logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

5 واقعیت برای مراقبت از مو‌های رنگ شده

علیرضا بهرامیان
10 نوامبر 2021
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
شامپو مخصوص موهای رنگ شده

مقدمه

بیرون آمدن از یک سالن آرایشی (یا حمام) با یک رنگ موی جدید، می‌تواند شما را در صدر جهان قرار دهد. وقتی مو‌های شما بسیار پر طراوت و براق است، می‌دانید که مو‌های شما در بهترین حالت خود قرار دارند. با وجود تمام جذابیت‌های موجود برای رنگ کردن مو‌ها، این نکته انکار ناپذیر است که در طول زمان چنین کاری می‌تواند مو‌های شما را آسیب‌پذیر کند. پس لازم است تا طرح و نقشه‌ای ویژه برای نگهداری از مو‌های خود داشته باشید. ممکن است به سراغ شامپو مخصوص مو‌های رنگ شده بروید، یا از ترکیب‌های خانگی کمک بگیرید. اما همان طور که در درون خود می‌دانید؛ لازم است که اقدامی را انجام دهید.

در این مقاله ما تلاش می‌کنیم تا شما را با واقعیت‌هایی پیرامون رنگ کردن مو آشنا کنیم، مواردی که ممکن است تا پیش از آن توجه چندانی به آن‌ها نداشته‌اید. این شامل سلامت موهای شما در مراحل مختلف این کار می شود. شامپو مخصوص مو‌های دکلره شده هم در دسته بحث ما قرار می گیرند.

بیایید به سراغ واقعیت ها برویم.

#1 شامپو مخصوص مو‌های رنگ شده : تغییر رنگ برای مو‌های شما روندی سخت است.

تغییر رنگ مو به این معنی است که مو‌های خود را در یک پروسه سخت قرار دهید. در رنگ‌آمیزی مو‌های شما سه مرحله متفاوت را پشت سر می‌گذارند:

  • تورم
  • بلند کردن
  • رسوب کردن مو‌ها

در مرحله اول pH بالا می‌رود تا مو‌ها متورم شده و مولکول‌های رنگ بتوانند داخل فیبر شوند. پراکسید موجود در فرمول سپس رنگ موجود شما را روشن می‌کند تا بتوانید رنگ مورد نظر خود را اضافه کنید. سپس، رنگ واقعی به فیبر رسوب می‌کند و آن را به رنگ جدید شما تبدیل می‌کند. این پروسه می‌تواند با یک شامپو مخصوص مو‌های رنگ شده تکمیل شود، که در ادامه به آن می‌پردازیم.

به یاد داشته باشید؛ این فرایند به همان اندازه که رنگ را تغییر می‌دهد، قدرت و احساس فیبر را نیز تغییر می‌دهد. کوتیکول‌های آسیب دیده، فولیکول‌های شکسته و دچار خشکی شدید می‌شوند. همه این‌ها از عوارض جانبی جدی آن رنگ جدیدی هستند که شما از تماشای آن به خود میلرزید و شاد می‌شوید. در حال حاضر، ما پیشنهاد نمی‌کنیم که رنگ‌آمیزی مو‌های خود را به طور کامل کنار بگذارید. همه ما به تفریح و تنوع نیاز داریم. هنوز می‌توانید راه حل خود را پیدا کنید، فقط باید بدانید که چگونه از مو‌های رنگ شده خود مراقبت کنید.

#2 شامپو مخصوص مو‌های رنگ شده : شامپو مخصوص مو‌های رنگ شده

شما به صورت جدی نیاز به شامپو مخصوص مو‌های رنگ شده دارید. در واقع همان روشی که باعث تغییر رنگ مو‌های شما می‌شود، روغن طبیعی مو‌ها را نیز از بین می‌برد. برخلاف مو‌هایی که هرگز رنگ نشده‌اند، مو‌های رنگ شده روغن خود را از دست داده و جاذب آب می‌شوند. این بدان معنی است که آب را سریعتر جذب می‌کند و نرم‌کننده‌ها و روغن‌ها را دفع می‌کنند. ترفند این است که با یک شامپو مخصوص مو‌های رنگ شده شروع کنید. با این کار و ویژگی‌هایی که این شامپو در اختیار شما می‌گزارد، می‌توانید مو‌هایی داشته باشید که بیشتر به مو‌های رنگ شده شبیه شده‌اند.

شامپو مخصوص مو‌های رنگ شده که می‌تواند نمونه‌های مختلف آن را روی همین سایت هم مشاهده کنید، کمک می‌کند تا روغن‌های از دست رفته را با فناوری لیپید منحصر به فرد پر کنید. این فناوری برای جذب نرم‌کننده‌ای که موی شما به شدت به آن نیاز دارد نقش مهمی ایفا می‌کند. این شامپو‌ها باعث می‌شوند تا نرم‌کننده‌ها به شکل ایده‌آلی روی مو‌های شما عمل کنند.

#3 شامپو مخصوص مو‌های رنگ شده : انتخاب شامپویی پر از مواد مغذی

اگر از شامپو‌های بدون سولفات استفاده می‌کنید، بهتر است برای محافظت از مو‌های رنگ شده خود، یک شامپو مخصوص مو‌های رنگ شده پر از مواد مغذی انتخاب کنید. اگر طرفدار سولفات‌ها نیستید، شامپو‌های همراه با نرم‌کننده سایت ما عالی هستند. یک انتخاب عالی برای نرم شدن و تغذیه مو‌های تحت تأثیر مواد شیمیایی قرار گرفته هستند.

اغلب این شامپو مخصوص مو‌های رنگ شده علاوه بر نرم کنندگی، دارای ویتامین B5 و گلاب گلبرگ‌های رزا گالیکا نیز هستند. این دو شامل آنتی اکسیدان‌هایی است که به محافظت از مو‌های رنگ شده در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. این تنها چیزی است که مو‌های ظریف برای تسکین، نرم شدن و درخشش به آن نیاز دارند!

#4 شامپو مخصوص مو‌های رنگ شده : شامپو‌های خشک برای مو‌های رنگ شده خطری ندارند.

شامپو خشک مدلی از شامپوهاست که به شما اجازه می‌دهد بدون استفاده از آب به نظافت مو‌های خود برسید. بر خلاف باور رایج، این شامپو برای استفاده روی مو‌های رنگ شده بی‌خطر است. شامپو‌های خشک به شما اجازه می‌دهند که از شستشو صرف نظر کنید، اما می‌توانند باعث کدر به نظر رسیدن مو‌های رنگ شده شوند. دلیل اصلی این مورد هم این است که ذرات ریز مورد استفاده در این شامپو‌ها، که برای جذب روغن‌های اضافی استفاده می‌شوند، در مرحله نهایی به صورت کامل حذف نمی‌شوند.

اما نگران نباشید، اثر کدر‌کننده شامپو خشک موقتی است و می‌توانید با برس کشیدن بیشتر یا با استفاده از شامپو مخصوص مو‌های رنگ شده در دفعه بعدی حمام آن را بشویید. به عقیده بسیاری از متخصصین بهتر است از شامپوی خشک استفاده کنید تا مو‌ها شاداب و تمیز داشته باشید.

شامپو مخصوص موهای رنگ شده

شامپو مخصوص موهای رنگ شده اصل را بشناسید و بعد از آن تهیه کنید

#5 شامپو مخصوص مو‌های رنگ شده :

فرآیند رنگ‌آمیزی به مو آسیب می‌زند.

بله، چه دوست داشته باشید با این حقیقت روبرو شوید یا خیر؛ فرآیند رنگ‌آمیزی به مو‌های شما آسیب می‌رساند. شما باید روش‌های ترمیم موی خود را تقویت کنید. شرطی‌سازی و درمان بهترین راه برای انجام این کار است. علاوه بر استفاده از نرم‌کننده‌های مناسب برای انواع شامپو مخصوص مو‌های رنگ شده ذکر شده در بالا، یک درمان متمرکز را به برنامه هفتگی خود اضافه کنید.

نتیجه گیری

در فهرست محصولات قرار گرفته روی همین سایت، چند مورد از ابرقهرمان‌های آبرسانی و ترمیم‌کننده برای مو‌های رنگ شده وجود دارند. یک دوز از این آبرسان‌ها به ترمیم آسیب‌های شدید در چند دقیقه کمک می‌کند. این فرمولاسیون‌ها به طور خاص برای جذب عمیق در ساقه مو طراحی شده‌اند، اما در عین حال خصوصیات تمیز کنندگی را نیز دارند و هیچ اثری بر جای نمی‌گزارد. مو‌های شما را از لبه نابودی باز می‌گرداند و باعث می‌شوند مو‌های شما تازه بماند (به جای اینکه شبیه کاه باشد! ).

در نهایت اینکه آیا رنگ‌های روشن کاراملی خود را دوست دارید، می‌خواهید یک سبک بنفش را امتحان کنید یا نیاز به لمس آن ریشه‌ها دارید، رنگ‌آمیزی مو‌های شما راهی عالی برای تجدید سبک شما است.

کلام من و بازار

اکنون که می‌دانید چگونه از آن مراقبت کنید، می‌توانید با خیال راحت با رنگ مو‌های خود بازی کنید. شامپو مخصوص مو‌های رنگ شده می‌تواند به شما کمک کند مو‌ها را از آسیب‌های رنگی نجات دهید و زیبا به نظر برسید! در این زمینه و دیگر زمینه‌های زیبایی و سلامت، می‌توانید سؤالات خود را از کارشناسان سایت ما بپرسید و تجربیات خود را در مورد استفاده از محصولات مختلف با ما به اشتراک بگذارید. این مشارکت ها به ما کمک می کند تا مطالب و محصولاتی با کیفیت تر در اختیار شما قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قهوه دالگونا Dalgona coffee- من و بازار

طرز تهیه قهوه دالگونا Dalgona coffee

قهوه دالگونا Dalgona coffee یک نوشیدنی است که از هم زدن پودر قهوه فوری، شکر و آب داغ به مقدار مساوی به دست می‌آید تا کرمی شود و سپس آن را به شیر سرد یا داغ اضافه می‌کنیم.

blog manobazar
27 فوریه 2021
تفاوت خرما و رطب - من و بازار

تفاوت خرما و رطب + 20 نوع خرما

تفاوت خرما و رطب بسیار جالب است. رطب رنگ روشنی دارد. خرما یک گیاه تک لپه‌ای است و در مناطق گرمسیر رشد می‌کند.

blog manobazar
07 اکتبر 2022
طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی با مخلوط کن - من و بازار

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی با مخلوط کن در 90 ثانیه

من و بازار برای شما یک رسپی جذاب دیگر آماده کرده است . با ما باشید تا طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی با مخلوط کن را در زمانی کوتاه یاد بگیرید .

blog manobazar
26 مه 2021
preloader