logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

انواع کرم نرم کننده ها را در من و بازار بشناسید

علیرضا بهرامیان
06 ژانویه 2022
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
انواع کرم نرم کننده

مقدمه

پوست بیرونی ترین سدی است که از بدن انسان در برابر خطرات و عوارض فیزیکی، شیمیایی و میکروبی محافظت می کند و از هدر رفتن آب بدن جلوگیری می کند. قرار گرفتن در معرض عوامل خارجی می تواند به این عملکرد محافظتی آسیب برساند. بنابراین نیاز به محافظت از پوست سالم و حساس در برابر عوامل محیطی و شیمیایی و حفظ یا بازیابی یکپارچگی آن وجود دارد. یکی از راه های مراقبت از پوست استفاده از انواع کرم نرم کننده است که عموما توصیه می شود.

از همین رو فروشگاه من و بازار در سری مقالات خود اینبار به انواع کرم نرم کننده پرداخته تا شما با آگاهی کامل بتوانید انتخاب مناسب را داشته باشید.

کرم نرم کننده چیست؟

کرم های نرم کننده یا نرم کننده ها لوسیون ها یا پمادهایی هستند که حاوی موادی هستند که پوست را تسکین و نرم می کنند. لغت نرم کننده به معنای ماده ای است که پوست را نرم می کند. نام دیگر نرم کننده، مرطوب کننده است.

کرم های نرم کننده انسدادی مانند لانولین، پماد امولسیون کننده و پارافین مایع با پوشاندن پوست با یک لایه محافظ عمل می کنند و از هدر رفتن آب بدن جلوگیری می کنند. نرم کننده های مرطوب کننده حاوی موادی مانند اوره، گلیسرول، پروپیلن گلیکول یا اسید لاکتیک هستند که آب را در لایه بالایی پوست جذب و نگه می دارند. برخی از نرم کننده ها ممکن است حاوی موادی برای کاهش خارش یا جلوگیری از عفونت باشند.

بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست حساس

محصولات آرایشی حاوی کرم های نرم کننده که به آنها مرطوب کننده نیز گفته می شود، به طور خاص برای نرم کردن و تسکین پوست خشک و کاهش احساس خارش و علائم تحریک فرموله شده اند. نرم کننده ها به شکل کرم ها، پمادها، ژل ها، خمیرها یا آماده سازی های مایع ارائه می شوند. نرم‌کننده‌ها با افزایش رطوبت پوست و کاهش TEWL از خشکی پوست جلوگیری کرده و آن را کاهش می‌دهند و باعث بهبود سد آسیب‌دیده پوست، از جمله موارد مشاهده شده در پوست آتوپیک می‌شوند.

انواع کرم نرم کننده

نرم کننده ها را می توان به صورت روزانه برای بهبود آبرسانی پوست در افراد مستعد پوست خشک استفاده کرد. آنها همچنین ممکن است در درمان بیماری های پوستی که با خشکی یا پوسته پوسته شدن مشخص می شوند، مانند اگزما یا پسوریازیس استفاده شوند. استفاده منظم ممکن است استفاده از درمان های موضعی فعال مانند کورتیکواستروئیدهای موضعی را کاهش دهد.

 7 کرم نرم کننده 

انتخاب نرم کننده بستگی به شرایط پوستی افراد و ترجیح او برای یک محصول چرب یا سبک دارد. از همین رو در ادامه با 7 کرم نرم کننده آشنا می شوید تا بهترین مورد را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

#1انواع کرم نرم کننده : کرم های نرم کننده ماندگار

نرم کننده های مختلفی وجود دارد که از کم چرب تا خیلی چرب متغیر است. انتخاب کرم نرم کننده بر اساس میزان خشکی پوست و ترجیح شماست. ممکن است بسته به فصل، محصولات نرم کننده نیز نیاز به تغییر داشته باشند، به عنوان مثال، اگر در طول زمستان پوست خشک تری دارید، ممکن است به طور موقت از نرم کننده های چرب تر استفاده کنید. نرم کننده های ماندگار پس از استفاده روی پوست شما باقی می مانند. کرم های نرم کننده ماندگار پس از استفاده روی پوست شما باقی می مانند.

#2انواع کرم نرم کننده : لوسیون سبک و بدون چربی 

به این لوسیون های روغن معدنی گفته می شود. به عنوان مثال می توان به لوسیون BK، لوسیون آلفا-کری، لوسیون DP و لوسیون هیدرودرم اشاره کرد.

این محصولات حاوی لانولین هستند و ممکن است در برخی افراد باعث تحریک شوند. این در افرادی که اگزمای آتوپیک دارند بیشتر دیده می شود.

#3انواع کرم نرم کننده : کرم کمی چرب 

به عنوان مثال می توان به Cetomacrogol که به عنوان کرم غیر یونی (healthE) نیز شناخته می شود، اشاره کرد.

#4انواع کرم نرم کننده : کرم نسبتا چرب 

نمونه هایی از این موارد عبارتند از: Sorbolene با گلیسیرین، HealthE Urea Cream و HealthE Fatty Cream.

کرم حاوی اوره را روی پوست ترک خورده، شکسته نکشید.

#5انواع کرم نرم کننده : پماد بسیار چرب 

نمونه هایی از اینها ژله نفتی وازلین(Vaseline) یا Duoleum هستند.

اینها برای پوست های خیلی خشک یا ضخیم ترجیح داده می شوند.

#6انواع کرم نرم کننده : جایگزین های صابون 

به اینها نرم کننده های شستشو نیز می گویند. صابون معمولی می تواند برای پوست های خشک، ملتهب یا حساس تحریک کننده باشد، بنابراین جایگزین های صابون جایگزین خوبی هستند. دو جایگزین رایج صابون کرم آبی و پماد امولسیون کننده هستند.

برخی از آنها حاوی سدیم لوریل سولفات (SLS) هستند که اگر برای مدت طولانی روی پوست بماند، می تواند پوست را تحریک کند. اگر برای مدت کوتاهی با پوست شما تماس داشته باشد خوب است، اما اگر حاوی SLS باشد، باید شسته شود. برخی از محصولات بدون SLS هستند و ممکن است به عنوان مرطوب کننده روی پوست باقی بمانند.

جایگزین های صابون باید قبل از شستشوی کامل به آرامی روی پوست مالیده شوند، یا می توانید آنها را به آب حمام اضافه کنید و به مدت 10 تا 20 دقیقه در حمام قرار دهید، سپس آنها را بشویید.

#7انواع کرم نرم کننده : مواد افزودنی حمام 

افزودنی‌های حمام (که به آنها نرم‌کننده حمام نیز گفته می‌شود) روغن‌های حمام یا امولسیفایرهایی هستند که به آب حمام اضافه می‌شوند و تصور می‌شود لایه‌ای از روغن روی پوست شما باقی می‌گذارند. پزشکان توصیه می کنند که نرم کننده های حمام استفاده نکنید، اما به استفاده از نرم کننده ها و جایگزین های صابون ادامه دهید.

نحوه استفاده از انواع کرم نرم کننده

جدا از اینکه از استفاده از کرم های نرم کننده غلیظ در سراسر صورت خودداری کنید، بلکه بهتر است از استفاده از آنها بعد از روش هایی مانند فراکسل یا میکرونیدلینگ خودداری کنید. این درمان ها کانال های باز را در پوست باقی می گذارند، بنابراین نرم کننده ها به طور بالقوه می توانند منافذ پوست را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش شوند، به نوسابوم هشدار می دهد. سعی کنید زمانی که پوست کمی مرطوب است (مانند بلافاصله پس از شستن صورت یا بیرون رفتن از حمام) آنها را با حرکات ملایم در امتداد پوست بمالید، زیرا می توانند رطوبتی را که از قبل روی پوست شما وجود دارد، بپوشانند.

کدام نرم کننده بهتر است؟

نرم کننده ها در فرمولاسیون های مختلفی مانند لوسیون، کرم و پماد موجود هستند.

#1 لوسیون ها

لوسیون ها نسبت به کرم ها یا پمادها محتوای آب بیشتری دارند و می توانند سریعتر تبخیر شوند. آنها باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرند. ممکن است برای اگزما مناسب نباشند، جایی که پوست باید همیشه هیدراته نگه داشته شود.

#2 کرم ها

کرم ها بهتر از لوسیون ها هستند. زیرا رطوبت را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند. آنها به پمادها ترجیح داده می شوند زیرا سریعتر جذب پوست می شوند. برخی از کرم ها دارای افزودنی هایی مانند گلیسرول و اوره هستند که آب را جذب و نگه می دارند. اگر پوست شما گریه می کند یا تراوش می کند، کرم ها به پماد ترجیح داده می شوند.

#3 پمادها

پمادها یک لایه پوششی تشکیل می دهند که از تبخیر آب از پوست جلوگیری می کند. پمادها چرب تر و ضخیم تر هستند و ممکن است از نظر زیبایی کمتر قابل قبول باشند، اما در جلوگیری از تبخیر بهتر هستند. شستن آنها دشوارتر است، به استثنای پماد امولسیون کننده، که می تواند به عنوان جایگزین صابون استفاده شود. پمادها ممکن است برای افرادی که علائم شدیدتری دارند، مانند مناطق خشک و پوسته پوسته پوست، مناسب تر از کرم ها باشند. اگر پوست شما گریه می کند یا تراوش می کند، مناسب نیستند.

بهترین نرم کننده وجود ندارد. بهترین نوع استفاده به خشکی پوست، ناحیه پوست درگیر و آنچه برای شما راحت و قابل قبول است بستگی دارد.

عوارض جانبی کرم های نرم کننده

بیشتر کرم های نرم کننده را می توان به طور آزادانه و ایمن و بدون عوارض جانبی استفاده کرد اما ممکن است غدد عرق را مسدود کنند و باعث تجمع عرق و ایجاد جوش‌های سرسیاه، سرسفید و جوش شوند. از آنجایی که نرم کننده های لوسیون و کرم حاوی آب هستند، در برابر آلودگی میکروبی حساس تر هستند، بنابراین مواد نگهدارنده به آن اضافه می شود و بنابراین برخی از افراد با پوست بسیار حساس ممکن است به این مواد نگهدارنده حساسیت داشته باشند.

نتیجه گیری

قرار گرفتن در معرض شرایط محیطی سخت مانند آب و هوای سرد و خشک و مواد شیمیایی می تواند اثر سایشی روی پوست داشته باشد. محصولات مراقبت از پوست، کرم های نرم کننده و مرطوب کننده ها، پوست شما را آبرسانی می کنند و پوست را با کمک به ترمیم ترک‌های سد پوستی صاف و نرم می‌کند و در نتیجه از از دست دادن آب جلوگیری کرده و به عنوان یک عامل روان کننده در محصولات عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

راهنمای خرید خرما خاصویی - من و بازار

راهنمای خرید خرما خاصویی+ خواص و فواید مصرف آن

خرما خاصویی یکی از مشهورترین انواع خرماهای تولیدی در کشورمان است که با کیفیت‌ترین نوع آن در استان بوشهر کشت می‌شود.

blog manobazar
30 سپتامبر 2022
قهوه روبوستا Robusta Coffee - من و بازار

قهوه روبوستا چیست و چرا باید آن را تجربه کنید؟

قهوه روبوستا Robusta دارای طعم تلخ و بوی قوی‌تری نسبت به قهوه عربیکا می‌باشد. قهوه روبوستا دارای مقدار بیشتری کافئین است. روبوستا طعم بی نظیر زندگیست.

blog manobazar
07 نوامبر 2023
معرفی برند روشن Roshen - من و بازار

برند روشن Roshen : اوکراین فقط چرنوبیل نیست

اوکراین فقط چرنوبیل نیست با شنیدن نام اوکراین اولین چیزی که به ذهن ما می آید ، چرنوبیل است . […]

blog manobazar
25 مارس 2021
preloader