logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

همه آنچه باید در مورد انواع سرم ها بدانید

علیرضا بهرامیان
29 آگوست 2021
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
انواع سرم پوست

مقدمه

سرم ها تا چندی پیش برای اغلب افراد ناشناخته بود و هرگاه نام آنها برد می شد، برای عموم مردم سرم های تزریقی در بیمارستان را تداعی می کرد. خوشبختانه در سال های اخیر این باور کمی تغییر کرده و شناخت افراد از انواع سرم پوست و مو گسترش یافته است. زیرا بدیهی است که مردم وقتی از استفاده ی مواد شیمیایی پاسخ لازم و مطلوبشان را دریافت نکنند، به سمت سنت ها برمی گردند. اگرچه این موضوع کی تومن و بازار نیز سعی دارد این راز بزرگ زیبایی بیش از این سر به مهر نماند و با شناخت و استفاده از آنها سلامت و زیبایی بصورت طبیعی برای شما محقق شود.

انواع سرم زیبایی

وقتی در پوست خود احساس خشکی می کنیم، کمی مرطوب کننده بکار می بریم. قبل از اینکه برای کارهای روزانه از خانه خارج شویم، اطمینان پیدا می کنیم که با بهترین کرم ضد آفتاب محافظت می شویم.

بسیاری از ما روشهای ساده ای برای مراقبت از پوست داریم، اما وقتی همسالان ما شروع به صحبت در مورد رژیم های چند مرحله ای می کنند، ما متعجب می شویم که این همه سر و صدا برای چیست؟ سوال هایی مثل اینکه سرم چیست و چرا اهمیت دارد؟ چگونه به رفع نگرانی های پوستی ما کمک می کند؟ سرم های مو چطور؟ آیا ارزش سرمایه گذاری دارند؟با وجود هزاران محصول در بازار، درک فرمول مناسب برای نیازهای خاص مراقبت از پوست و زیبایی شما می تواند گیج کننده و حتی گاهی اوقات بسیار طاقت فرسا باشد.

برای اینکه این منطق از دنیای زیبایی کمی قابل فهم تر شود، ما با متخصصان صحبت کردیم تا در مورد انواع مختلف سرم ، مانند انواع سرم پوست و مو و نحوه استفاده و فوایدشان آگاهی کاملی بدست بیاوریم. متن زیر ماحصل این این گفتگوهاست که خدمتتان ارائه شده است.

سرم چیست؟

متخصصان پوست، سرم را اینگونه تعریف می کنند: یک فرمول بسیار غلیظ با مواد فعال، که برای نفوذ به پوست ما طراحی شده است. حالا در این بین، هر فرمولی برای هدفی که برایش تعریف شده است، عمل می کند. هنگامی که سرم ها را در برنامه معمول خود قرار می دهیم، می توانیم از طیف وسیعی از مزایا برخوردار شویم. موارد همچون:

  • آبرسانی به سطح پوست
  • روشن کنندگی
  • کاهش هایپرپیگمانتاسیون
  • بهبود بافت پوست

سرم ها که معمولاً در بطری ها و کنسانتره های کوچک فروخته می شوند. شما می توانید در فروشگاه های لوازم آرایشی و مراقبت از پوست ، آنها را در رنگ ها و اندازه های مختلف پیدا کنید.

انواع سرم پوست 

به دلیل وجود انواع سرم ها زیبایی و دنیای وسیع که دارند، سوال های متعددی مانند چه سرمی برای من خوب است، مدام شنیده می شود. در پاسخ به این سوال باید گفت؛ فرمولی را انتخاب کنید که برای نیازهای خاص شما مناسب باشد. زیرا نیاز شماست مهم است. به عنوان مثال شاید شما دوست دارید رنگ روشن تری داشته باشید. یا شاید مایل باشید علائم قابل مشاهده پیری را کاهش دهید، یا به دنبال سال ها مشکل آکنه بافت نرم تری دارید. بنابراین باید به جواب سوال بالا این موضوع را نیز اضافه کنیم که سرم صورتی که مناسب شماست، می تواند کارایی لازم و دقیق را داشته باشد.

از همین رو من و بازار در ادامه سرم هایی که توسط متخصصان پوست توصیه می شود را شرح داده تا بتوانید متناسب با نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

1- انواه سرم پوست : ویتامین C

سرم ویتامین C که به عنوان اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود، به عنوان یک آنتی اکسیدان ” پایین آمدن سطح آنتی اکسیدان ها در بدن منجر به پیری زودرس، سلول‌های آسیب‌دیده یا جهش‌یافته، نسج و بافتِ آسیب‌دیده، فعال شدن ژن‌های معیوب در DNA و افزایش فشار بر سیستم ایمنیِ بدن می‌شود” برای محافظت در برابر آسیب رادیکال های آزاد عمل می کند. حالا ممکن است سوال هایی مانند پرسش های زیر در ذهنتان شکل بگیرد.

این سرم چه عملکردی دارد

رادیکال های آزاد در هوا کمین کرده و در آلودگی های محیطی یافت می شوند. آنها به ایجاد رنگهای کدر و بی روح کمک می کنند. آنها همچنین می توانند پیری – خطوط و چین و چروک ها – را در صورت عدم رسیدگی نشان دهند. در چنین شرایطی، سرم ویتامین C تاثیر این آلودگی ها را روی پوست شما را کاهش می دهد و ظاهری درخشان تر و سالم تر به شما می بخشد.

چه کسی به آن نیاز دارد

همه! در واقع سرم ویتامین C به عنوان سرم صبح توصیه می شود. زیرا با استفاده از این سرم در ابتدای صبح؛ شما از منافذ پوست خود در طول روز در برابر اشعه ماوراء بنفش، رادیکال های آزاد و سایر عوامل محیطی محافظت می کنید. همچنین استفاده از این سرم می تواند فواید زیر را به دنبال داشته باشد:

  • برای کسانی که به صورت خاص به دنبال روشن شدن پوست هستند.
  • به یکنواخت شدن رنگ پوست کمک شایانی کند.
  • می تواند ظاهر لکه های تیره را بهبود ببخشد.

بی شک همه شما بارها و بارها از فواید ویتامین C در تمامی مواردی که مربوط به حوزه سلامت هستند، آگاه شده اید. سرم ویتامین سی نیز مدل های رساندن این ویتامین به بدن هستند.

انواع سرم پوست

پوست زیبا و شفاف با انواع سرم پوست

2- انواع سرم پوست : رتینول

سرم رتینول موجود در داروخانه، از مشتقات ویتامین A است. صاحب نظران این حوزه معتقد هستند که آنها نسبت به کرم رتینوئید حاوی غلظت کمتری از ماده فعال رتینوئیک اسید (یکی از فرم های ویتامین A ) هستند که متخصص پوست شما می تواند آن را تجویز کند. همچنین رتینوئیدها دارای قدرت بالاتری هستند، بنابراین برای استفاده از آنها نیاز به تجویز پزشک است. البته در این مورد استثناهایی هم وجود دارد که در بین آنها می توان به ژل درمانی آکنه دیفرین اشاره کرد. در ادامه به عملکرد و نحوه تاثیرگذاری آن پرداختیم که مطالعه آن ضروری است

این سرم چه عملکردی دارد؟

به گفته پزشکان، سرم رتینول به افزایش سرعت چرخش و جوانسازی سلول های پوست کمک می کند. این افزایش سرعت بسیار مهم است، زیرا بازتولید آهسته سلول ها باعث بروز علائم قابل مشاهده پیری می شود. از جمله این عالائم می توان به افتادگی چشم، خطوط عمیق و موارد دیگر اشاره کرد. این سرم در بین انواع سرم پوست ، در واقع ساده و موثر است.

سرم رتینول برای انواع نگرانی های پوستی مفید است؛ از آکنه و جای زخم گرفته تا خطوط ریز، چین و چروک و کلاژن سازی کاربرد دارد. در کنار تمام این موارد برای استفاده، افزایش سرعت از بین رفتن سلول های مرده پوست و جایگزینی سلول های سالم و جدید، باعث می شود تا شما رنگ پوست روشن تر و یکنواخت تری داشته باشید.

چه کسی به آن نیاز دارد؟

تقریبا هر کسی! این سرم از اواسط تا اواخر 20 سالگی می تواند بسیار مفید باشد. لازم به ذکر است که برخلاف سرم ویتامین C ، سرم رتینول باید قبل از خواب روی پوست خشک و تمیز استفاده شود. برای رسیدن به بهترین نتیجه، متخصصان این حوزه توصیه می کنند که از سرم آنتی اکسیدان و مرطوب کننده بدون روغن استفاده کنید تا از خشکی بیش از حد جلوگیری شود.

3- انواع سرم پوست : هیالورونیک اسید

یکی دیگر از محصولات مبارزه با پیری، سرم هیالورونیک اسید است، که در خانواده رطوبت رسان ها قرار می گیرد. این سرم باعث جذب آب و هیدراتاسیون به پوست می شود. این کار بسیار مهمی است، زیرا ما اغلب با افزایش سن کشسانی، ظاهر انعطاف پذیر و سالم خود را از دست می دهیم. در صورتی که با استفاده از این سرم ها می توانیم به سادگی موانعی سر راه پیری قرار دهیم و از جوان ماندن پوست صورت خودت نهایت لذت را ببریم.

به همین دلیل است که من و بازار این سرم را جز سرم های پیشنهادی خود قرار داده و مانند دیگر انواع سرم پوست ، در راستای اطلاع رسانی مواردی نظیر کاربرد و عملکرد آن را در زیر برای شما آورد است.

این سرم چه عملکردی دارد؟

سرم اسید هیالورونیک با افزایش سطح خشک، کم آب و نازک، ظاهر خطوط و چین و چروک ها را فوراً بهبود می بخشد. همچنین می تواند قرمزی و سوزش را تسکین دهد. باید گفت؛ به طور کلی، هیالورونیک اسید با ارائه هیدراتاسیون اضافی و محافظت در برابر چربی روی پوست، بازسازی سلول های پوست را افزایش می دهد.”

چه کسی به آن احتیاج دارد؟

برای کسانی که دارای پوست چرب و مستعد آکنه هستند، این سرم از سوی پزشکان پوست توصیه شده است. زیرا متخصصان این حوزه معتقد هستند، سرم اسید هیالورونیک می تواند یک راه حل عالی برای این افراد باشد، زیرا فاقد چربی است. منافذ پوست شما آب مورد نیاز خود را دریافت می کنند، اما مانند سایر فرمول ها احساس انسداد برایشان به وجود نمی آید. این یک ماده عالی برای پوست های چرب و مستعد آکنه به عنوان منبع رطوبت بدون چربی است و با آبرسانی و پر شدن پوست برای جلوگیری از پیری پوست مفید است.

انواع سرم پوست

انواع سرم مو و خاصیت های آنها را در من و بازار ببینید

انواع سرم مو چیست

سرم مو نیز برای تقریبا شباهت های زیادی به انواع سرم پوست دارد و می توان گفت که از یک ساختار پیروی می کند. البته کنسانتره ای برای موهای ما با مواد خاص است و برای تقویت ویژگی های مو مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل بافت و درخشش گرفته تا سرزندگی کلی مو را می شود به این وسیله تامین کرد. لازم به ذکر است که همه سرم ها تاثیر یکسانی ایجاد نمی کنند، اما بسیاری از مردم می توانند بر اساس عواملی مانند ژنتیک، الگوی فر، تراکم، تخلخل، بافت، سطح پروتئین، آب و هوا و موارد دیگر برای موهایشان سرم مناسب را انتخاب کنند.

 انواع سرم های مو

حتی قفل های شما نیز به کمی روغن کاری نیاز دارند! به همین دلیل است که سرم های مختلف مو به منظور کمک به کاهش موخوره، خشکی پوست سر و سایر مشکلات دست و پا گیر ساخته شده اند. من و بازار علاوه بر انواع شامپوها که برای موهای مختلف عرضه می کند، سرم هایی نیز خدمتتان ارائه می دهد که برای مراقبت و  زیبایی شما الزامیست. در واقع تمام محصولات حوزه بهداشت و سلامت مانند انواع سرم های زیبایی در راستای بهبود لذت فردی معرفی می شوند و می توان با استفاده از آن در رفع نیازمندی ها این حوزه گام مهم و سالمی را برداشت.

برای مو نیز گزینه های مختلف سرم مو موجود است که در ادامه به آن پرداختیم و پیشنهاد می کنیم با دقت آنها را مطالعه کنید.

 سرم برای موهای وز شده

این محلول مایع از طریق مو عمل می کند تا موهای خروجی و وز شده ناشی از رطوبت یا عوامل دیگر را کاهش دهد.

این سرم چه عملکردی دارد؟

سرم موهای وز شده می تواند به عنوان یک راه حل سریع برای درمان موهای سطح استفاده شود. آنها به عنوان یک ابزار طراحی شده برای درمان قفل های رام نشده و در عین حال درخشندگی و محافظت از موها در برابر عوامل محیطی عمل می کنند.

چه کسی به آن نیاز دارد؟

هرکسی که با موخوره سر و کار دارد. به گفته متخصصان، بسته به بافت و موقعیت موهایمان، ممکن است بیش از سایرین با موهای فر برخورد کنیم. اگر دائماً با گره های غیرقابل کنترل درگیر هستید، ممکن است بخواهید به جای فصلی یکبار، به صورت روزانه از سرم موهای وز استفاده کنید.

بسته به نوع موی شما، نوع پخش کننده ای که انتخاب می کنید می تواند اهمیت داشته باشد. “اگر موهای صاف تری دارید، بهترین گزینه برای شما اسپری است.شما می توانید از فاصله پنج تا هفت اینچی آنها را اسپری کنید تا موها بیش از حد اشباع نشوند.”

برای انواع دیگر موها، روش هیا دیگری وجود دارد. به عنوان یک پیشنهاد بهتر است موها را در دستان خود فشار دهید و آنها را از ساقه های میانی تا انتها همراه با تمرکز بر روی هر ناحیه در ریشه با بروس شانه کنید.”

سرم موهای فرفری

از آنجا که الگوهای فر کردن در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. تعداد زیادی سرم مو برای رفع نیازهای مختلف وجود دارد. اگر فرهای ظریفی دارید، سرم های سنگین ممکن است موها را سنگین کنند. اگر فرهای تنگ دارید، برخی از سرم ها قدرت کافی برای تعریف فرهای شما را ندارند. یافتن سرمی که بهترین ترکیب را با مواد مورد نظر داشته باشد، برای موهای مجعد کلیدی است.

این سرم چه عملکردی دارد؟

آنن معتقد است؛ هنگامی که فرمول مناسب فرهای خود را پیدا کردید، سرم موهای فر در تراز کردن رشته فر با دیگر رشته ها برای ایجاد موج یا فر مشخص کمک می کند.

چه کسی به آن نیاز دارد؟

دختران فرفری متحد شوند! هر کسی که می خواهد فرهای مشخص تر، نرم تر و تغذیه شده تری داشته باشد، باید یک سرم به برنامه معمول خود اضافه کند. متخصصان این حوزه پیشنهاد می کنند که سرم را روی موهای مرطوب بمالید، سپس آن را در قسمت میانی و انتهای موهای خود پخش کنید.

 سرم مو بافت دار

وقتی موهای بافت دار دارید، ممکن است به کمی سرم اضافی برای رام کردن موهای خود نیاز داشته باشید. همانطور که یانا راگو ، آرایشگر مو توضیح می دهد: سرم مو برای موهای بافت دار به عنوان محصول نهایی برای اطمینان از آمادگی شما برای روبرو شدن با جهان استفاده می شود.

یک سرم موی بافت دار می تواند قفل های نامنظم را بدون تلاش زیاد مانند کرم صاف کند. همچنین اگر به دنبال سبک نرم تر برای مدل موهای خود هستید، می تواند بافت ناخواسته را متعادل کند.

چه کسی به آن نیاز دارد

هرکسی که موهای بافتی دارد و می خواهد برای شکل، حالت و ظاهر خود در روز حق انتخاب داشته باشد. متخصصان می گویند کسانی که موهای مجعد یا موج دار خشکی دارند از سرم بافت مو بیشترین استفاده را می برند. برای رسیدن به بهترین نتیجه، او پیشنهاد می کند که لایه های مو را جدا کرده و از سرم سبک بدون روغن استفاده کنید. ” شما می توانید در انتهای یک مدل تمام شده، از نیمه راه موها تا انتهای آن بمالید. بیاد داشته باشید از سرم روی موهای اطراف صورت استفاده نکنید، زیرا موهای ضعیف تر هستند و به سرعت می ریزند. “

انواع سرم پوست

بهترین مارک های انواع سرم پوست و مو را از من و بازار خریداری کنید

جمع بندی

از سوی محققان و متخصصان انواع سرم ها (  انواع سرم پوست ، انواع سرم مو و … ) برای بهبود وضعیت پوست و موی شما راهی سالم و مطمئن است. زیرا در این نوع محصولات از مواد طبیعی و درمان های طبیعی که مکانیزه شده است، استفاده می شود.  بسیار دیده می شود که افراد دست به دامان انواع مواد شیمایی می شوند تا به پوست و مویی شفاف و زیبا برسند. اما بعد از استفاده تنها موردی که به آن اذعان دارند پشیمانی است. به همین دلیل من و بازار پیشنهاد می کند راه های سالم و قابل اعتماد را انتخاب کنید، حتی اگر نیاز به صرف زمان بیشتری داشته باشد.

کلام من و بازار

آنچه در این مطلب خدمتتان ارائه شد انواع سرم پوست و مو بود که آشنایی با آن برای همه لازم است. البته بی شک خانم ها بیشتر از آقایان این موضوعات را دنبال می کنند که به حق نیز هست. ظرافت و زیبایی خانم باید همیشه تحت حمایت باشد. انواع سرم پوست نیز به همین دلیل در ذیل مقالات آموزشی من و بازار قرار گرفت و به آن پرداخت شد. زیرا خانم در خرید این محصولات معمولا پیشگام و نیازمند اطلاعات بیشتر هستند. بنابراین در صورت نیاز، برای تهیه این محصولات اگر این مطلب به سوالات شما بصورت کامل پاسخ نداده است، حتما به کارشناسان ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

همه چیز درباره لوسیون بدن body Lotion - من و بازار

همه چیز درباره لوسیون بدن body Lotion

لوسیون بدن به شما کمک می‌کند سطح هیدراتاسیون پوست خود را حفظ کنید. در این راهنما، درباره لوسیون بدن و فواید آن و نحوه استفاده از آن صحبت شده است.

blog manobazar
15 ژانویه 2024
خرما خارک - من و بازار

معرفی خرما خارک و 13 ویژگی‌های این محصول بی‌نظیر

خرما خارک، میوه نارس درخت نخل است که مزه شیرین و کالری کمی دارد. همین عوامل در کنار خواص تغذیه این میوه، موجب محبوبیت آن در بین عموم شده است.

blog manobazar
04 نوامبر 2022
خرما ارده - من و بازار

طرز تهیه خرما ارده با 3 حرکت ساده

خرما ارده، به محصولی گفته می‌شود که از ترکیب خرما و ارده به دست می‌آید. در طرز تهیه خرما ارده برخی از خرما بدون هسته نیز استفاده می کنند.

blog manobazar
04 آوریل 2023
preloader