logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

انواع ضد آفتاب ها و تاثیری آنها در سلامتی پوست

blog manobazar
10 سپتامبر 2021
8 دقیقه زمان برای مطالعه
انواع ضد آفتاب ها و تاثیری آنها در سلامتی پوست - من و بازار

مقدمه

چقدر به سلامت پوست خود در برابر اشعه های UVA و UVB نور خورشید اهمیت می دهید؟! برای همه افراد این اتفاق افتاده است که زیر نور شدید آفتاب فعالیت هایی را انجام دهند؛ خرید کردن، ورزش کردن، مسافرت رفتن، انجام امور روزانه و … . در تمام فصول سال و در هر شرایط آب و هوایی، اگر شما در طول روز بیرون از خانه بروید شک نکنید که در معرض اشعه های نور خورشید قرار خواهید گرفت. یکی از مهم ترین راهکار هایی که شما میتوانید با استفاده از آن به مقابله با این اثرات بپردازید، استفاده از انواع ضد آفتاب ها است.

هرچند انواع مختلف ضد آفتاب ها برای تمام سنین و شرایط پوستی متفاوت وجود دارند، اما بسیاری از افراد روش درست استفاده از آن را نمی دانند. این عدم استفاده صحیح، سبب ایجاد این تصور می شود که ضد آفتاب کارایی مورد نظر را ندارد. بنابراین اگر به سلامت پوست خود اهمیت می دهید و می خواهید از سرطان پوست دور بمانید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در این نوشته از وب سایت من و بازار به بررسی مطالب زیر پرداخته ایم. آنچه در این نوشته میخوانید:

  • ضد آفتاب چیست؟
  • شناخت اشعه های مضر نور خورشید
  • انواع ضد آفتاب
  • انواع ضد آفتاب های مناسب بر اساس نوع پوست
  • کدام یک از اشکال ضد آفتاب ها بهتر اند!
  • طرز صحیح استفاده از انواع ضد آفتاب
  • بهترین ضد آفتاب برای شما
  • یک نکته مهم!
  • کلام وب سایت من و بازار

ضد آفتاب چیست؟

ضد آفتاب چیست؟ - من و بازار

انواع ضد آفتاب ها نقش بسیار موثری را در برابر مراقبت از پوست و اثرات منفی حاصل از اشعه های UV دارند. فرقی نمیکند که شرایط آب و هوایی به چه صورت است! چه آفتابی باشد و چه بارانی و یا گرم باشد و و سرد و خشک، لازم است حتما از ضد آفتاب ها استفاده کرد.

عملکرد انواع ضد آفتاب ها به گونه ای است که با جذب و یا انعکاس پرتو های آفتاب و جلوگیری از آسیب به پوست کار خود را انجام می دهند. البته در سال های اخیر علاوه بر کرم های ضد آفتاب، این محصولات در شکل ها و مدل های جدید نیز به مشتریان عرضه می شود که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره نمود

  • لوسیون ها
  • اسپری ها
  • ژل
  • فوم
  • و…

موارد بالا از دیگر اشکال ضد آفتاب ها هستند که برای تمامی سنین از نوزادان تا بزرگسالان وجود دارند.

استفاده مداوم از انواع ضد آفتاب می تواند ایجاد چروک پوستی، لک های سیاه و افتادگی پوست را کند و یا به طور موقت متوقف کند. هرچند استفاده از ضد آفتاب هنگامی که به مدت طولانی در زیر آفتاب می مانید کاملاً ضروری است، اما استفاده از آن حتی زیر سایه و یا زمانی که درون ماشین هستید نیز لازم است تا از پوستتان در برابر اشعه های غیر مستقیم آفتاب محافظت کنید.

شناخت اشعه های مضر نور خورشید

شناخت اشعه های مضر نور خورشید - من و بازار

در این بخش از مقاله وب سایت من و بازار، شما را با انواع اشعه های مضر نور خورشید آشنا کرده ایم؛ پس با ما همراه باشید.

بخشی از انرژی طبیعی ای که توسط نور خورشید تولید می شود، اشعه های فرابنفش (UV) هستند. در طیف های الکترومغناطیسی، نور UV  دارای طول موج کوتاه تری نسبت به نور مرئی است؛ بنابراین چشم ما به سادگی نمی تواند آنها را ببیند، اما به راحتی می توانیم اثرات آن را بر روی پوست خود حس کنیم. دو نوع معروف و آشنا از اشعه های ماورای بنفش وجود دارند که اثرات مخرب آن ها بر روی پوست اثبات شده است؛ این دو اشعه به شرح زیر است.

  • UVA 
  • UVB

UVA و UVB دو اشعه مضر نور خورشید - من و بازار

با وجود این که چگونگی تاثیر آن ها بر روی پوست با هم متفاوت است، اما هر دوی آن ها برای پوست بسیار مضر اند. اشعه های UVC نیز یکی دیگر از انواع اشعه های UV است، اما به طور کامل پیش از رسیدن به زمین توسط لایه اوزون فیلتر می شوند. در ادامه اطلاعات بیشتری در رابطه با اثرات UVA و UVB در اختیار شما قرار خواهیم داد.

1#_ UVA

اشعه های UVA دارای طول موجی بلند تر هستند که به طور عمقی درون پوست نفوذ کرده و اثرات مخربی را در بلند مدت ایجاد می کنند. از جمله اثرات شاخص آن می توان به موارد نیز اشاره نمود

  • چین و چروک
  • لک های پوستی 
  • سرطان پوست 
  • و …

 

بر خلاف اشعه های UVB این اشعه توسط لایه اُزن جذب نشده و 95% از اشعه های UV که به سطح زمین می رسند از این نوع می باشند. همچنین اشعه های UVA از پنجره و از میان ابرها عبور کرده و فیلتر نمی شوند. به همین دلیل است که در روزهای ابری و یا در اتاق هایی که دارای پنجره هستند، استفاده از انواع ضد آفتاب ضروری است.

2#_ UVB

اشعه های UVB دارای طول موجی کوتاهتر هستند و بدون نفوذ به درون پوست، تنها به سطح آن برخورد دارد. به همین دلیل اثراتی سطحی نظیر برنزه شدن و آفتاب سوختگی در صورت عدم استفاده از انواع ضد آفتاب ها روی پوست ایجاد می کنند. براساس تحقیقات علمی، در نور خورشید میزان اشعه های UVA 500 برابر بیشتر از اشعه های UVB است. برخلاف اشعه های UVA، این اشعه ها به طور مستقیم باعث تخریب DNA می شوند. بیشتر سرطان های پوست ناشی از این نوع اشعه می باشند. اشعه های UVB از شیشه پنجره عبور نمی کنند و بیشتر آن ها توسط ابرها فیلتر می شوند.

مقایسه UVA و UVB

مقایسه UVA و UVB - من و بازار

عموما 5 مقایسه اصلی بین این دو اشعه وجود دارد که در زیر به آنها پرداختیم

  1. میزان انرژی اشعه UVA از UVB بیشتر است و سطوح داخلی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که UVB سطوح خارجی را تحت تاثیر خود قرار میدهد.
  2. آفتاب سوختگی و برنزه شدن از اثرات آنی UVA می باشد، در حالی که اشعه UVB می تواند در مواردی موجب تاول زدن پوست افراد نیز شود.
  3. UVA پیری زودرس، چروک شدن پوست، و انواعی از سرطان های پوستی را شامل می شود.
  4. برای UVA درصد فراوانی اشعه آن 95 درصد و برای UVB چیزی حدود 5 درصد می باشد.
  5. ضد آفتاب مورد نیاز برای UVA ضد آفتابی است که طیف گسترده ای از اشعات را شامل شود و UVB میتوان از انواع ضد آفتاب های دارای PSF استفاده نمود.

انواع ضد آفتاب

 

در تصویر زیر شما میتوانید تاثیر اعمال کرم ضد آفتاب را در حضور نور UV مشاهده کنید. نقاطی از صورت که در تصاویر وسط و سمت راست تیره می شوند، نواحی هستند که با ضد آفتاب پوشیده می شوند و در نتیجه اشعه های UV به پوست آن نواحی نمی رسند. به همین خاطر است که متخصصین پوست درباره اعمال یکنواخت ضدآفتاب به تمام نواحی صورت تاکید دارند.

انواع ضد آفتاب

انواع ضد آفتاب - من و بازار

انواع ضد آفتاب ها به صورت کلی به دو نوع مختلف دسته بندی می شوند؛

  1. ضد آفتاب های شیمیایی
  2. ضدآفتاب های فیزیکی (معدنی).

با وجود این که این دو نوع ضد آفتاب محافظت کاملی از پوست در برابر آفتاب انجام می دهند، اما روش محافظتشان از پوست با هم تفاوت هایی دارد که در ادامه آن را توضیح داده ایم.

1#_ ضد آفتاب های فیزیکی

ضد آفتاب های فیزیکی - من و بازار

این نوع ضد آفتاب ها، به ضد آفتاب های معدنی و یا طبیعی معروف هستند که بر روی پوست قرار می گیرند و همانند یک چتر محافظ مسیر اشعه های UV را مسدود، و آن ها را منعکس می کنند. شد آفتاب های فیزیکی این کار را با کمک فیلتر های معدنی انجام میدهند که معروفترین آن ها تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید می باشند. شمار زیادی از انواع ضد آفتاب های معدنی قادر اند از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت کنند و به محض اینکه اعمال می شوند، کار محافظتی خود را شروع می کنند.

مزایای ضد آفتاب های فیزیکی

ضد آفتاب های فیزیکی دارای بافتی سفید و غلیظ تر نسبت به انواع شیمیایی آن ها هستند؛ به همین علت شما به راحتی میتوانید تشخیص دهید که کدام قسمت از پوستتان دارای ضد آفتاب است و یا اینکه کجای پوست پاک شده است، بنابراین می توانید در صورت نیاز آن را سریع تر تمدید کنید. همچنین این نوع ضد آفتاب ها به این خاطر که نسبت به نوع شیمیایی حساسیت زایی کمتری دارند، بسیار مناسب پوست های حساس می باشند.

معایب ضد آفتاب های فیزیکی

این نوع ضد آفتاب ها انتخاب مناسبی برای پوست های چرب و مستعد آکنه نیستند؛ دلیل این گفته آن است که ضد آفتاب های فیزیکی، در مقدار SPF یکسان، اغلب غلیظ تر و سنگینتر از انواع ضد آفتاب های شیمیایی می باشند. از همین رو بافت غلیظ تر و ترکیبات سنگین این نوع ضد آفتاب موجب می شود که انتخاب خوبی برای استفاده هر روزه نباشد. به صورت کلی میتوان گفت که انواع ضد آفتاب های فیزیکی معمولاً محافظت کمتری از پوست در برابر اشعه های UVA نسبت به ضد آفتاب های شیمیایی دارند.

2#_ ضد آفتاب های شیمیایی

ضد آفتاب های شیمیایی - من و بازار

شمار زیادی از ضد آفتاب هایی را که در فروشگاه ها می بینید، از این دسته هستند. برخلاف ضد آفتاب های فیزیکی بر روی سطح پوست باقی می مانند، ضد آفتاب های شیمیایی در درون پوست نفوذ می‌کنند.

ضدآفتاب های شیمیایی حاوی فیلترهای فعالی هستند که اشعه های UV را به خود جذب خود کرده و مانع از ایجاد آسیب به سلول های پوستی می شوند. انواع ضد آفتاب های شیمیایی شامل ترکیبات ارگانیک (بر پایه کربن) مانند اکسی بنزون، اکتی نوکسیت، اکتی سالیت، و آوو بنزون هستند. این ترکیبات ابتدا با تبدیل اشعه های UVB به گرما، از ایجاد آسیب به سلول های پوست جلوگیری می کنند و در انتها این گرما را از پوست آزاد می کنند.

مزایای ضد آفتاب های شیمیایی

یکی از مزیت های فوق العاده ضد آفتاب های شیمیایی این است که، بدون آنکه نیاز باشد مقادیر بالایی از آن را استفاده کنید، محافظت موثری را در برابر اشعه ها ایجاد می کند. بنابراین می توانید بدون اینکه حسی چسبنده و یا وزنی سنگین داشته باشند، به صورت روزانه از انواع آن ها استفاده کنید.

  • ضد آفتاب های شیمیایی دارای بافتی نرم و روان می باشند که به سادگی بر روی پوست پخش شده و حس خوبی را به پوست منتقل می کند.
  • ترکیبات پیچیده همراه با فیلترهای چندگانه در این ضد آفتاب ها، حداکثر میزان محافظت از اشعه های UVA و UVB را تضمین می کنند.

معایب ضد آفتاب های شیمیایی

برای استفاده از انواع ضد آفتاب های شیمیایی نیاز است که چیزی حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا آن ها به خوبی جذب پوست شده و سپس اثرات دافعه ای لازم را ایجاد کنند.

در مواردی برخی از فیلترهای شیمیایی UV موجود در این نوع ضد آفتاب ها، می توانند باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و حساسیت های پوستی شوند.

انواع ضد آفتاب

سال های زیادی بابت آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد موجود در انواع ضدآفتاب های شیمیایی نگرانی وجود داشت. اما امروزه در انواع ضد آفتاب های خارجی و ایرانی با کیفیت از آنتی اکسیدان هایی استفاده می شود که اثرات رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و محافظی برای سلامتی پوست می باشند. ضد آفتاب های بیزانس، لانسون، بایودرما، ایزدین و اوریاژ نمونه هایی از این دسته می باشند.

انواع ضد آفتاب های مناسب بر اساس نوع پوست

انواع ضد آفتاب های مناسب بر اساس نوع پوست - من و بازار

در ادامه این نوشته از وب سایت من و بازار، شما را با انواعی از ضد آفتاب ها بر اساس انواع پوست ها آشنا کرده ایم. با ما همراه باشید.

1#_ پوست های آکنه دار

برخی از متخصصین پوست اعتقاد دارند که استفاده از ضد آفتاب می تواند به درمان آکنه کمک کند. آکنه معمولاً زمانی که حفره های پوستی با چربی های اضافی، سلول های مرده پوست و یا باکتری مسدود می شوند، ایجاد می شود. دلایل دیگری نظیر کم خوابی، استرس، استفاده از محصولات و یا اقلام آرایشی روغنی نیز می توانند در ایجاد آکنه موثر باشند.

درمان آکنه بستگی به نوع آن دارد، اما به طور کلی استفاده از انواع محصولات پوستی مخصوص پوست های آکنه دار می تواند به درمان و جلوگیری از گسترش آن، کمک کند.

عدم استفاده از ضد آفتاب به لایه طبیعی محافظ پوست آسیب زده و به گسترش آکنه کمک می کند. بی رنگی پوست و نیز اسکار آکنه از مشکلاتی هستند که بر اثر تابش زیاد آفتاب بر روی پوست های مستعد آکنه ایجاد می شوند. بنابراین برای جلوگیری از این مشکلات باید حتماً از انواع ضدآفتاب های مخصوص پوست های آکنه دار و یا مستعد آکنه استفاده کنند.

ضد آفتاب برای پوست های آکنه ای

اگر پوست شما پوستی مستعد آکنه می باشد، باید ضد آفتابی را انتخاب کنید که دارای بافتی سبک و غیر چرب باشد. بنابراین لازم است هنگام خرید انواع ضد آفتاب های لازم برای پوست های آکنه دار، بر روی لیبل (برچسب) محصول توجه داشته باشید که حتما فاقد روغن و غیر کومدوژنیک (ترکیباتی که منافذ پوست را مسدود نمی کنند) باشد. علاوه بر این موارد، توصیه می شود که بر روی ترکیبات نوشته شده بر روی ضد آفتاب ها، به دنبال ترکیبات فعالی باشید که تسکین دهنده و آرامبخش هستند. ترکیباتی مانند زینک اکساید و نیاسینامید دارای خواص ضد التهابی هستند که می توانند قرمزی پوست را کاهش داده و آکنه را کنترل کنند.

به عنوان یک پیشنهاد کلی می توان گفت که افراد دارای پوست های مستعد آکنه باید به دنبال یک ضد آفتاب فیزیکی (معدنی) طیف گسترده و با SPF حداقل 30، دارای بافتی سبک، فاقد روغن و غیر کمدون زا باشند. اوسرین یکی از بهترین ضد آفتاب های مخصوص پوست آکنه ای را تولید می کند.

2#_ ضد آفتاب برای پوست های چرب

بهتر است که افراد با پوست های چرب به دنبال ضد آفتاب های مات کننده باشند که علاوه بر محافظت در برابر آفتاب، چربی و برق ناشی از آن را که در طول روز ایجاد می شود، کاهش دهد. یک ضد آفتاب خوب مخصوص پوست چرب باید دارای برچسب فاقد روغن و غیر کومدوژنیک باشد که مانع از مسدود شدن منافذ پوست گردد. ضد آفتاب های الارو، اوسرین و لدورا از بهترین مارک ضد آفتاب های خارجی مخصوص پوست های مختلط و چرب هستند. ضد آفتاب سینره جزو بهترین انواع ضدآفتاب های ایرانی فاقد چربی و مخصوص پوست چرب است.

3#_ ضد آفتاب برای پوست های خشک

افراد با پوست های خشک باید از یک ضد آفتاب با بافت سبک استفاده کنند که دارای ویژگی های مرطوب کنندگی در ترکیبات خود باشد. همچنین می توانید یک کرم مرطوب کننده و یا سرمی را که دارای SPF 30 و یا بالاتر است را نیز انتخاب کنید. به طور کلی انواع ضد آفتاب های مخصوص پوست خشک باید با دقت بالاتری انتخاب شوند تا منجر به بدتر شدن وضعیت پوست نگردند. ضد آفتاب بیزانس مخصوص پوست خشک یکی از پرفروش ترین ضد آفتاب ها در ایران است.

4#_ ضد آفتاب های مقاوم در برابر آب

ضد آفتاب های مقاوم در برابر اب ضد آفتاب هایی هستند که هنگام فعالیت های ورزشی و تعریق مشکلی از جنبه ماندگاری بر روی پوست ندارند. معنی مقاوم در برابر آب (water resistant) به معنی ضد آب (water proof) بودن آن نیست. انواع ضد آفتاب هایی که دارای برچسب مقاوم در برابر آب هستند، باید دارای درجه بندی بین 40 تا 80 باشند. این درجه بندی نشان می دهد که هنگام شنا و یا تعریق زیاد، تا چه مدت این ضد آفتاب خاصیت خود را حفظ می کند. این بدین معنا است که شما باید پس از 40 یا 80 دقیقه آن را دوباره تمدید کنید. درجه 40 کمترین میزان و 80 بیشترین میزان مقاومت در برابر آب است.

کدام یک از اشکال ضد آفتاب ها بهتر اند!

کدام یک از اشکال ضد آفتاب ها بهتر اند! - من و بازار

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام یک از اشکال ضد آفتاب ها برای شما مناسب تر اند؛

کرم، اسپری، لوسیون یا ژل؟

انواع ضد آفتاب ها با بافت ها و ترکیبات مختلفی تولید می شوند. با وجود این که استفاده از اسپری های ضد آفتاب بسیار راحت است و ژل های ضدآفتاب وزن چندانی به پوست شما اضافه نمی کنند، اما در واقع هیچ برتری ویژه ای برای هیچکدام نمی توان قائل شد. بهترین نوع ضد آفتاب تنها بستگی به ترجیح شما برای استفاده هر کدام از این هاست.

طرز صحیح استفاده از انواع ضد آفتاب

طرز صحیح استفاده از انواع ضد آفتاب - من و بازار

استفاده درست از ضد آفتاب تنها راه مقابله با اشعه ها مضر است. بنابراین لازم است به این موضوع توجه زیادی داشته باشید. 5 روش در زیر آمده کاملترین شیوه استفاده از ضد آفتاب است که من و بازار دانستن را ضروری می داند.

  1. یک فرد بالغ باید در هر مرحله حدود 30 گرم از انواع کرم های ضد آفتاب را برای پوشاندن هایی از بدن که تحت تابش مستقیم خورشید قرار می گیرد، استفاده کند.
  2. لازم است پس از 2 ساعتی که زیر نور مستقیم آفتاب قرار میگیرند، مثلا پس از تعریق زیاد و یا شنا کردن، باید دوباره از ضد آفتاب استفاده کنند.
  3.  بنابر یک عادت غلط، بسیاری از اشخاص به صورت ناقص بدن خود را با انواع ضد آفتاب می پوشانند، در صورتی که سرطان پوست می تواند در هر نقطه از بدن اتفاق بیفتد. پس به خاطر داشته باشید که جلو و پشت گوش، پشت گردن، پوست سر بدون مو، اطراف چشم ها، بالای دست ها و پاها نیز نیاز به محافظت دارند.
  4.  اگر از اسپری ضد آفتاب استفاده می کنید و می خواهید آن را روی صورت خود تمدید کنید، بهتر است آن را روی دست خود اسپری کرده و سپس با نوک انگشتانتان آن را به صورت یکنواخت روی صورت خود پخش کنید.
  5. همانگونه که در بالا به شما اشاره کردیم، پیش از استفاده از انواع کرم پودر بر روی انواع ضد آفتاب، به مدت 3 الی 5 دقیقه صبر کنید. کرم پودر را به آرامی و بدون حرکات چرخشی زیاد اعمال کنید و از اعمال فشار زیاد و یا پخش کردن زیاد آن خودداری کنید.

بهترین ضد آفتاب برای شما!

بهترین ضد آفتاب برای شما! - من و بازار

عوامل زیادی دست در دست هم می دهند تا یک ضد آفتاب بتواند اثر گذاری مطلوبی را بر روی پوست شما داشته باشد. در ادامه نکاتی را برای شما عنوان کرده ایم تا با استفاده از ان ها بتوانید بهترین راهکار های محافظتی از پوستتان را اتخاذ کنید.

1- ترکیبات ضد آفتاب

کم خطرترین انواع ضد آفتاب ها، ضد آفتاب هایی هستند که به آن ها فیزیکی و یا معدنی گفته می شود. این ضد آفتاب ها حاوی موادی چون زینک اکساید و تیتانیوم دی اکساید می باشند. توجه داشته باشید که اگر ضد آفتاب های شیمیایی را به ضد آفتاب های فیزیکی ترجیح می دهید، در صورت امکان باید از ضد افتاب های حاوی اکسی بنزون دوری کنید.

2- محل استفاده از ضد آفتاب

اگر شما ساعات زیادی از روز را در زیر آفتاب سپری می کنید، بهتر است که از ضد آفتاب های فیزیکی استفاده کنید. دلیل این گفته این است که ضد آفتاب های فیزیکی در بلند مدت مشکلات پوستی ای مثل آکنه، روزاسه، و انواع حساسیت های پوستی را به دنبال نخواهد داشت. اما اگر فعالیت های شما در روز به گونه ای است که زیاد عرق می کنید، بهتر است که از ضد آفتاب های شیمیایی استفاده کنید، چرا که ضد آفتاب های فیزیکی را باید در فواصل زمانی کوتاه مدت تمدید کرد. پس سعی داشته باشید که با توجه به فعالیت روزانه تان، بهترین توع ضد آفتاب را برای پوست خود انتخاب کنید.

در تمام روزهای سال، حتی در روزهایی که هوا ابری است، خورشید همچنان امواج UV را از خود ساطع می کند، بنابراین در روزهای ابری نیز باید از انواع ضد آفتاب ها برای مراقبت کامل از پوستتان استفاده کنید.

3- تنها به اعداد SPF توجه نکنید

تنها به اعداد SPF توجه نکنید - من و بازار

انتخاب انواع ضد آفتاب های با SPF بالا می تواند به ایجاد یک حس امنیت کاذب منجر شود. استفاده درست از یک ضد آفتاب با SPF پایین تر، موثرتر از استفاده نادرست از یک ضد آفتاب با SPF بالا است.

4- مدت زمانی که پیش از رفتن به زیر آفتاب باید صبر کنید

اگر دوست دارید بلافاصله پس از اعمال ضد آفتابتان زیر نور مستقیم آفتاب بروید، پس لازم است مقداری مشخص از یک ضد آفتاب فیزیکی خوب را بر روی پوست خود اعمال کنید. برای ضد آفتاب های شیمیایی نیز همانطور که در بالا به این نکته اشاره داشتیم، نیاز است که 20 الی 30 دقیقه پیش از اینکه در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، آنها را روی نقاط لازم اعمال کنید.

5- تمدید ضد آفتاب

برای انواع ضد آفتاب ها یک دستور کلی وجود دارد و باید هر دو ساعت تمدید شوند. این قانون به ویژه بلافاصله پس از تعریق زیاد و یا شنا کردن باید اجرا شود.

6- حتما از ضد آفتاب استفاده کنید

حتما از ضد آفتاب استفاده کنید - من و بازار

حتما از ضدآفتاب استفاده کنید. این گفته به این معنی است که استفاده از انواع ضد آفتاب های معمولی و یا با SPF کم بهتر از استفاده نکردن از آن است. پس برای مراقبت از پوستتان در برابر اشعه های مخرب خورشید بهتر است در هیچ حالت استفاده از ضد آفتاب را کنار نگذارید.

7- ضد آفتاب های اروپایی

در شمار زیادی از کشورها انواع ضد آفتاب ها در طیف گسترده ای تولید و توزیع می شوند، که ادعا دارند از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می نمایند. اما بر خلاف ادعای شمار زیادی از سازندگان ضد آفتاب ها، بسیاری از آن ها ضعیف تر از آن هستند که توسط سازمان های بهداشتی تایید شوند. به عنوان مثال در اروپا، سازندگان انواع ضد آفتاب از چهار ترکیب بسیار قوی برای محافظت از پوست در برابر امواج UVA استفاده می کنند که قوی ترین استاندارد در بین تمام قاره هاست.

8- نحوه صحیح نگهداری از ضد آفتاب ها

در خانه ضد آفتابتان را در جایی دور از گرما و تابش نور مستقیم آفتاب نگه دارید. اگر که در فضای باز هستید، ضد آفتاب را در سایه و یا درون یک حوله قرار دهید. هر زمان که متوجه تغییر رنگ و یا غلظت آن شدید، آن را دور بیاندازید. اگر انواع ضد آفتاب ها به دور از گرما و یا نور مستقیم خورشید نگهداری شود، می توانند حداقل به مدت 3 سال بدون تغییر در خاصیت، قابل استفاده باشند.

9- نوزادان و ضد آفتاب

نوزادان و ضد آفتاب - من و بازار

پوست نوزادان حساس و بیشتر از دیگر گروه سنی در معرض آفتاب سوختگی و مشکلات پوستی است. از همین رو  محافظت از پوست این گروه سنی در برابر آفتاب بسیار مهم است. البته باید بدانید که نوزادان باید به سن به خصوصی برسند پیش از اینکه بتوانید روی پوستشان از انواع ضد آفتاب استفاده کنید. متخصصین توصیه می کنند که نوزادان زیر یک سال را به کمک لباس و سایه و نه استفاده از انواع ضد آفتاب، از نور خورشید دور نگه دارید.

یک نکته مهم

با وجود این که استفاده از انواع ضد آفتاب ها یکی از بهترین و ضروری ترین راهکار ها برای مقابله با اثرات حاصل از اشعه های مضر نور خورشید است، اما استفاده از ان ها به تنهایی راهکاری کافی برای مقابله کامل با این معضل نمی باشد. بنابراین بهتر است به این موارد نیز دقت کنید:

  • در صورت امکان زیر سایه بمانید
  • از لباس کافی
  • کلاه های فرمی لبه دار 
  • ضد آفتاب های درجه یک و استاندارد 

جمع بندی

جمع بندی و مصرف ضد آفتاب - من و بازار

خرید یک محصول گران قیمت الزما ضامن سلامت شما نیست، اما می تواند با نحوه استفاده صحیح تاثیری شگفت و عالی داشته باشد. از همین رو کارشناسان من و بازار اذعان دارند که در خریدهای خود به تمام جنبه های یک محصول از شیوه استفاده گرفته تا محصول مورد نیاز توجه کنید و با دقت کافی محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنید. بنابراین در انتخاب ضد آفتاب نیز سه نکته اصلی که شامل قدرت خرید، قدرت کارایی و استفاده صحیح را در نظر بگیرید و از خرید مطمئن و صحیح خود لذت ببرید.

کلام فروشگاه من و بازار

کلام فروشگاه من و بازار - من و بازار

در این نوشته از وب سایت من و بازار اطلاعات بسیار مفیدی را در رابطه با انواع ضد آفتاب ها به شما دادیم. امیدواریم پس از مطالعه این نوشته توانسته باشید انتخابی بهتر و کاملتر در رابطه بهترین ضد آفتاب مورد نیاز پوست خود داشته باشید. کارشناسان و مشاوران وب سایت من و بازار در این فروشگاه اینترنتی به صورت 24 ساعته و آنلاین آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند. شما می توانید با ما تماس بگیرید و به طور رایگان مشاوره تخصصی در مورد انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و محصولات موجود در سایت دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تفاوت خرما و رطب - من و بازار

تفاوت خرما و رطب + 20 نوع خرما

تفاوت خرما و رطب بسیار جالب است. رطب رنگ روشنی دارد. خرما یک گیاه تک لپه‌ای است و در مناطق گرمسیر رشد می‌کند.

blog manobazar
07 اکتبر 2022
کرم لوتوس چیه - من و بازار

کرم لوتوس چیه؟ خلاصه، مفید و خودمونی

کرم لوتوس یکی از محبوبترین خوارکی‌های دنیاست. عطر و طعمش فوق العاده هست و کیفیت مواد اولیه‌ش بسیار بالاست.

blog manobazar
18 اکتبر 2023
رژیم غذایی جنرال موتورز General Motors - من و بازار

رژیم غذایی جنرال موتورز General Motors : کاهش وزن در 7 روز

رژیم غذایی جنرال موتورز در 7 رو.ز می توانید به وزن دلخواه خود برسید.

blog manobazar
17 آوریل 2021
preloader