logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

بفرمایید یک گاز فیبر : من 2 تا گاز می خوام

blog manobazar
05 آوریل 2021
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
بفرمایید یه گاز فیبر-فیبر بخوریم- من و بازار

بفرمایید یه گاز فیبر

اگر به دنبال سلامتی برای خود وخانواده‌تان هستید در رژیم غذایی روزانه حتما از فیبر استفاده کنید .

فیبر fiber

فیبر ، که به عنوان گیاه سخت نیز شناخته می شود ، بخشی از غذاهای گیاهی (غلات ، میوه ها ، سبزیجات ، مغزها و لوبیا) است . به دلیل اینکه بدن نمی تواند آنها را تجزیه تجزیه کند. هضم نمی شوند و از سیستم گوارشی شما عبور می کنند. همین موضوع باعث می شود تا ، سیستم گوارشی شما را تمیز و سالم نگه دارد .

در اواخر قرن بیستم ، فقط لیگنین و برخی از پلی ساکاریدها برای تأمین این تعریف fiber شناخته شده بودند ، اما در اوایل قرن 21 ، نشاسته و الیگوساکاریدهای مقاوم به عنوان اجزای تشکیل دهنده fiber در رژیم غذایی گنجانده شدند . لیگنین ، یک منبع اصلی فیبر نامحلول در رژیم غذایی ، ممکن است سرعت و متابولیسم فیبرهای محلول را تغییر دهد . از انواع دیگر آن می توان به نوع نامحلول به نشاسته اشاره کرد .

انواع fiber

فیبرها با توجه به نوع مواد غذایی به دو دسته محلول و نامحلول تقسیم بندی می شوند .
غذاهای گیاهی با توجه به خصوصیات fiber ویسکوزیته و قابلیت تخمیر ، در مقادیر مختلف حاوی هر دو نوع fiber هستند. مزایای مصرف فیبر بستگی به نوع fiber مصرف شده است . مزایای آن منجر به داشتن دستگاه گوارش سالم می شود.

فواید استفاده از fiber

یک رژیم غذایی غنی از fiber غذایی و غلات کامل ممکن است میزان بیماری عروق کرونر قلب ، سرطان روده بزرگ و دیابت نوع 2 را کاهش دهد .

حرکات روده را کاهش می دهد و کلسترول و مواد سرطان زای مضر را از بدن خارج می کند.
بسیاری از ما fiber را با سلامت دستگاه گوارش و عملکرد روده مرتبط می دانیم. اما خوردن غذاهای سرشار از fiber غذایی می تواند تاثیرات دیگری نیز داشته باشد . استفاده از فیبرغذایی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت را کاهش دهد . fiber سلامت پوست شما را بهبود بخشد و به کاهش وزن کمک کند. حتی ممکن است به جلوگیری از سرطان روده بزرگ نیز کمک کند.

fiber، به ویژه از نوع محلول ، عنصر مهم هر رژیم غذایی برای سلامت قلب است. رژیم غذایی سرشار از fiberمی تواند با کاهش کلسترول LDL (بد) شود و سطح آن را بهبود بخشد. مصرف زیاد این ماده همچنین می تواند خطر ابتلا به سندرم متابولیک ، گروهی از عوامل خطر مرتبط با بیماری عروق کرونر قلب ، دیابت و سکته را کاهش دهد. fiber همچنین می تواند به کاهش فشار خون ، کاهش التهاب ، بهبود سطح کلسترول HDL (خوب) و کاهش وزن اضافی در اطراف شکم کمک کند.

غلات صبحانه Breakfast Cereals یکی از معروفترین خوراکی هایی هستند که در آن fiberفراوانی وجود دارد . این غذا ها که بخصوص برای کودکان توصیه شده می تواند فیبر مورد نیاز آنها را تامین کنید . غلات صبحانه کورن فلکس منبعی سرشار از fiber و انرژی هستند که کودکان شما با مصرف آن می توانند به مواد مورد نیاز بدن خود دست یابند.

fiber و کاهش وزن

fiber به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک می کند . مواد خوراکی زبر یک عامل کلیدی در کاهش وزن و حفظ وزن سالم است. افزودن مواد خوراکی زبر که در غذای فیبردار موجود است به شما کمک می کند زودتر احساس سیری کنید . از آنجا که fiber بیشتر از غذاهای دیگر در معده می ماند ، بنابراین احساس سیری بیشتری در شما خواهد ماند و به شما کمک می کند غذای کمتری بخورید . غذاهای پر فیبر مانند میوه ها و سبزیجات کالری کمی دارند ، بنابراین با افزودن فیبر به رژیم غذایی ، کاهش کالری آسان تر می شود.

نکاتی برای افزودن فیبر به رژیم غذایی خود

متخصصان تغذیه بسته به سن و جنسیت شما توصیه می کنند که حداقل 21 تا 38 گرم fiber در روز برای داشتن سلامتی مطلوب باید خورد. تحقیقات نشان می دهد که اکثر ما نیمی از این مقدار را هم نمی خوریم.
اگرچه در ابتدا زدن شاید مصرف روزانه این مقدار فیبر برای شما میسر نباشید ، اما با پر کردن غلات سالم ، سبزیجات ، میوه ها و غذاهای دارای غلات می تواند fiber لازم را برای بهره مندی از سلامتی بدن دریافت کنید.

 

فروشگاه آنلاین من و بازار نیز با توجه به الزام وجود fiber در رژیم غذایی ، محصولاتی را تامین کرده که سرشار از این ماده هستند. با مصرف این خوراکی ها تا حد زیادی فیبرfiber مورد نیاز بدن شما تامین می گردد .

از جمله محصولات دیگری که در من و بازار وجود دارد و سرشار از مواد معدنی و فیبر غذایی است شکلات اوت چوکو و بیسکویت دایجستیو تیفانی است .
شما با خرید شکلات اوت چوکو و خرید بیسکویت دایجستیو تیفانی منبعی از فیبر و مواد معدنی را همیشه همراه خود خواهید داشت .

 

منابع : helpguide ، wikipedia ، amazon

2 پاسخ به “بفرمایید یک گاز فیبر : من 2 تا گاز می خوام”

  1. صادقی گفت:

    اگر روزانه بین 20 تا 35 گرم فیبر مصرف بشه خیلی از مشکلات مزاجی حل میشه
    مرسی از مطلب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

طرز تهیه هات چاکلت ایتالیایی Italian hot chocolate - من و بازار

طرز تهیه هات چاکلت ایتالیایی Italian hot chocolate

فهرست مطالب طرز تهیه هات چاکلت ایتالیایی Italian hot chocolate نوشیدنی های گرم در فصل پاییز و زمستان حسابی خواهان […]

blog manobazar
26 نوامبر 2021
قهوه دالگونا Dalgona coffee- من و بازار

طرز تهیه قهوه دالگونا Dalgona coffee

قهوه دالگونا Dalgona coffee یک نوشیدنی است که از هم زدن پودر قهوه فوری، شکر و آب داغ به مقدار مساوی به دست می‌آید تا کرمی شود و سپس آن را به شیر سرد یا داغ اضافه می‌کنیم.

blog manobazar
27 فوریه 2021
راهنمای خرید کاپوچینو گوددی Good Day Cappuccino - من و بازار

راهنمای خرید کاپوچینو گوددی Good Day Cappuccino [3 نکته اساسی ]

در هنگام خرید کاپوچینو برای تشخیص کاپوچینو گوددی اصل و تقلبی لازم است به کشور تولید کننده، تاریخ تولید و انقضا و سلامت کالا دقت کنید.

blog manobazar
11 دسامبر 2022
preloader