logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

طرز تهیه شیک نوتلا | نوشیدنی خوشمزه و خاص

blog manobazar
05 ژوئن 2023
5 دقیقه زمان برای مطالعه
طرز تهیه شیک نوتلا - من و بازار

مقدمه طرز تهیه شیک نوتلا

شیک نوتلا یکی از نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه است که در سطح جهان محبوبیت دارد و انتخابی مناسب برای شب‌های گرم تابستان است. این نوشیدنی خوش‌عطر و طعم با چند ماده اولیه ساده در خانه هم امکان‌پذیر است. در ادامه این مطلب با طرز تهیه شیک نوتلا و بهترین دستور برای تهیه این نوشیدنی محبوب و بین‌المللی می‌پردازیم.

شیک نوتلا چیست؟

شیک نوتلا - من و بازار

شیک یا میلک شیک نوتلا یکی از خوشمزه‌ترین انواع شیک‌ها است که در تمام دنیا به خصوص آمریکا تهیه شده و از آن استفاده می‌شود. در این کشور خاص و زیبا علاوه بر ارزشی که برای این نوشیدنی در رستوران‌ها و کافه‌ها قائل هستند، 12 سپتامبر یا روز 21 شهریور را نیز به عنوان روز جهانی میلک شیک نامگذاری کرده‌اند.

بدون شک نوتلا را می‌توان جزو پرفروش‌ترین انواع شیرینی جات و تنقلات دسته‌بندی کرد. این شیرینی خوش‌طعم بیشتر مخصوص وعده صبحانه است و با انواع خوراکی‌های دیگر مانند کره، ماست یا خامه قابل استفاده است. نوتلا به تنهایی نیز طعم بسیار خوب و متفاوتی دارد و زمانی که با دیگر مواد ترکیب شود، طعم آن نیز بهتر خواهد شد. یکی از خوشمزه‌ترین ترکیبات نوتلا، ميلك شيك نوتلا است. در ادامه طرز تهیه میلک شیک نوتلا را معرفی خواهیم کرد.

فیلم طرز تهیه میلک شیک نوتلا

در کلیپ زیر می توانید با جزییات کامل این رسپی خوشمزه را آموزش ببینید.

 

به کانال ما در نماشا آپارات  بپیوندید .

مواد لازم جهت تهیه خوشمزه‌ترین شیک نوتلا

مواد لازم جهت تهیه خوشمزه‌ترین شیک نوتلا - من و بازار

  1. بستنی شکلاتی یا وانیلی لیتری: 500 گرم
  2. نوتلا تازه و اصل: 2 قاشق غذاخوری
  3. شیر به شرط تازه بودن: 3/2 پیمانه
  4. یخ خرده شده: 1 پیمانه

در بعضی دستورهای آموزش شیک نوتلا علاوه بر مواد گفته شده از دیگر خوراکی‌ها مانند مغزیجات یا پودر نارگیل هم استفاده می‌شود که این موضوع کاملا سلیقه‌ای است و به سلیقه غذایی و خوراکی‌های مورد علاقه مصرف کننده بستگی دارد. در تهیه این نوشیدنی لذیذ همچنین استفاده از یخ و نوتلای تازه بسیار اهمیت دارد و توصیه می‌شود که خرید نوتلا را از بهترین قیمت و سریع‌ترین زمان انجام داد.

* طرز تهیه شیک نوتلا *

طرز تهیه میلک شیک نوتلا - من و بازار

به منظور تهیه و  آموزش شیک نوتلا ابتدا باید تمام مواد لازم را آماده کرد. بعد از خرید نوتلا که در بخش قبل به آن اشاره شد، این نوشیدنی دارای شیر، یخ و بستنی نیز هست. بهتر است بستنی از نوع لیتری و از نظر وزنی کاملا شبیه به شیک نوتلا باشد.

پس از خرید و آماده‌سازی مواد اولیه برای تهیه شیک نوتلا ابتدا باید مخلوط کن مناسب این ترکیب را آماده کرد. تهیه شیک نوتلا در پارچ‌ های مخصوص دستگاه آبمیوه گیری موجود است و استفاده از آن به هیچ وجه سخت نیست.

  • مخلوط کردن مواد

‌ اولین مرحله از طرز تهیه شیک نوتلا مخلوط کردن همه موادی است که برای تهیه این میلک شیک خوشمزه آماده شده‌اند‌. ابتدا باید پارچ دستگاه مخلوط کن را راه‌اندازی کرده و سپس یخ را داخل آن ریخت. اولین مرحله بهتر است چند دقیقه‌ای یخ را به تنهایی مخلوط کرد تا شیک نوتلا مزه آب به خود نگیرد.

سپس باید بستنی وانیلی یا شکلاتی به همراه شیر و نوتلا در پارچ مخلوط کن ریخته شود. بعد از اضافه کردن تمام مواد اولیه باید مخلوط را تا زمانی که میلک شیک یک دست شده و بافت نرمی پیدا کند کاملاً مخلوط کرد و با کمک دستگاه هم زد.

  • سرو‌ شیک نوتلا

سرو میلک شیک نوتلا - من و بازار

آخرین مرحله طرز تهیه شیک نوتلا سرو کردن آن است. جهت سرو‌ این نوشیدنی خوشمزه باید لیوان‌های مخصوص میلک شیک را آماده کرد. لیوان‌هایی که برای سرو نوشیدنی استفاده می‌شوند معمولاً ارتفاع زیاد و قطر کمی دارند. این لیوان‌ها نه تنها برای میلک شیک نوتلا بلکه برای انواع مدل‌ها و طعم‌های این نوشیدنی خوشمزه کاربردی و قابل استفاده هستند.

بعد از ریختن میلک شیک داخل لیوان می‌توان آن را با کمی خامه قنادی و فرم گرفته، اسمارتیز یا شکلات چیپسی، پودر نارگیل یا سس میوه‌ای تزئین کرد. همچنین اگر علاقه‌ای به تزئینات روی میلک شیک ندارید هم جای نگرانی نیست. این نوشیدنی بسیار خوشمزه به تنهایی هم قابل استفاده است.

میلک شیک نوتلا موز

میلک شیک نوتلا با موز - من و بازار

طرز تهیه شیک نوتلا در نوع اصلی و ساده توضیح داده شد اما این نوشیدنی خوشمزه دستورهای دیگری هم دارد که یکی از بهترین آن‌ها، طرز تهیه میلک شیک نوتلا موز است. در این روش به جای استفاده از یخ به طور مستقیم از موز یخ زده استفاده می‌شود و این مسئله در بافت، طعم و کیفیت شیک تاثیر بسیار زیادی دارد. در بیشتر موارد میلک شیک تهیه شده با موز یخ زده از نظر طعم بهتر از شیک نوتلا به تنهایی است. در ادامه با طرز تهیه این نوع از شیک موز نوتلا نیز آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید: طرز تهيه چیزکیک نوتلا

فیلم طزر تهیه شیک نوتلا موز

جزییات بیشتری را می توانید در کلیپ شیک نوتلا با موز تماشا کنید.

به کانال ما در نماشا آپارات  بپیوندید .

مواد اولیه میلک شیک نوتلا و موز

  1. موز یخ زده: 1 عدد
  2. نوتلا: 2 قاشق غذاخوری
  3. بستنی: 1 پیمانه
  4. شیر: 1 لیوان
  • طرز تهیه میلک شیک نوتلا با موز

طرز تهیه میلک شیک نوتلا با موز - من و بازار

طرز تهیه میلک شیک نوتلا موز به این صورت است که ابتدا باید موز به اندازه لازم را پوست کند و به صورت حلقه حلقه برش زد و داخل فریزر قرار داد. تقریبا 2-3 ساعت ماندن موز در فریزر کافی است و بعد از یخ زدن باید آن را از فریزر خارج کرد. پس از برداشتن موز فریزر باقی مراحل شبیه به تهیه شیک نوتلا بدون ترکیبات اضافه است. برای تهیه این نوع شیک، موز یخ زده جایگزین یخ به صورت مستقیم می‌شود و به دلیل شیرینی موز و شکلات بستنی به مقدار کمتری استفاده می‌شود.

بعد از تهیه این نوع شیک هم امکان اضافه کردن تزئیناتی مانند خانه قنادی، ترافل یا شکلات چیپسی و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که کاملا سلیقه‌ای است و در صورتی که تمایلی به استفاده از آن‌ها نباشد قابل حذف و چشم پوشی است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید نوتلا اصل

حرف آخر طرز تهیه شیک نوتلا

حالا که با طرز تهیه شیک نوتلا آشنا شدید، کافی است مواد اولیه تهیه این نوشیدنی خوشمزه را خریداری کرده و شروع به تهیه آن در خانه کنید. همچنین در زمان خرید به تاریخ انقضا و کیفیت نوتلا خریداری شده دقت کنید، تا شیک علاوه بر طعم، بافتی مناسب هم داشته باشد. جهت خرید نوتلا با بهترین کیفیت و تازه از برند مطرح نوتلا می‌توانید از سایت من و بازار خرید را انجام دهید.

3 پاسخ به “طرز تهیه شیک نوتلا | نوشیدنی خوشمزه و خاص”

  1. Miko گفت:

    بدون خامه نمیشه هرچقدرم هم بزنید

    • پشتیبانی من و بازار گفت:

      سپاس از دیدگاه شما
      خوشحال میشیم اگر رسپی هایی رو معرفی بفرماید و نظراتتون رو در مورد اونها بدونیم
      بس

  2. Bahar گفت:

    خیلی خوب بود مرسی🌱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

طرز تهیه نوتلا خانگی در 100 ثانیه - من و بازار

طرز تهیه نوتلا خانگی در 100 ثانیه

طرز تهیه نوتلا خانگی کی گفته نوتلا خانگی نمیشه درست کرد ؟ من و بازار برای شما یک رسپی پرطرفدار […]

blog manobazar
29 مه 2021
طرز تهیه نوشیدنی انبه Mango drink - من و بازار

طرز تهیه نوشیدنی انبه Mango drink

سریع تر بخوان نوشیدنی انبه انواع نوشیدنی ها و آب توی این گرما فراموش نشه ، هم برای پوست شما […]

blog manobazar
22 جولای 2021
شامپو مخصوص موهای رنگ شده

5 واقعیت برای مراقبت از مو‌های رنگ شده

مقدمه بیرون آمدن از یک سالن آرایشی (یا حمام) با یک رنگ موی جدید، می‌تواند شما را در صدر جهان […]

علیرضا بهرامیان
10 نوامبر 2021
preloader