logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

راهنمای خرید نودل Noodles

blog manobazar
29 آوریل 2023
5 دقیقه زمان برای مطالعه
راهنمای خرید نودل Noodles - من و بازار

راهنمای خرید نودل Noodles

راهنمای خرید نودل به شما کمک می‌کند که بتوانید این غذای نیمه آماده را از بهترین برندها خریداری کرده و یک آشپزی آسان و راحت را تجربه کنید. بسیاری از افرادی که وقت کافی برای آشپزی طولانی مدت را ندارند، از غذاهای آماده و کنسروی استفاده می‌کنند. در این میان نودل‌ها یکی از غذاهای نیمه‌ آماده بسیار محبوب و لذیذی هستند که با طعم‌های مختلفی مانند مرغ، گوشت و سبزیجات عرضه شده‌اند.

نودل دارای خواصی مانند طعم لذیذ، سهولت در آماده‌سازی، حاوی مواد مغذی، سالم بودن، قیمت مناسب و ماندگاری بالا است که همگی باعث محبوبیت آن می‌شود. از این رو تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا نکاتی که باید قبل از خرید ندل رعایت کنید را برای شما بازگو کنیم.

نودل چیست؟

نودل چیست - من و بازار

 

نودل Noodles یک غذای بین‌المللی معروفی است که در کشورهای آسیایی بیشترین طرفدار را دارد. این غذای فوری ظاهری شبیه رشته‌های بلند دارد و از خمیر گیاهان و غلات از جمله آرد سمولینا تهیه می‌شود. از این رو جزو خانواده‌ ماکارونی و پاستا به‌ شمار می‌رود و عطر، طعم و ظاهری زیبا و اشتها برانگیز دارد.

مزه‌ پایه‌ همه نوع نودل‌ها شبیه به یکدیگر است و تنها عصاره‌ همراه نودل طعم متفاوتی ایجاد می‌کند. انواع ندل در مدل‌های مختلف نودل چینی، نودل کره ای، نودل خارجی، نودل لیوانی، نودل اندومی، نودل سبزیجات، نودل قارچ و پنیر، نودل باربیکیو، شین رامیون و غیره در فروشگاه‌های معتبر به فروش می‌رسد.

نودل از چه ترکیباتی درست می‌شود؟

نودل از چه ترکیباتی درست می‌شود - من و بازار

مهم‌ترین نکته در راهنمای خرید نودل توجه به ترکیبات اصلی این ماده غذایی است. از این رو جالب است بدانید که نودل از آرد گندم، آب، نشاسته، نمک و سایر مواد تشکیل شده است که باعث تقویت طعم و بافت نودل می‌شود.

بر این اساس ماده اصلی نودل را آرد خمیر تشکیل می‌دهد که به صورت رشته درآمده و از قبل پخته و خشک شده و به صورت خوراک‌های یک یا چند نفره بسته‌بندی می‌شود. بنابراین شما می‌توانید نودل را در آب پخته و همراه مواد غذایی مانند گوشت و مرغ و قارچ و سبزیجات مورد علاقه خود سرو کنید.

بررسی ارزش غذایی مهم‌ترین نکته در راهنمای خرید نودل

ارزش غذایی در راهنمای خرید نودل - من و بازار

هنگام خرید نودل خارجی باید به ارزش غذایی این خوراکی فوری خوشمزه توجه کنید. نودل های خارجی در طعم های گوناگون با تندی و ادویه اهی متفاوتی تولید می شود. از این رو درباره ارزش غذایی انواع ندل‌ باید بدانید که ارزش غذایی این نوع محصولات در هر طعم و برندی مقداری با هم تفاوت دارند. اما به ‌طورکلی، اغلب ندل‌های فوری دارای حجم بالایی از کربوهیدرات، چربی و سدیم هستند و در مقابل میزان فیبر و پروتئین آنها بسیار کم است. پس اگر از رژیم غذایی لاغری برای کاهش وزن پیروی می‌کنید این ماده غذایی برای شما مناسب نخواهد بود.

همچنین نودل‌هایی که در فرایند تولید آنها را در روغن غوطه‌ور و سرخ کردند، دارای چربی بیشتری هستند و برای افراد چاق و دارای چوب خون بالا اصلا مناسب است. اما میزان کالری نودل بسیار زیاد است و بهترین میان‌ وعده‌ برای کودکان و نوجوانان و ورزشکاران به شمار می‌رود.

توجه داشته باشید که نودل‌های تهیه ‌شده از آرد گندم کامل، میزان فیبر بیشتری دارند و افراد با خوردن آنها احساس سیری بیشتری می‌کنند. مصرف این غذای فوری با سبزیجات و پروتئین نیز ایده خوبی برای افزایش ارزش غذایی ندل در وعده‌های غذایی روزانه است.

معرفی بهترین برند در راهنمای خرید نودل

معرفی بهترین برند در راهنمای خرید نودل - من و بازار

نودل در انواع برندهای داخلی و خارجی در کشور ما در دسترس قرار دارند که هر کدام طعم و مزه خاصی دارند. در راهنمای خرید نودل لازم است بدانید که از بهترین برندهایی که به صورت اورجینال و اصل در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شود، نودل با برند اندومی و نودل کره ای سامیانگ است.

اندومی چیست؟ جالب است بدانید که برند اندومی متعلق به یک شرکت اندونزیایی ایندو فود Indofood است که در سال ۱۹۷۲ میلادی تاسیس شده است. این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نودل در دنیا است که سالانه حدود ۱۵ میلیارد بسته نودل اندومی تولید می‌کند. عمده محصولات تولید شده اندومی به کشورهای استرالیا، هند، عراق، هنگ کنگ، اردن، عربستان سعودی، ایالات متحده، نیوزیلند و سایر کشورهای اروپایی و آفریقایی و همچنین خاورمیانه و آسیا صادر می‌شود.

یکی از دلایل محبوبیت نودل برند اندومی، بهره‌مندی از طعم و بسته‌بندی متفاوت است. نودل مرغ مخصوص، نودل مرغ با طعم ادویه کاری، نودل سبزیجات، نودل گوشت و سبزیجات و غیره در بسته‌بندی‌های پاکتی و لیوانی عرضه می‌شود که هر کدام طرفداران خاص خود را دارد.

نودل کره ای سامیانگ، نودل اندومی و … را می تواند به عنوان معروفترین برندهای نودل خارجی در ایران دانست. در ادامه تعدادی از محبوبترین نودل های کره ای و اندومی را معرفی می‌کنیم.

انواع نودل کره ای: رامِن (Ramen)، جاجانمِن (Jajangmyeon)، بوکومیون (Bibimmyeon)، ناگاشی (Naengmyeon)، دان کاسو (Dangmyeon) و…

انواع طعم های نودل اندومی: مرغ مخصوص، مرغ با کاری، سرخ شده با سس مخصوص، بلدی، سبزیجات

نکته مهم: اگر به دنبال بهترین نودل کره ای هستید، باید طعم ها و برند های مختلف از نودل های کره ای را تست کنید. گشتردگی طعم های نودل بسیار فراوان است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کاپوچینو گوددی 

راهنمای خرید نودل| طرز تهیه نودل فوری

راهنمای خرید نودل| طرز تهیه نودل فوری - من و بازار

طرز تهیه نودل فوری به دلیل اینکه از پیش‌ پخته ‌شده بسیار ساده است و در کمترین زمان آماده می‌شود. همانطور که گفته شد، آرد ترکیب اصلی تشکیل ‌دهنده انواع نودل است که این رشته‌های بلند و باریک پس از تولید در کارخانه طی فرایندی خاص بخار پز شده، سپس بعد از خشک شدن به صورت بسته‌بندی عرضه می‌شود.

هر بسته نودل حاوی توده‌ای خشک‌ شده به ‌همراه چاشنی طعم‌دهنده مخصوص آن است. بنابراین پیش از مصرف این غذای فوری باید نودل‌ها را با چاشنی همراه، طبق دستورالعمل درج شده روی بسته‌بندی، در آب جوش غوطه‌ور کنید. نودل را می‌توانید همراه با سالادهای متنوع، سس‌های مختلف، انواع گوشت و غیره به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو کنید.

در راهنمای خرید نودل توجه داشته باشید که نودل‌های فوری بسته به روش مورد استفاده برای رطوبت‌زدایی، به دو نوع نودل‌های سرخ ‌شده و غیر سرخ ‌شده تقسیم‌بندی می‌شوند. نودل‌های سرخ‌ شده برای کاهش سطح رطوبت خمیر در روغن سرخ شده‌اند، اما نودل‌های غیر سرخ‌ شده در دستگاه خشک‌ کن و تحت هوای داغ رطوبت‌گیری شده‌اند. بر این اساس میزان چربی نودل‌های سرخ‌ نشده یا ساده بسیار کمتر است و استفاده آن به افراد دارای رژیم غذایی خاص توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید نوتلا اصل

جمع‌بندی برای راهنمای خرید نودل

جمع‌بندی برای راهنمای خرید نودل - من و بازار

جمع‌بندی برای راهنمای خرید نودل – من و بازار

در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعاتی را درباره راهنمای خرید نودل خارجی در اختیار شما قرار دهیم. شما می‌توانید این غذای محبوب در آسیای شرقی را به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان در منزل درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. برای خرید آنلاین انواع غذاهای نیمه آماده از جمله نودل می‌توانید به فروشگاه اینترنتی من و بازار مراجعه کنید. من و بازار به عنوان یک فروشگاه اینترنتی معتبر مجموعه‌ای از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد غذایی نیمه آماده و محصولات سوپرمارکتی را عرضه کرده است تا همه افراد بتوانند از یک خرید اینترنتی مطمئن لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

همه چیز درباره روتین پوستی روزانه - من و بازار

همه چیز درباره روتین پوستی روزانه

مهم‌ترین اقدام در روتین پوستی روزانه چیست؟ چند بار در طول شبانه‌روز باید پوست خود را بشوییم؟ چگونه محصولات متناسب با پوست خود را انتخاب کنیم؟ با ما باشید.

blog manobazar
08 دسامبر 2023
آموزش طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

طرز تهیه قهوه فرانسه در 1 دقیقه : فرنچ پرس را آماده کنید

طرز تهیه قهوه فرانسه French coffee قهوه روش های دم کردن متفاوتی داره و کشور های زیادی روش اختصاصی خودشون […]

blog manobazar
11 ژوئن 2022
معرفی انواع خرما - من و بازار

معرفی انواع خرما : از دگلت نور تا زاهدی [12 مدل متنوع ]

در معرفی انواع خرما از محبوب‌ترین می‌توان به کبکاب، خاصویی، هلیله، پیارم، خاصویی، دگلت نور، برهی و زاهدی اشاره کرد.

blog manobazar
15 آوریل 2023