logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

طرز تهیه قهوه ترک : فنجان خود را آماده کنید

blog manobazar
02 نوامبر 2021
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
طرز تهیه قهوه ترک - من و بازار

طرز تهیه قهوه ترک

نوشیدن قهوه حسی لذت بخش را منتقل می کند. انواع روش های سر قهوه خود جذابیت های فراوانی دارد . قهوه های فرانسه ، اسپرسو ، نسپرسو ، ترک و … بسته به ذائقه های متفاوت هواداران متنوعی دارد. اما روش های دم کردن هر کدام از قهوه ها فوت و فن ها و ریزه کاری های خاصی دارد.

طرز تهیه قهوه ترک یکی از روش های سرو قهوه که می توان به سادگی آن را انجام داد و لذتی متفاوت را تجربه کرد. همراه ما باشید تا به سرزمینی متفاوت سفر کنیم .

قهوه ترک چیست ؟

قهوه ترک به انگلیسی Turkish coffee ، قهوه ای است که بسیار ریز آسیاب شده است . این قهوه با جوشاندن دم می شود. در تهیه این نوشیدنی می توان از هر دانه قهوه ای استفاده کرد .

دانه قهوه ترک چیست ؟

اگر این سوال برای شما ایجاد شده است که بهترین گونه برای تهیه قهوه ترک چیست ، باید گفت که بسیاری گونه عربیکا را بهترین می دانند. البته ذائقه ها متفاوت است و برخی نیز ترکیب عربیکا و روبوستا را بهترین می دانند. در هنگام سرو قهوه ترک ، تفاله آن در قهوه باقی می ماند .

خواص قهوه ترک

اگر در طول روز یک فنجان قهوه ترک استفاده کنید خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در شما تا میزان نزیک به 50 درصد کاهش می دهد. این قهوه در در مان افسردگی می تواند بسیار موثر و مفید باشد. 

با مصرف قهوه ترک احتمال ایتلا به آسم را کاهش می دهد. از فشارخون بالا نیز جلوگیری می کند.

انواع روش های طرز تهیه قهوه ترک

قهوه ترک چگونه درست کنیم؟ این سوال را بدون جواب رها نخواهیم کرد. به شما روشی ساده و جذاب در سرو و تهیه این نوشیدنی دلچسب آموزش خواهیم داد تا در منزل به سادگی هرچه تمام تر نوش جان کنید. 

برای تهیه این نوع قهوه کاری ساده در پیش دارد. لازم به یاد آوری است که این روش از دم کردن قهوه ترک به طرز تهیه قهوه ترک با شیر جوش یا طرز تهیه قهوه ترک روی گاز نیز معروف است. با یک جستجوی ساده ی می توانید به انواع این روش ها دست پیدا کنید. 

همانطور که گفته شد روش های دم کردن این نوشیدنی متفاوت است که تعدادی از آنها در زیر اشاره شده است.

  • طرز تهیه قهوه ترک با شیر

در این روش تهیه قهوه ترک برای هر نفر به مقدار یک فنجان شیر سرد به قهوه آسیاب شده درون جزوه( دستگاه سرو قهوه ترک) میریزیم. روی شعله ملایم میگزاریم و اجازه میدهیم تا کف کند.قبل از به وش آمدن از روی شعله بردارید و درون فنجان سرو کنید.

  •  طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش مرسوم ترین روش سرو این نوشیدنی است. دستگاه سرو آن نیز جذوه است که در ادامه بطور مفصل این طرز تهیه را آموزش خواهیم داد.

  • طرز تهیه قهوه ترک بدون قهوه جوش

این روش را نمی توان از روش های استاندارد نامید. هر نوع قهوه دستگاه بخصوص خود را دارد و درصروتی که از استاندارد های نحوه فراوری آن فاصله بگیرید، قطعا کیفیتی پایین نصیب شما خواهد شد. جذوه بهترین کیفیت را به شما ارائه خواهد کرد. 

  • طرز تهیه قهوه ترک روی گاز

قهوه ترک را می تواند به سادگی هرچه تمام تر و بر وری اجاق گاز دم کرد. البته استفاده از ظرف شنی نیز در بسیاری از کشور ها مرسوم است و جذوه را درون ظرف پر از شن داغ حرکت می دهند تا قهوه به کیفیت مناسب و آماده سرو برسد.

  • طرز تهیه قهوه ترک با شیر جوش

ویژگی های ظاهری شیر جوش و جذوه تقریبا مشابه هست. درصورتی که به جذوه درسترسی ندارید می توانید از شیر جوش نیز استفاده کنید. قطعا کیفیت جذوه متفاوت است.

مواد لازم برای طرز تهیه قهوه ترک

آب : 2 فنجان
قهوه ترک : 4 قاشق چای خوری
شکر : 2 قاشق چای خوری

طرز تهیه قهوه ترک

برای سرو این قهوه خوشمزه شما نیاز به یک قهوه جوش ترک دارید . ایبریک یا جذوه همان قهوه جوش ترک هستند که البته به جای آن می توانید از شیر جوش نیز استفاده کنید . برای شروع کار 2 فنجان آب را درون قهوه جوش بریزید . سپس قهوه را به آب اضافه کنید.

مقدار قهوه ای که می خواهید به آن اضافه کنید 4 قاشق چای خوری باشد. به این نکته توجه کنید که درجه آسیاب قهوه ترک و دیگر قهوه ها متفاوت است. قهوه ترک بسیار ریز آسیاب می شود. پس در انتخاب آن دقت فراوانی کنید. پس از اینکه قهوه را اضافه کردید، 2 قاشق چای خوری به ترکیب آب و قهوه بیفزایید و سپس با یک قاشق این ترکیب را هم بزنید. حال آن را روی اجاق گاز بگذارید تا با حرارت ملایم گرم شود . با گذشت زمان اندکی، به نقطه جوش میرسد ، مراقب باشد که از ظرف قهوه جوش بیرون نریزد.

حالا قهوه را درون فنجان بریزید. یک کاپ کیک یا دسری متفاوت می تواند لذت نوشیدن این قهوه را بیشتر کند. به همین سادگی و در زمانی کوتاه قهوه ترک شما آماده است.

فیلم طرز تهیه قهوه ترک

برای دیدن جزییات بیشتر می توانید فیلم زیر را مشاهده کنید.

به کانال ما در نماشا و آپارات بپیوندید .

منابع : wikipedia ، thespruceeats ، foolproofliving

گردآوری ، تهیه و تنظیم : کاری از تیم بلاگ فروشگاه اینترنتی من و بازار

2 پاسخ به “طرز تهیه قهوه ترک : فنجان خود را آماده کنید”

  1. arshida گفت:

    خیلی عالی بود مرسی
    لطفا قهوه ترک هم موجود کنید. من از مشتری های شما هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

طرز تهیه نوتلا خانگی در 100 ثانیه - من و بازار

طرز تهیه نوتلا خانگی در 100 ثانیه

طرز تهیه نوتلا خانگی کی گفته نوتلا خانگی نمیشه درست کرد ؟ من و بازار برای شما یک رسپی پرطرفدار […]

blog manobazar
29 مه 2021
قهوه ایلی illy coffee - فروشگاه من و بازار

قهوه ایلی illy coffee | راهنمای خرید

قهوه ایلی illy coffee ، یکی از باکیفیت‌ترین قهوه‌های موجود است که دارا بودن کیفیت بالا سبب ممتاز شدن این برند در میان سایر کمپانی‌ها شده است.

blog manobazar
18 ژوئن 2023
طرز تهیه ترافل لوتوس Lotus Truffle - من و بازار

طرز تهیه ترافل لوتوس Lotus Truffle

دسر هایی که یک پایه آن محصولات لوتوس باشد، طعمی بی نظیر دارند. یکی از این خوردنی های خوشمزه و عالی ترافل لوتوس Lotus Truffle است.

blog manobazar
26 نوامبر 2022
preloader