logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

طرز تهیه قهوه با موکاپات Moka pot و 7 نکته کلیدی

blog manobazar
16 دسامبر 2022
4 دقیقه زمان برای مطالعه
طرز تهیه قهوه با موکاپات Moka pot - من و بازار

طرز تهیه قهوه با موکاپات Moka pot

یکی از نوشیدنی‌های بسیار محبوب در جهان قهوه است که انواع مختلفی دارد و به روش‌های مختلفی هم تهیه می‌شود. یکی از روش‌های تهیه قهوه با استفاده از موکاپات است.  طرز تهیه قهوه با موکاپات کار سختی نیست و فقط کافی است نکاتی را رعایت کنید تا یک قهوه خوش‌ طعم و خوش عطر آماده و نوش جان نمایید. اگر شما هم دوست دارید با روش درست کردن قهوه با موکاپات آشنا شوید تا انتهای مقاله کنار ما بمانید.

موکاپات چیست و چه کاربردی دارد؟

موکاپات چیست - من و بازار

موکاپات Moka pot یک ابزار خانگی برای تهیه قهوه اسپرسو است که در کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار رایج است. در خانه یا محل کار می‌توانید با موکاپات به راحتی یک فنجان قهوه اسپرسو درست کنید. طرز تهیه قهوه با موکاپات آسان است. برای درست کردن قهوه ابتدا مخزن موکاپات را تا زیر سوپاپ پر از آب کنید. سپس مخزن مربوط به قهوه را با پودر قهوه پر کنید و روی سطح آن را کاملا صاف کنید.

وقتی با موکاپات قهوه درست می‌کنید لازم نیست پودر قهوه را فشرده کنید. برای قرار دادن موکاپات روی شعله بهتر است از یک شعله پخش کن استفاده کنید و موکاپات را روی شعله پخش کن بگذارید. وقتی آب داغ شود فرایند عصاره گیری از قهوه آغاز می‌شود.

بعد از گذشت چند دقیقه عصاره قهوه از قسمت خروجی موکاپات خارج می‌شود و این فرایند تا زمانی که رنگ قهوه خروجی کاملا روشن شود ادامه می‌یابد. وقتی به این مرحله رسید موکاپات را از روی حرارت بردارید و قهوه آماده شده را درون فنجان بریزید. برای اینکه قهوه شما دیرتر سرد شود بهتر است با استفاده از آب جوش فنجان خود را گرم کنید.

7 نکته که برای تهیه قهوه با موکاپات باید رعایت کنید

نکاتی مهم برای تهیه قهوه با موکاپات - من و بازار

طرز تهیه قهوه با موکاپات یک فرایند ساده است. اما نکاتی را لازم است رعایت کنید تا در استفاده از موکاپات دچار مشکل نشوید. هر موکاپاتی یک دریچه اطمینان دارد که باعث خارج شدن بخار آب و کنترل فشار درون محفظه موکاپات می‌شود. درست کار کردن این دریچه بسیار مهم است و هنگامی که آب در موکاپات می‌ریزید باید دقت کنید که تا زیر دریچه اطمینان آب بریزید.

  1. موکاپات‌ها در دو نوع گازی و برقی در بازار موجود است و شما می‌توانید بسته به شرایط مورد نظرتان اقدام به خرید موکاپات نمایید.
  2. برای اینکه مشکلی در عملکرد موکاپات رخ ندهد بهتر است وقتی موکاپات را روی شعله می‌گذارید مطمئن شوید که شعله فقط زیر موکاپات را گرم کند.
  3. چک کردن واشر موکاپات که بین قسمت بالایی و پایینی دستگاه گذاشته شده است مهم است و هرز چندگاهی آن را چک کنید تا دچار مشکل نشود.
  4. مخزن قهوه را پر کنید ولی آن را فشرده نکنید و به اندازه ظرفیت مخزن در آن قهوه بریزید.
  5. پر کردن مخزن موکاپات باید با آب داغ و نه جوش انجام شود.
  6. قهوه‌ فرانسه و ترک برای استفاده در موکاپات مناسب نیستند.
  7. بهتر است در مخزن موکاپات شیر نریزید. زیرا امکان سررفتن شیر وجود دارد. همچنین مخزن موکاپات بوی بدی می‌گیرد.

بهترین قهوه برای استفاده در موکاپات| طرز تهیه قهوه با موکاپات

بهترین قهوه برای استفاده در موکاپات - من و بازار

تا اینجا شما با طرز تهیه قهوه با موکاپات آشنا شدید. وقتی شما می‌خواهید با استفاده از موکاپات یک قهوه اسپرسوی خوش طعم درست کنید باید از کیفیت قهوه‌ای که استفاده می‌کنید مطمئن شوید. طعم قهوه تهیه شده توسط موکاپات ارتباط مستقیمی به کیفیت پودر قهوه خریداری شده توسط شما دارد. از بهترین برندهای قهوه مناسب موکاپات، لاوازا و استارباکس است که نمایندگی اصلی آن در کشور ایتالیا و آمریکا قرار دارد. برای خرید قهوه استارباکس ویا لاوازا هم می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر نظیر من و بازار مراجعه کنید. این قهوه کیفیت، طعم و عطر بسیار خوبی دارد و برای استفاده در موکاپات هم مناسب است.

یکی دیگر از قهوه‌هایی که می‌توانید برای درست کردن قهوه با موکاپات مورد استفاده قرار دهید قهوه لاوازا است. قهوه لاوازا یک قهوه آسیاب شده است که برای درست کردن یک فنجان اسپرسو گزینه بی‌نظیری است.

خرید قهوه موکاپات

خرید قهوه موکاپات - من و بازار

هر دستگاه سرو قهوه ویژگی های خاص خود را دارد. طعم قهوه در دستگاه های متفاوت با هم یکسان نیست. ذائقه شما الیته تعیین کننده اصلی در استفاده از این وسایل سرو نوشیدنی شما است. اگر تمایل دارید تا قهوه خود را درون موکاپات عمل آوری کنید، باید به به مهمترین مسئله یعنی درجه آسیاب آن توجه کنید.

پیشنهاد می کنیم با خرید قهوه لاوازا به سادگی این مورد مهم را برای خود حل کنید.

برند لاوازا انواع قهوه مناسب برای موکاپات را تولید کرده است. برخی محصولات استارباکس نیز مناسب موکاپات هستند. اگر آسیاب خانگی دارید، کار شما ساده است. درجه مناسب آسیاب یعنی بهترین کیفیت قهوه در موکاپات.

موکاپات بیالتی چیست و طرز تهیه قهوه با موکاپات بیالتی چگونه است؟

موکاپات بیالتی - من و بازار

یکی از انواع موکاپات‌ها، موکاپات بیالتی نام دارد که دارای مدل‌های ۲ کاپ، ۳ کاپ، ۴ کاپ و ۶ کاپ است. بیالتی یک برند معروف ایتالیایی است و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. جالب است بدانید تا کنون حدود ۳۳۰ میلیون موکاپات با برند بیالتی در جهان به فروش رسیده است. در ایتالیا حدود ۸۰ درصد مردم از موکاپات برای تهیه قهوه اسپرسو استفاده می‌کنند و این نشان می‌دهد این دستگاه تا چه اندازه توانسته است وارد زندگی مردم شود.

طرز تهیه قهوه با موکاپات بیالتی تفاوتی با سایر موکاپات‌ها ندارد. اما چیزی که در این میان می‌توان به آن اشاره کرد کیفیت قطعات به کار رفته در موکاپات است. موکاپات بیالتی از بهترین متریال روز دنیا ساخته شده است و به دلیل بهره‌مندی از قطعات و فیلتر باکیفیت می‌تواند یک قهوه بسیار خوش ‌طعم را برای شما آماده کند.

بعد از اینکه قهوه خود را تهیه کردید و از نوشیدن آن لذت بردید بهتر است تمام قطعات موکاپات خود را به دقت بشویید. تمیز و خشک نگه داشتن قطعات باعث می‌شود تا طول عمر قطعات بیشتر شود و موکاپات شما طول عمر بیشتری پیدا کند. خرید قهوه‌هایی مانند قهوه لاواتزا، قهوه استارباکس و قهوه‌های باکیفیت دیگر در طعم نهایی قهوه بسیار موثر است.

کلام آخر

یکی از روش‌های تهیه قهوه اسپرسو استفاده از موکاپات است. موکاپات‌ها به دستگاه‌هایی بسیار محبوب در سراسر جهان تبدیل شده‌اند. زیرا برای استفاده به برق نیازی ندارند و در سفر یا محل کار نیز به شما فرصت نوشیدن یک فنجان قهوه اسپرسوی عالی را می‌دهد. در این مقاله به بررسی طرز تهیه قهوه با موکاپات پرداختیم.

اگر شما قصد خرید یک موکاپات عالی و باکیفیت را دارید و نمی‌دانید از کجا آن را تهیه کنید و یا به فکر خرید قهوه لاواتزا هستید می‌توانید به راحتی وارد وب سایت فروشگاه اینترنتی من و بازار شوید. در این سایت امکان انتخاب و خرید برای انواع قهوه و موکاپات برای شما فراهم شده است. همچنین امکان خرید قهوه‌های دان آسیاب شده، خرید قهوه استارباکس و … وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

اسکراب بدن

3 اصل اسکراب بدن و مزایای آن

مقدمه خرید اسکراب بدن مارک خوب مهم است، اما نحوه استفاده از آن مهمتر !؟ از تجمع سلول‌های مرده پوست، […]

علیرضا بهرامیان
27 نوامبر 2021
فواید خرما برای کودکان - من و بازار

فواید خرما برای کودکان و 6 مورد از خواص اصلی

فواید خرما برای کودکان کمک به ساخت گلبول‌های قرمز و جلوگیری از کم خونی است البته تنها به این مورد محدود نمی‌شود.

blog manobazar
20 اکتبر 2022
کرم مرطوب‌کننده

5 ویژگی ضروری یک کرم مرطوب‌کننده خوب!

مقدمه با قدم گذاشتن در بازار لوازم آرایشی با خیل عظیمی از کرم مرطوب‌کننده روبرو می‌شوید که خودشان را تبلیغ […]

علیرضا بهرامیان
08 نوامبر 2021
preloader