logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

9 چای سیاه که از نوشیدن آن لذت می برید

علیرضا بهرامیان
25 ژانویه 2022
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
انواع چای سیاه

مقدمه

انواع چای سیاه خارجی را میشناسید؟ بهترین چای سیاه خارجی در ایران را چطور ؟ در خرید چای سیاه چای دچار ترید هستید؟ قبل از پاسخ به سوالات باید بدانید که چای سیاه که در زبان های مختلف آسیایی به چای قرمز نیز ترجمه و معروف شده است، نوعی چای است که نسبت به چای اولانگ، چای زرد، چای سفید و چای سبز اکسیده تر است. همچنین چای سیاه به طور کلی از نظر طعم قوی تر از چای های دیگر است.

بنابراین در ادامه با یکی دیگر از سری مقالات آموزشی فروشگاه بزرگ من و بازار همراه باشید تا علاوه بر شناخت انواع چای سیاه به پاسخ سوالاهایتان نیز برسید

انواع چای سیاه

نام این نوشیدنی اولین بار در چین به وجود آمده است. اما امروزه، این نوشیدنی در سراسر آسیای شرقی و جنوب شرقی، هم در مصرف و هم در برداشت، از جمله در اندونزی، ژاپن، کره و سنگاپور رایج است. انواع مشابه در کشورهای جنوب آسیا نیز موجود است. چای سیاه نسبت به انواع دیگر طعم قوی تری دارد. اما آنها یک چیز مشترک دارند، همه این چای ها از برگ های گیاه درختچه کاملیا سیننسیس استفاده می کنند.

یادآور می شود که ایران یکی از بهترین چای های سیاه جهان را دارست.

فرآیند تهیه چای سیاه

فرآیند تهیه چای سیاه نیز با سایر چای ها متفاوت است. چای سیاه عمدتاً قبل از خشک شدن، اکسیده یا تخمیر می شود. در حالی که چای های دیگر قبل از خشک شدن بخار پز یا سرخ می شوند تا اکسیداسیون غیرفعال شود. چای سیاه با کیفیت بالا طیف گسترده ای از طعم ها را ارائه می دهد. این می تواند به دلیل فرآیند اکسیداسیونی باشد که طی کرده است. چای سیاه ممکن است طعم مالت، دودی، تند، خاکی، ادویه دار، آجیلی، فلزی، مرکبات، کارامل، چرم، میوه ای، طعم شیرین و عسل داشته باشد.

9 نوع چای سیاه 

متخصصان چای ممکن است تمام چای های موجود در سراسر جهان را بشناسند. اما حتی اگر متخصص نیستید، باز هم می توانید اطلاعاتی را به دست آورید که ممکن است مفید باشد، به خصوص اگر عاشق چای هستید. آنچه در زیر خواهید دید برخی از انواع رایج چای سیاه است که ممکن است داشته باشید یا هنوز امتحان نکرده باشید. آنها را بررسی کنید و ببینید کدام یک مورد علاقه شما یا مثلاً جوانه های چشایی شماست و سپس برای خرید چای سیاه مورد علاقه تان اقدام کنید.

هر چقدر خبره چای باشید با خواندن مطالب زیر تفاوت انواع چای سیاه را بهتر متوجه خواهید شد.

1# انواع چای سیاه : چای آسام

مزارع چای در آسام هند، چای سیاه خود را تولید کرده اند و نام آن را به این منطقه داده اند. چای آسام یک چای سیاه است که به طور خاص از برگ های چای گیاه Camellia sinensis var تولید می شود. آسامیکا. و بومی آسام است.

چای سیاه آسام نیز به یک ماده رایج در ترکیبات چای سیاه تبدیل شده است، زیرا عمق قوی تری می دهد. طعم چای آسام می تواند تند، دودی، خاکی، مشک دار و قوی باشد. همچنین می تواند یک فنجان سبک تر با شکلات، کاکائو، یا حتی نت های شیرین و تند باشد.

این مشخصات طعم، چای آسام را به بخشی از چای های سرد طعم دار با طعم شیری تبدیل می کند. این چای سیاه آسام چای قوی است، به اندازه ای که با شیر تغلیظ شده شیرین ترکیب شود.

 2# انواع چای سیاه : چای کیمون

اگر به دنبال یک چای سیاه معروف چینی هستید، چای Keemun یک انتخاب عالی خواهد بود. چای کیمون اولین بار در اواخر قرن نوزدهم تولید شد و به سرعت در غرب رایج شد. تا به امروز، چای Keemun هنوز برای تعدادی از مخلوط های کلاسیک استفاده می شود. چای سیاه کیمن یا کیمون از استان آنهویی سرچشمه می گیرد و یک چای سیاه روشن است که با میوه هسته دار و رایحه های کمی دودی مشخص می شود. همچنین طعمی ملایم، مالت دار و غیر گس دارد که مانند کاکائوی شیرین نشده است.

گفته می شود که چای سیاه کیمون دارای رایحه های گلی و نت های چوبی است. نوشیدن این نوع چای سیاه ممکن است به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند. همچنین گفته می شود که چای سیاه کیمون دارای خواص ضد پیری، کمک به کاهش قند خون، ضد سرطان، ضد اشعه و کاهش وزن است.

3# انواع چای سیاه : چای دارجلینگ

چای دارجلینگ چایی است که از برگ های چای Camellia sinensis var. Sinensis. این گیاه چای رشد می کند و برگ های چای در منطقه دارجلینگ یا کالیمپونگ در بنگال غربی هند پردازش می شود. چای دارجلینگ رایحه ای ملایم و گلدار ارائه می دهد که با نوشیدن یک فنجان از این چای سیاه عطر آن را به مشام خواهید رساند. هنگامی که یک جرعه از این چای سیاه میل کنید، طعم لطیف با طعم هلو زردآلوی میوه ای را خواهید داشت.

به دلیل طعم لطیف چای دارجلینگ، نوشیدنی‌های مشتاق چای و خبره‌ها ترجیح می‌دهند این چای سیاه را به تنهایی و بدون افزودن شیر مصرف کنند. اگر به دنبال یک چای سیاه قوی هستید، یک چای کیسه ای دارجلینگ تهیه کنید و بگذارید چند دقیقه بنوشد.

 4# انواع چای سیاه : ماسالا چای

در میان انواع چای هندوستان چای ماسالا معروفترین آنهاست. این نوشیدنی چای از جوشاندن چای سیاه در شیر و آب با مخلوطی از گیاهان معطر و ادویه ها تهیه می شود. همانطور که گفتیم چای ماسالا اصالتاً هندی است، اما از آنجایی که در بسیاری از قهوه خانه ها و چایخانه ها عرضه می شود، محبوبیت جهانی به دست آورده است.

چای سیاه ماسالا چای ماسالا قطعا طعم بسیار خوبی دارد زیرا دارای نت های شیرین و تسکین دهنده ای از دارچین است که طعمی کامل را به همراه یک لگد از زنجبیل به آن اضافه می کند. به غیر از طعم های فعال کننده حسی، چای ماسالا دارای مزایای سلامتی فوق العاده ای است.

مانند انواع چای سیاه، این چای به دلیل خواص آنتی اکسیدانی یکی از بهترین نوشیدنی های سالم به حساب می آید. این بدان معناست که یک فنجان از این چای سیاه می تواند فوایدی برای تقویت سیستم ایمنی و ضد سرطان داشته باشد.

5# انواع چای سیاه : لاپسانگ سوچونگ

لاپسنگ سوچونگ Lapsang Souchong طعمی شیرین، با طراوت و در عین حال دودی ارائه می دهد که به دلیل فرآیند اکسیداسیون متمایز آن، منحصر به این چای است. طعم چای سیاه لاپسنگ سوچونگ با طعم رزین کاج همراه است، زیرا از سوزن کاج و چوب کاج برای دود کردن و خشک کردن برگ های چای کاملیا سیننسیس استفاده می شود.

چای سیاه لاپسانگ سوچونگ جدا از طعم لذیذ و متمایزش برای سلامت قلب و عروق نیز مفید است. جریان خون را افزایش می دهد و همچنین میزان کلسترول بد را در جریان خون کاهش می دهد. همچنین حاوی یک آنتی اکسیدان عالی است که به جلوگیری از عفونت کمک می کند.

 6# انواع چای سیاه : چای سیلان

همه چای های سیلان از چای سیاه تهیه نمی شوند. انواع دیگری از سیلان نیز وجود دارد که از چای سبز، برگ های چای سفید و اولانگ نیز تهیه می شود. اما چای سیاه سیلان به طور خاص در سریلانکا ساخته می شود. اما برخلاف سایر چای‌های سیاه سایر کشورها، چایی که در سریلانکا تولید می‌شود طعم گل‌دار، تندتر و حتی تازه‌تری را ارائه می‌کند. چای سیاه سیلان در واقع در ارتفاعات سریلانکا تولید می شود. نت مرکبات و طعم پر تن آن به دلیل شرایط محیطی منحصر به فرد است که برگ های چای در آن رشد می کنند.

چای سیاه سیلان همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است و به بهبود سلامت قلب و کنترل سطح قند خون و همچنین کاهش وزن کمک می کند. بهتر است این چای سیلان را در صبح بنوشید تا فشار خون را تنظیم کنید که برای حفظ سلامت قلب مهم است.

7# انواع چای سیاه : چای یوننان قرمز

همانطور که از نام آن پیداست، چای سیاه یوننان از استان یوننان می آید؛ استانی در چین که بیشتر به خاطر چای پوئره اش معروف است. انواع چای‌ سیاه یوننان تا حدی تخمیر می‌شوند، به این معنی که آنها مرز بین چای سیاه و پوره را طی می‌کنند. همچنین طعم آنها معمولاً شکلاتی، تیره، مالتی و ظریف است. گاهی اوقات، نت هایی از ادویه یا شیرینی ماندگار در پایان دارند. افرادی که عاشق شکلات هستند تمایل به چای یوننان دارند.

8# انواع چای سیاه : چای سیاه ارل گری

در بین انواع چای سیاه، ارل گری معروف ترین چای با طعم غربی است. به طور سنتی با اسانس مرکبات ترنج طعم دار می شود. امروزه در برخی از چای های ارل گری از ترکیبی از طعم های طبیعی و مصنوعی مرکبات استفاده می شود. تنوع زیادی در ارل گری وجود دارد، از جمله لیدی گری (ارل گری با گل های ذرت)، لندن فوگ (یک چای لاته ارل گری با وانیل) و ارل گرین (چای سبز با طعم ترنج).

طعم متمایز ارل گری، آن را به یک عنصر محبوب در شکلات های با طعم چای، محصولات پخته شده و کوکتل تبدیل کرده است. اگر ارل گری را دوست دارید، ممکن است ترکیبات چای دیگر مانند چای ماسالا، چای سیاه میوه ای و چای سیاه گلی را نیز دوست داشته باشید.

9# انواع چای سیاه : چای سیاه تایوانی

در سال های اخیر، کشورهایی که با برند چای سیاه شناخته شده نیستند نیز، شروع به تولید ترکیبات بهتر کرده اند. این کشورها عبارتند از :

  • تایوان
  • تایلند
  • ویتنام
  • ژاپن

چای سیاه تایوانی گاهی اوقات به عنوان سیاه یاقوت یا جید قرمز شناخته می شود. آنها معمولاً در طول برداشت تابستان در نانتو، تایوان تولید می شوند.

گاهی اوقات، آنها برای طعم شیرین تر، مانند چای های دارجیلینگ، گزیده می شوند.

نحوه انتخاب بهترین چای سیاه

درست مانند چای های دیگر، انواع چای سیاه محتوای آنتی اکسیدانی بالایی تولید می کند. زیرا از همان برگ های چای کاملیا سیننسیس نیز به دست می آید. این آنتی اکسیدان ها از طرق مختلف به بدن کمک می کنند، مانند خلاص شدن از شر رادیکال های آزاد و ارتقای سلامت سلولی. همچنین از بیماری های دژنراتیو و انواع خاصی از سرطان جلوگیری می کند.

 تفاوت انواع چای سیاه

صنعت چای تمام تلاش خود را می کند تا تنها بهترین محصولات را تولید کند. برندهای چای برای سایر مزایای سلامتی نوشیدن چای سیاه کمپین می کنند. چندین مطالعه نشان می دهد که چای سیاه به تقویت سلامت قلب نیز کمک می کند. چای سیاه دارای فلاونوئیدها است، یک ترکیب مغذی خاص که کلید بسیاری از فواید مهم چای سیاه برای سلامتی است.

برخی از چای‌های سیاه، مانند چای سیاه کنیا، نه تنها سلامت قلب را ارتقا می‌دهند، بلکه هضم غذا را بهبود می‌بخشند و ناراحتی‌های معده را تسکین می‌دهند. یکی از نمونه های خوب چای سیاه که سرشار از فلاونوئید است، چای نیلگیری است. همچنین صبحانه های ویژه ای از آسام، سیلان و کنیا وجود دارد. این چای های صبحانه محبوب ترین چای های ترکیبی هستند که در فرهنگ چای بریتانیایی و ایرلندی رایج است.

طرز تهیه چای سیاه کامل

برای تهیه چای سیاه خود نیازی به تهیه یک برگ چای ندارید. در حال حاضر گزینه‌های موجودی وجود دارد که معمولاً در یک چای کیسه‌ای برای تجربه راحت‌تر چای سیاه قرار می‌گیرند.

  • اگر می خواهید چای سیاهی دم کنید که در چای کیسه ای نباشد، حتماً آب خود را گرم کنید تا به جوش بیاید. به ازای هر 6 اونس آب، از 1 قاشق چایخوری برگ چای سیاه استفاده کنید. بگذارید چای سیاه تا 5 دقیقه دم بکشد.
  • اگر نمی خواهید طعم چای سیاه قوی تر یا همان غلیظ باشد، برگ های چای را حدود 3 دقیقه دم کنید. هر چه بیشتر از زمان دم بگذرد چای، قوی تر می شود. از آنجایی که برگ‌های چای سیاه پس از قرار گرفتن در معرض آب داغ منبسط می‌شوند، حتماً از یک قوری، دم‌نوش یا فیلتر چای استفاده کنید تا فضای انبساط برای برگ‌ها فراهم شود.

شما همچنین می توانید چای سیاه طعم دار را درست کنید. دستور العمل هایی وجود دارد که به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

انواع ضد آفتاب ها و تاثیری آنها در سلامتی پوست - من و بازار

انواع ضد آفتاب ها و تاثیری آنها در سلامتی پوست

چقدر به سلامت پوست خود در برابر اشعه های UVA و UVB نور خورشید اهمیت می دهید؟! در این نوشته ما شما را با انواع ضد آفتاب ها و کاربرد آن ها آشنا کرده ایم

blog manobazar
10 سپتامبر 2021
انواع کرم نرم کننده

انواع کرم نرم کننده ها را در من و بازار بشناسید

مقدمه پوست بیرونی ترین سدی است که از بدن انسان در برابر خطرات و عوارض فیزیکی، شیمیایی و میکروبی محافظت […]

علیرضا بهرامیان
06 ژانویه 2022
همه چیز درباره شامپو‌های ضد شوره سر - من و بازار

همه چیز درباره شامپو‌های ضد شوره سر

شامپو ضد شوره موهای خشک چه ویژگی های دارد؟ بهترین شامپو ضد شوره خارجی کدام است؟

علیرضا بهرامیان
16 اکتبر 2021
preloader