‌شود.  همچنین، این محصول یک بین انواع بیسکویت صبحانه می تواند گزینه مناسبی باشد

#4 انواع بیسکویت صبحانه : بیکیک های شور

انواع بیسکویت صبحانه کیک های شور از بیسکویت ها یا اسکون های غنی به عنوان پایه استفاده می کنند. آنها را یا خرد می کنند یا به صورت کامل سرو می کنند، روی آن میوه های شیرین شده و خامه فرم گرفته یا بستنی می ریزند.

مواد تشکیل دهنده بیسکویت‌ها

انواع آرد مانند آرد غلات مختلف، آرد سویا، آرد بلوط و آرد چاودار (که برای تولید بیسکویت‌های رژیمی استفاده می‌شود) به علاوه شیرین کننده‌های طبیعی و مصنوعی مانند شکر و عسل ، انواع آنزیم‌ها جهت عمل‌آوری خمیر و کمک به برش و فرم آن، روغن، تخم مرغ و شیر و نیز لسیتین (که از روغن سویا به دست می آید) به منظور پایدار کردن دو فاز مایع غیر قابل مخلوط شدن، معمولا از جمله مواد عمومی تشکیل دهنده هر بیسکویت است که در کنار مواد ترد کننده استفاده می شود.

طرز تهیه بیسکویت

در ادامه طرز تهیه بیسکویت که می توانید به راحتی آن در خانه تهیه کنید را قرار دادیم و پیشنهاد می کنیم یک بار آن را امتحان کنید.

#1 انواع بیسکویت صبحانه : تهیه خمیر

مواد خشک را با هم مخلوط کنید. با دو چاقو، مخلوط کن شیرینی پزی، نوک انگشتان یا همزن، کره را برش دهید یا بمالید و آن را کوتاه کنید تا مخلوط شبیه پودر سوخاری شود. تخم مرغ و شیر را با همزن بزنید. آن ها را به مواد خشک اضافه کنید و سریع و به آرامی حدود 20 ثانیه هم بزنید تا خمیر نرمی به دست آید.

#2 انواع بیسکویت صبحانه : خمیر در فر

خمیر را روی سطح کار کمی آردپاشی شده بریزید. آن را یکی دو بار ورز دهید تا جمع شود. خمیر را به شکل مربعی کوچک درآورید و یکبار وردنه را روی آن بکشید تا یکدست شود. آن را در پلاستیک بپیچید. سپس به مدت 1 ساعت فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید.

#3 انواع بیسکویت صبحانه : اضافه کردن شیر

می توانید از هر نوع شیری، از بدون چربی گرفته تا خامه فرم گرفته استفاده کنید. هر چه شیر غنی‌تر باشد، بیسکویت شما غلیظ‌تر و لطیف‌تر خواهد بود. علاوه بر این، اگر بیسکویت کره‌ای‌تر را ترجیح می‌دهید، 1/4 فنجان کره را جایگزین 1/4 فنجان شیرینی سبزیجات کنید.

#4 انواع بیسکویت صبحانه : اضافه کردن طعم های مختلف

اگر از این بیسکویت ها برای شیرینی میوه ای استفاده می کنید و بیسکویت های کیک خود را شیرین تر و شبیه کیک تر ترجیح می دهید، به راحتی می توانید دو قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق چای خوری وانیل را به دستور غذا اضافه کنید. نکته این است که چربی سرد را به طور نسبتاً یکنواخت روی مواد خشک وارد کنید، اما به طوری که یکپارچگی خود را حفظ کند.

#5 انواع بیسکویت صبحانه : برش بیسکویت

حالا دیگر برش بیسکویت مانده که باید به دقت صورت گیرد تا برش خوبتان اشتهای خوردنش را بالاتر ببرد. به همین سادگی شما الان بیسکویت خانگی خود را تهیه کرده اید.

نتیجه گیری

انواع بیسکوت صبحانه با توجه به ارزش غذایی که دارند، گاها می توانند نقش یک صبحانه همراه را به راحتی ایفا کنند. البته این بیسکوییت ها طیف گسترده ای دارند که ما در اینجا تنها چند نمونه از آن را برایتان آوردیم. چنانچه مایلید طیف بیشتری از آن ها را ببینید، می توانید به بخش محصولات من و بازار سر بزنید و انواع مختلف آن را مشاهده کنید.

کلام من و بازار

آنچه برای من و بازار مهم است و بارها و بارها در مقالات آموزشی به آن اشاره شده تکریم ارباب رجوع است. آنهم با اصول مشتری مداری دقیق که شامل ارائه مشاوره قبل از فروش، کیفیت محصولات و اصل بودن آنهاست. از همین رو پیشنهاد می شود در خرید از فروشگاه بزرگ من و بازار حتما با کارشناسان مشورت های لازم را انجام دهید و تا انتخاب های دقیقی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

رژیم غذایی جنرال موتورز General Motors - من و بازار

رژیم غذایی جنرال موتورز General Motors : کاهش وزن در 7 روز

رژیم غذایی جنرال موتورز در 7 رو.ز می توانید به وزن دلخواه خود برسید.

blog manobazar
17 آوریل 2021
کره بادام زمینی Peanut Butter - من و بازار

بهبود سلامتی با کره بادام زمینی | 5 خاصیت اصلی

آیا کره بادام زمینی سالم است؟ برای ورزشکاران مناسب است؟ برای بارداری چطور؟ اگر به دنبال پاسخ سوالات خود هستید همراه من و بازار باشید.

blog manobazar
31 اکتبر 2023
چای ماسالا - من و بازار

چای ماسالا | یک نوشیدنی با 11 خاصیت اعجاب‌آور

چای ماسالا به عنوان چای ادویه‌ای شناخته که یک نوشیدنی محبوب و سنتی هندی است.چای ماسالا، دمنوشی با طبع گرم است.

blog manobazar
05 جولای 2023
preloader