logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

4 روش طبیعی برای سفید کردن دندان : دندان خود را به رنگ برف کنید

blog manobazar
26 آوریل 2021
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
4 روش طبیعی برای سفید کردن دندان - من و بازار

دندان خود را به رنگ برف کنید

سفید کردن دندان دغدغه‌ی بسیاری از مردم دنیا است . روش هایی بسیاری برای سفید کردن دندان وجود دارد . من و بازار اینجاست تا 4 روش طبیعی برای سفید کردن دندان را به شما معرفی کند . 

بد نیست بدانید که …

اعداد و ارقامی که سالانه برای هزینه سفید کردن دندان پرداخت می شود بسیار زیاد است . مردم در دنیا هزینه های گزافی را متقبل می شوند تا دندانی به رنگ برف داشته باشند. 

در سال 2015 ، آمریکایی ها بیش از 11 میلیارد دلار برای سفید کردن دندان ها هزینه کردند ، از جمله هزینه ها بیش از 1.4 میلیارد دلار برای محصولاتی بهداشت دهان و دندان بوده است . 

محصولات زیادی  وجود دارد تا بتوان برای سفید کردن دندان از آنها کمک گرفت .با این حال ، در بیشتر این محصولات از مواد شیمیایی برای سفید کردن دندان های شما استفاده می شود. البته کمپانی های بسیاری وجود دارند که محصولاتی بسیار باکیفیت و مناسب برای بهداشت دهان و دندان تولید می کنند . ولی بسیاری از مردم نسبت به استفاده از مواد شیمیایی حساسیت ویژه ای دارند. برای این منظور اگر می خواهید دندانهای سفیدتری داشته باشید و همچنین از استفاده از مواد شیمیایی خودداری کنید ، در این مقاله روش هایی  ذکر شده است که هم طبیعی هستند و هم بی خطر. 

چه عواملی باعث زرد شدن دندان می شود؟

عوامل متعددی وجود دارد که باعث کدر شدن رنگ دندان شما می شود . این عوامل موجب می شوند تا دندان های شما درخشش و سفیدی خود را از دست می دهند.

برخی از غذاها می توانند مینای دندان شما را که بیرونی ترین لایه دندان است لکه دار کنند. علاوه بر این ، تجمع پلاک Dental plaque روی دندان های شما می تواند  رنگی کدر  و زرد ایجاد کند . این نوع تغییر رنگ را معمولاً می توان با داروهای تمیز کننده و سفید کننده برطرف کرد.

با این حال ، گاهی اوقات  علت کدری و زرد رنگی از بین رفتن مینای دندان باشد . اگر این اتفاق بیفتد عاج موجود در زیر آن که به صورت طبیعی رنگی کدر و زرد دارد را نمایان می کند .  عاج یک بافت استخوانی به رنگ طبیعی زرد است که در زیر مینا قرار دارد.

در اینجا 6 روش ساده وجود دارد که می توانید به طور طبیعی برای سفید کردن دندان از آن استفاده کنید.

1- اولین روش استفاده از روغن است .

روغن کشیدن یک داروی سنتی مردم هندوستان است. این روش به منظور بهبود بهداشت دهان و دفع سموم از بدن است.

این روش شامل چرخاندن روغن در اطراف دهان برای از بین بردن باکتری هایی است که می تواند به پلاک تبدیل شده و دندان های شما را زرد نشان دهد .

به طور سنتی ، هندی ها از روغن آفتابگردان یا کنجد استفاده می کردند .  روغن نارگیل یک انتخاب محبوب است زیرا طعم مطبوعی دارد و فواید زیادی برای سلامتی دارد. روغن نارگیل همچنین سرشار از اسید لوریک است که به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب و از بین بردن باکتری ها شناخته می شود .

چند مطالعه نشان داده است که روغن کشیدن روزانه باعث کاهش باکتری های دهان ، همراه با پلاک و التهاب لثه می شود . برخلاف بسیاری از روش های سفید کردن دندان ، کشیدن روغن نارگیل دندان های شما را در معرض اسید یا سایر موادی که مینای دندان را فرسایش می کند قرار نمی دهد. 

2- دومین روش مسواک زدن با جوش شیرین است

جوش شیرین دارای خاصیت سفید کنندگی طبیعی است ، به همین دلیل یک ماده محبوب در خمیردندان های تجاری است.

این ماده ساینده ملایم است که می تواند به از بین بردن لکه های سطح دندان کمک کند. علاوه بر این ، جوش شیرین یک محیط قلیایی در دهان شما ایجاد می کند ، که از رشد باکتری جلوگیری می کند  این دارویی نیست که دندان های شما را یک شبه سفید کند ، اما با استفاده از آن می توانید به مرور تفاوت در ظاهر دندان ها را مشاهده کنید.

یک مطالعه نشان داد که خمیردندان های حاوی جوش شیرین به طور قابل توجهی در از بین بردن لکه های زرد دندان موثر هستند. هرچه غلظت جوش شیرین بیشتر باشد ، تأثیر آن بیشتر خواهد بود 

برای استفاده از این درمان ، 1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 2 قاشق چای خوری آب مخلوط کنید و دندان های خود را با خمیر مسواک بزنید. می توانید این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

3 – سومین روش مصرف میوه و سبزیجات است

رژیم غذایی حاوی میوه ها و سبزیجات ممکن است هم برای بدن و هم برای دندان ها مفید باشد و در سفید کردن دندان موثر باشد .

در حالی که هیچ جایگزینی برای مسواک زدن آنها نیست ، میوه ها و سبزیجات ترد و خام می توانند هنگام جویدن پلاک ها را از بین ببرند.

توت فرنگی و آناناس دو میوه ای هستند که ادعا می شود به سفید شدن دندان های شما کمک می کنند. یک مطالعه اخیر نشان داد که یک مخلوط توت فرنگی و جوش شیرین در مقایسه با محصولات سفید کننده تجاری ، تغییر رنگ کمی در دندان ایجاد می کند .

از طرفی دیگر طی تحقیقی صورت گرفته ، یک خمیر دندان حاوی بروملین ، آنزیمی که در آناناس یافت می شود ، به طور قابل توجهی در از بین بردن لکه های دندان موثرتر از یک خمیر دندان استاندارد است .

4 – چهارمین روش محدود کردن مصرف برخی مواد غذایی است .

قهوه ، شراب قرمز ، نوشابه و توت های تیره از جمله مواد غذایی معروفی هستند که می توانند باعث لکه شدن دندان شما شوند.  البته این بدان معنا نیست که شما باید کاملاً از آنها اجتناب کنید ، اما باید مدت تماس این مواد با دندان های خود را محدود کنید.بعلاوه ، پس از مصرف یکی از این مواد غذایی یا نوشیدنی ، دندان های خود را مسواک بزنید تا تأثیر آنها بر رنگ دندان های شما محدود شود.

همچنین استعمال دخانیات و جویدن تنباکو خودداری کنید ، زیرا هر دو باعث تغییر رنگ دندان می شوند.

مصرف قند خود را محدود کنید. اگر می خواهید دندان های سفیدتری داشته باشید ، میزان مصرف قند خود را کاهش دهید. یک رژیم غذایی سرشار از قند از رشد استرپتوکوک موتانس ، نوع اولیه باکتری هایی که باعث ایجاد پلاک و التهاب لثه می شوند را افزایش می دهد.

البته فراموش نکنیم که استفاده از خمیر دندان ها می توانند در سفید کردن دندان نقش موثری را داشته باشند. موارد یاد شده یاد روش هایی کاملا طبیعی برای سفید کردن دندان است .  طبیعی بودن این روش ها باعث می شود تا پروسه سفید شدن دندان شما به کندی صورت پذیرد. اگر مایل هستید تا دندان شما سریعتر از شر لکه ها خلاص شود ، پیشنهاد ما مراجعه به یک متخصص و استفاده از محصولات بهداشت دهان و دندان است . 

منابع : healthline ، askthedentist  ، wikipedia

ترجمه و گردآوری : کاری از تیم بلاگ فروشگاه اینترنتی من و بازار

8 پاسخ به “4 روش طبیعی برای سفید کردن دندان : دندان خود را به رنگ برف کنید”

  1. مسعود گفت:

    ممنونم از مطالب بسیار عالی و مفیدتون

  2. بهار گفت:

    کاش ترکیبات سنسوداین هم بنویسید
    ممنون از مطالب عالی تون

    • من و بازار گفت:

      به زودی در یک پست جداگانه به بررسی تخصصی خمیر دندان های سنسوداین می پردازیم
      سپس از پیشنهاد شما

  3. عباس گفت:

    آدم باید همیشه حواسش به سلامتی خودش باشه، حالا هر چقدم براش خرج کنه ارزشش داره

  4. ساغر گفت:

    خمیردندان سنسوداین واقعا عالیه من تجربشو دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

بررسی خرید خمیر دندان کلگیت - من و بازار

بررسی خرید خمیر دندان کلگیت در 4 دقیقه

دندان‌ها یکی از اجزای آسیب ‌پذیر و حساس دهان هستند. مراقبت درست از دندان‌ها مانع خرابی و پوسیدگی آن‌ها می‌شود.

blog manobazar
19 آگوست 2022
کوکی خرمایی - فروشگاه اینترنتی جنوبی

طرز تهیه کوکی خرمایی | ساده، خوشمزه، پر انرژی

کوکی‌ها به دلیل خوشمزه بودن همیشه موردعلاقه بسیاری بوده‌اند. برای جذاب‌تر کردن طعم آنها به دنبال روشی جدید باشید. کوکی خرمایی بسیار فوق العاده است.

blog manobazar
14 ژوئن 2023
فواید خرما برای کودکان - من و بازار

فواید خرما برای کودکان و 6 مورد از خواص اصلی

فواید خرما برای کودکان کمک به ساخت گلبول‌های قرمز و جلوگیری از کم خونی است البته تنها به این مورد محدود نمی‌شود.

blog manobazar
20 اکتبر 2022
preloader