logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

طرز تهیه شیرینی خرمایی | 2 روش ساده

blog manobazar
24 مارس 2023
6 دقیقه زمان برای مطالعه
شیرینی خرمایی - من و بازار

مقدمه طرز تهیه شیرینی خرمایی

طرز تهیه شیرینی خرمایی به عنوان یک میان وعده رژیمی لذیذ بسیار راحت است. خمیر خرما یکی از اصلی‌ترین فرآورده‌های این محصول محسوب می‌شود. این خمیر در شیرینی‌ پزی جایگاه ویژه دارد. شیرینی خرمایی یکی از محبوب‌‌ترین شیرینی‌های تولید شده از این محصول است. به دلیل اینکه در تهیه شیرینی خرمایی از آرد سبوس دار و روغن به مقدار کم استفاده شده، مصرف آن برای کسانی که رژیم دارند توصیه می‌شود. همچنین عدم استفاده از شکر در تهیه این شیرینی ، آن را برای افراد دیابتی نیز قابل استفاده کرده است. اگر می‌خواهید طرز تهیه شیرینی خرمایی را یاد بگیرید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. نکته مهمی را فراموش نکنید این رسپی جذاب نیازمند خرما باکیفیت است.

معرفی شیرینی خرمایی

معرفی شیرینی خرمایی - جنوبی

یکی از مدل‌های شیرینی ساده و خوشمزه‌ای که می‌توان با خرمای درست کرد، شیرینی خرمایی است. شیرینی خرمایی بسیار مقوی بوده و برای مصرف در فصول سرد سال بهترین گزینه است خواص خرما بسیار فراوان بوده و تنوع بالایی دارد. از این رو خرید خرما و مصرف روزانه آن باید در اولویت قرار گیرد.

خرما کبکاب و خرما خاصویی دو نوع از پر مصرف‌ترین محصولات به شمار می‌آیند. خرمای خاصویی در مقایسه با کبکاب اندازه کوچکتری دارد. خاصویی یک خرما شیره دار است. اگر طرفدار خرما شیره دار هستید خرید خرمای خاصویی توصیه می‌شود. در ارتباط با طرز تهیه شیرینی خرمایی باید گفت که دستورالعمل‌های مختلفی جهت تهیه آن وجود دارد. در ادامه مطلب دو نوع روش تهیه شیرینی خرمایی را آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه شیرینی خرمایی

طرز تهیه شیرینی خرمایی - جنوبی

درست کردن شیرینی خرمایی کار آسانی بوده و با صرف مدت زمان کمی آماده می‌شود. مواد مورد نیاز برای تهیه این شیرینی خرمایی مقوی طبق جدول زیر است:

مواد لازم شیرینی خرمایی - جنوبی

  • کره : 100 گرم
  • آرد سبوس دار: دو پیمانه
  • بیکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری
  • روغن:  5 قاشق غذا خوری
  • شیر عسل: 6 قاشق غذا خوری
  • پودر هل: نصف قاشق چایخوری
  • پودر دارچین: یک قاشق چایخوری
  • خرما و مغز گردو: به مقدار دلخواه

پس از آماده سازی مواد ، نوبت به مراحل طرز تهیه شیرینی خرمایی می‌رسد:

  1. 30 دقیقه قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج کنید تا با محیط هم دما شود. سپس هسته و پوسته خرماها را جدا و داخل ظرف تمیز بریزید. ادویه جات (دارچین، پودر هل) به ظرف افزوده و با قسمت پشتی قاشق کاملا له کنید. سپس مغز گردو که از قبل خرد کردید را به ظرف اضافه و دوباره مواد را ترکیب کنید. اگر خمیر خرما نرم نبود مقداری آب اضافه کنید.
  2. در این مرحله باید گلوله ‌هایی به اندازه فندق از خمیر خرما برداشته و داخل سینی بگذارید. پس از اتمام کار بایستی سینی را داخل فریزر قرار داده تا مواد کمی سفت شود. مرحله بعدی آماده‌سازی خمیر شیرینی است.
  • مرحله آماده‌سازی خمیر شیرینی

مرحله آماده‌سازی خمیر شیرینی خرمایی - جنوبی

برای این کار ابتدا باید بیکینگ پودر و آرد را سه بار الک کرده و کنار بگذارید. سپس کره که از قبل با محیط هم دما شده را همراه با شیر عسلی و روغن مایع داخل ظرفی بریزید. بعد به کمک دور تند همزن مواد را خوب مخلوط کنید. بعد از اینکه مواد به خوبی مخلوط شدند آرد و بیکینگ پودر الک شده را در دو مرحله به ظرف اضافه کنید. بعد با استفاده از لیسک مواد مخلوط کرده تا جایی که خمیر یکنواختی حاصل شود.

*برای تهیه خمیر با کیفیت آن را خیلی مخلوط نکنید این نکته در طرز تهیه شیرینی خرمایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.*

  • مرحله پخت شیرینی

مرحله پخت شیرینی - جنوبی

قبل از قرار دادن خمیر شیرینی داخل فر، آن را روی درجه 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود. بعد خمیر به دست آمده را به 20 قسمت یکسان تقسیم کرده و سپس به شکل گلوله درآورید. سپس گلوله‌های خمیری که درست کردید را کمی باز کرده و وسط آن مقداری مواد خرمایی بگذارید. در مرحله بعد خمیر را با دست جمع کرده تا روی مواد خرمایی را پوشش دهد.

می‌توانید با چنگال روی خمیر را طرحدار کنید. بعد سینی فر را کاغذ روغنی پهن کرده و خمیرها را روی آن بچینید. سینی فر را در طبقه میانی فر قرار دهید. زمان پخت کامل شیرینی حدود 15 دقیقه است. پس از گذشت 15 دقیقه شیرینی‌ها را از فر خارج کرده تا سرد شوند.

طرز تهیه شیرینی خرمایی بدون فر

طرز تهیه شیرینی خرمایی بدون فر - جنوبی

شما می‌توانید شیرینی خرمایی را بدون استفاده از فر نیز آماده کنید. مواد لازم این نوع طرز تهیه شیرینی خرمایی کمی متفاوت است.

مواد لازم طرز تهیه شیرینی خرمایی بدون فر - جنوبی

  • عسل: دو قاشق سوپ خوری
  • بیسکویت پتی بور: 225 گرم
  • خرمای بدون هسته: 75 گرم
  • کره: 75 گرم
  • گردو خرد شده: 75 گرم
  • شکلات: 150 گرم

تهیه شیرینی خرمایی بدون فر طبق مراحل زیر است:

  1. ابتدا بیسکویت پتی بور را به طور کامل پودر کنید. سپس قالب مربع شکلی برداشت، قسمت کف و دیواره‌های قالب سلفون بکشید. بهتر است ابعاد قالب 18 سانتی متر باشد. سپس خرماها را از هسته جدا کرده و کامل له کنید. در این مرحله استفاده از غذاساز برای مخلوط کردن پیشنهاد می‌شود. بعد کره را همراه با عسل داخل شیر جوش ریخته روی حرارت ملایم بگذارید تا کره ذوب شود.
  2. بیسکویت، خرما و گردو را به مواد قبلی اضافه کرده و به طور کامل ترکیب کنید. وقتی مواد آماده شد داخل قالبی که از قبل سلفون کشیدید ریخته و با قسمت پشتی قاشق فشرده کرده تا سطح یکنواختی پیدا کند.

مرحله پایانی طرز تهیه شیرینی خرمایی بدون فر

مرحله پایانی طرز تهیه شیرینی خرمایی بدون فر - جنوبی

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی خرمایی باید قالب را به مدت یک ساعت درون یخچال قرار داده تا به طورکامل سرد شود. پس از گذشت یک ساعت قالب را از یخچال درآورده و شکلاتی را که به روش بن ماری ذوب کرده اید، روی شیرینی‌ها بریزید. می‌توانید جهت تزیین از پودر نارگیل، پودر پسته و ترافل رنگی نیز استفاده کنید. بعد قالب را دوباره در درون یخچال قرار دهید تا شکلات سفت شود. در مرحله بعد شیرینی را از قالب جدا و به قسمت‌های مساوی تقسیم کرده و داخل ظرف سرو بچینید.

یکی از خرما های باکیفیت در تهیه انواع رسپی، خرما کبکاب است. فروشگاه اینترنتی جنوبی قیمت خرما کبکاب رابصورت رقابتی تعیین کرده تا در کنار کیفیت قیمت مناسب نیز دردسترس شما  باشد.

کلام آخر | فواید شیرینی خرمایی

فواید شیرینی خرمایی - جنوبی

شیرینی خرمایی به دلیل قند طبیعی که دارد برای اکثر افراد قابل استفاده است. این شیرینی مقوی و خوشمزه را می‌توان به عنوان یک میان وعده سالم مصرف کرد. دستور العمل‌های مختلفی برای تهیه شیرینی خرمایی وجود دارد. چنانچه تصمیم داشت باشید طرز تهیه شیرینی خرمایی را انجام دهید باید توجه کنید که از کدام خرما استفاده خواهید کرد؟

فروشگاه اینترنتی جنوبی با فعالیت در حوزه تخصصی خرما در کنار شما است تا برای خرید و قیمت خرما بصورت رقابتی کاری ساده داشته باشد. ما آماده ارائه بهترین ها به شما هستیم.

منبع مطلب طرز تهیه شیرینی خرمایی : وب سایت فروشگاه اینترنتی جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ویژگی‌ها و راهنمای خرید ضد تعریق رکسونا - من و بازار

راهنمای خرید ضد تعریق رکسونا + 4 ویژگی اصلی

ضد تعریق رکسونا یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید برای کنترل عرق و خوشبویی بدن خود از آن استفاده کنید.

blog manobazar
26 آگوست 2022
کوکی خرمایی - فروشگاه اینترنتی جنوبی

طرز تهیه کوکی خرمایی | ساده، خوشمزه، پر انرژی

کوکی‌ها به دلیل خوشمزه بودن همیشه موردعلاقه بسیاری بوده‌اند. برای جذاب‌تر کردن طعم آنها به دنبال روشی جدید باشید. کوکی خرمایی بسیار فوق العاده است.

blog manobazar
14 ژوئن 2023
طرز تهیه رنگینک خرما - من و بازار

طرز تهیه رنگینک خرما بسیار خوشمزه

با آموزش طرز تهیه رنگینک خرما می‌توانید این دسر فوق‌العاده را به راحتی آماده کنید. این دسر حاوی موادی از جمله خرما، آرد، گردو … است که بسیار مقوی است.

blog manobazar
19 سپتامبر 2022
preloader