logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

راهنمای خرید قهوه : 3 نکته کلیدی

blog manobazar
14 مارس 2021
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
راهنمای خرید قهوه با 3 نکته کلیدی - من و بازار

راهنمای خرید قهوه با 3 نکته کلیدی

به سادگی از کنار خرید قهوه عبور نکنید. برای خرید یک قهوه با کیفیت باید به نکاتی کلیدی توجه کرد که مشخصا برای سلامتی شما نیز مفید باشد .با راهنمای خرید قهوه تا آخر من و بازار را همراهی کنید.

انواع دانه های قهوه

بطور کلی می توان دو نوع دانه قهوه برای خرید پیدا می کنید: Arabica عربیکا و Robusta روبوستا . شاید از خود بپرسید ، آیا تفاوتی بین Arabica و Robusta وجود دارد؟ باید بگوییم، قطعاً وجود دارد. بیایید به درستی با این دونوع قهوه آشنا شویم.

عربیکا Arabica

عربیکا محبوب ترین نوع قهوه در دنیا است . بسته به اینکه از چه کسی این سوال را می پرسید ، بسیاری از علاقه مندان به قهوه ، به دلیل طعم و مزه آن ، استفاده از دانه های عربیکا را ترجیح می دهند. به طور معمول برای قهوه سیاه ، دانه های عربیکا طعم شیرین تر و پیچیده تری دارند. اما مورد جالب در رابطه با این نوع قهوه این است که ، اگرچه به عنوان محبوب ترین قهوه در دنیا است اما به اندازه روبوستا کافئین ندارد.

روبوستا Robusta

در حالی که Arabica محبوب ترین است ، Robusta ارزان تر و قوی تر است. به دلیل طعم تلخ آن ، معمولاً Robusta را برای نوشیدنی های اسپرسو و در مخلوط های قهوه فوری مشاهده خواهید کرد. اگر صبح روز شنبه شما عقب افتاده است ، یک فنجان قهوه روبوستا بنوشید. مقدار بالای کافئین آن شما را بیدار می کند.

اگر شما هم از طرفداران قهوه های فوری هستید ، به راحتی و با چند کلیک ساده می توانید از فروشگاه آنلاین من و بازار قهوه های فوری دیویدف و نسکافه گلد را خریداری کنید . ما به شما این اطمینان را می دهیم که این اجناس اصل می باشد. ما در بندر بوشهر در کوتاه ترین زمان ممکن این محصولات را برای شما ارسال خواهیم کرد.

حال که با انواع دانه های قهوه آشنا شدید توجه به راهنمای خرید قهوه  و این 3 نکته کلیدی بسیار ضروری است . توجه به این نکات باعث می شود تا روز شما به خوبی سپری شود .

1- قهوه ترش می پسندید یا تلخ ؟

فرآیند رست قهوه و همچنین نوع کشت روی میزان اسیدیته آن تاثیر می‌گذارد.قهوه «عربیکا» Arabica ملایم است و کمی ته مزه ترشی دارد. به همین دلیل قهوه عربیکا برای افرادی است که از طعم‌های خیلی تلخ و غلیظ خوششان نمی‌آید.

از طرفی با اینکه قهوه‌ دانه عربیکا مرغوب‌ ترین نوع آن به شمار می‌رود ، اگر معده شما حساس است و یا از مشکل رفلاکس یا ترشی معده رنج می‌برید، گزینه مناسبی برای شما نیست. در صورتی که از رفلاکس معده رنج می برید به درجه acidity روی بسته بندی قهوه توجه کنید.

قهوه «روبوستا» Robusta که در ارتفاع کمتر و با فشار هوای بیشتر پرورش می‌یابد، طعمی غلیظ‌تر و تلخ‌تر دارد. این قهوه برای افرادی که عاشق طعم تلخ و عطر سنگین قهوه هستند مناسب است. اکثر قهوه‌های موجود در بازار ترکیبی از این دو نوع قهوه‌دانه است که شما می‌توانید میزان آن را به صورت درصد در مقابل کلمات Arabica و Robusta تشخیص دهید.

2- درجه رست قهوه

رست قهوه فرانسه با اکثر ذائقه‌ها جور است. بنابراین اگر قهوه‌خور حرفه‌ای نیستید، قهوه فرانسه با رست کم گزینه مناسب شما است. رست قهوه‌های ایتالیایی مثل انواع اسپرسو از قهوه فرانسه قوی‌تر است. به طور کلی می‌توان گفت هرچه میزان رُست قهوه بیشتر باشد، دانه آن تیره‌تر و طعم آن قوی‌تر و تلخ‌تر است. از طرفی بر خلاف تصور عموم، هرچه میزان رست قهوه‌دانه کمتر باشد، میزان کافئین موجود در آن بیشتر است، بنابراین قهوه با رست کمتر، به خانم‌های باردار، شیرده و افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند پیشنهاد نمی‌شود.

تفاوت دیگر میزان رست این است که قهوه‌هایی با میزان رست کم، طعم و عطر اصلی خود را بیشتر از قهوه‌های رست شده‌تر و برشته‌تر نمایان می‌کنند. در عین حال قهوه ‌با رست بیشتر، چرب‌تر است و بیشتر طعم برشتگی را آشکار می‌سازد تا طعم اصلی قهوه‌ دانه.

3- از چه قهوه سازی استفاده می کنید؟

بسته به نوع دستگاهی که برای سرو قهوه استفاده می کنید، باید درجه آسیاب آن مورد توجه قرار گیرد. دستگاه های متفاوت طبعا با درجه آسیاب خاصی بهترین کیفیت را در اختیار شما قرار می دهند. در تصویری که قرار داده شده بطور دقیق مشخص شده برای هر نوع دستگاه قهوه سازی چه میزان باید دانه قهوه را آسیاب کرد. البته امروزه برند های بسیاری در انواع مختلف ، قهوه ها را با درجه آسیاب متنوع روانه بازار می کنند.

فروشگاه آنلاین من و بازار نیز با توجه تنوع در این محصول ، اقدام به تهیه انواع قهوه های دان و آسیاب شده کرده است. شما در فروشگاه من و بازار می توانید انواع قهوه های ایلی illy ، استارباکس Starbucks و لاوازا Lavazza  را به راحتی تهیه کنید. ما به شما این تضمین را می دهیم که تمام این اجناس به صورت اورجینال می باشد . 

 

منابع : cafimafi، modiseh، coffeebros ، tasteofhome

2 پاسخ به “راهنمای خرید قهوه : 3 نکته کلیدی”

  1. rahgozar گفت:

    قهوه آسیاب شده رو تا چه مدت میشه نگه داشت
    مرسی از مطالب خوبتون

    • من و بازار گفت:

      قهوه آسیاب شده سریعتر عطر و طعمش رو نسبت به قهوه دان ازد دست می ده. برای نگهداری باید از ظروف مات استفاده کنید . برا یقهوه پودر حداکثر زمان نگهداری رو یک ماه باید درنظر گرفت . این زمان برای داشتن بهترین عطر و طعم هست . برای قهوه دان 2 ماه توصیه می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

راهنمای خرید اسکراب سنت ایوز - من و بازار

راهنمای خرید اسکراب سنت ایوز ST.Ives

اسکراب سنت ایوز داراي دانه‌هاي ريزي هستند و به همين دليل به هيچ وجه پوست را اذيت نمي‌كنند. همان طوري كه بارها گفته شد، اين مواد لايه‌بردار صد درصد طبيعي هستند.

blog manobazar
26 سپتامبر 2022
طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی - من و بازار

طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی بسیار ساده و خوشمزه

کوکی کره بادام زمینی یکی از انواع شیرینی‌های ساده و خوشمزه بین‌المللی است که در بسیاری از کشورها نظر افراد را به خود جلب کرده است.

blog manobazar
19 دسامبر 2022
انواع نسکافه - من و بازار

8 نسکافه فوق العاده در من و بازار

انواع نسکافه ها ویژگی خاصی دارند که این شناخت انوع قهوه و قهوه فوری را تخصصی می کند، محصولاتی که برای دوستداران قهوه مناسب است.

علیرضا بهرامیان
08 ژانویه 2022
preloader