logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

طرز تهیه هات چاکلت ایتالیایی Italian hot chocolate

blog manobazar
26 نوامبر 2021
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
طرز تهیه هات چاکلت ایتالیایی Italian hot chocolate - من و بازار

فهرست مطالب

طرز تهیه هات چاکلت ایتالیایی Italian hot chocolate

نوشیدنی های گرم در فصل پاییز و زمستان حسابی خواهان و طرفدار دارند . انواع قهوه ، کاپوچینو ، چایی ، هات چاکلت و… همگی مهمان خانه ها هستند . اما جذابیت برخی از نوشیدنی ها با بقیه قابل مقایسه نیست . اگر برای یکی از نوشیدنی های جذاب دنیا آماده هستید با ما و طرز تهیه هات چاکلت ایتالیایی Italian hot chocolate باشید .

هات چاکلت چیست ؟

هات چاکلت Hot Chocolate به عنوان کاکائو داغ یا شکلات داغ یا نوشیدنی نیز شناخته می شود . نوشیدنی گرمی است که از شکلات تکه شده ، ذوب شده یا پودر کاکائو، شیر یا آب گرم شده و معمولاً یک شیرین کننده تشکیل شده است . هات چاکلت ممکن است با خامه هم زده شده یا مارشمالو نیز ترکیب شود.

تاریخچه هات چاکلت Hot Chocolate

اعتقاد بر این است که اولین نوشیدنی شکلاتی توسط مایاها در حدود 2500 تا 3000 سال پیش ساخته شده است ، و نوشیدنی کاکائو بخشی ضروری از فرهنگ آزتک ها در سال 1400 پس از میلاد بود که توسط آنها به عنوان xocōlātl شناخته می شد این نوشیدنی پس از معرفی از مکزیک در دنیای جدید در اروپا محبوب شد و از آن زمان تاکنون دستخوش تغییرات متعددی شده است. تا قرن نوزدهم، هات چاکلت حتی برای درمان بیماری هایی مانند بیماری های کبد و معده مورد استفاده دارویی قرار می گرفت.

هات چاکلت در سراسر جهان مصرف می شود و انواع مختلفی دارد . از جمله شکلات ادویه دار پارامسا در آمریکای لاتین، چوکولاتا کالدا بسیار غلیظ که در ایتالیا سرو می شود و شکلات a la taza که در اسپانیا سرو می شود، و کاکائو داغ نازک تری که در ایالات متحده مصرف می شود و یا تهیه هات چاکلت ایتالیایی Italian hot chocolate را می توان نام برد. هات چاکلت آماده را می توان از کافه تریا، رستوران های فست فود، قهوه خانه ها و چایخانه ها خریداری کرد. مخلوط پودر شکلات داغ، که می توان آن را به آب جوش یا شیر داغ اضافه کرد تا هات چاکلت خانگی تهیه شود .

خواص هات چاکلت چیست ؟

  • کاکائو مغذی است به گفته وزارت کشاورزی آمریکا، پودر کاکائو منبع خوبی از فیبر و آهن است. شکلات تلخ (70 تا 85 درصد مواد جامد کاکائو) حاوی کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین A و ویتامین K است.
  •  کاکائو حاوی آنتی اکسیدان است کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به نام فلاونوئیدها شناخته می شوند. به گفته دانشمندان دانشگاه کرنل، کاکائو دو برابر یک لیوان شراب قرمز و سه برابر بیشتر از آنتی اکسیدان موجود در چای سبز است. به گزارش Live Science، فلاونوئیدها با فواید سلامتی فراوانی از کاهش التهاب گرفته تا تقویت سیستم ایمنی مرتبط هستند. این آنتی اکسیدان ها با عمر طولانی تر، مدیریت وزن، پیشگیری از سرطان و غیره مرتبط هستند.
  •  کاکائو باعث سلامت قلب می شود به گزارش انجمن قلب آمریکا، اثرات کاکائو بر روی اثرات قلبی عروقی گسترده است و به طور کلی، خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. همین آنتی اکسیدان ها در ارتقای سلامت قلب نقش بسزایی دارند. به گفته شورای اطلاعات غذای اروپا (EUFIC)، فلاوانول های کاکائو با کاهش خطر بیماری قلبی، مبارزه با کلسترول LDL، افزایش جریان خون و کاهش لخته شدن خون مرتبط است.
  • کاکائو به حافظه کمک می کند مطالعه ای که در سال 2013 در مجله Neurology منتشر شد، ارتباط بین نوشیدن شکلات داغ و تقویت حافظه را نشان داد که نشان می دهد نوشیدن دو فنجان در روز می تواند به جلوگیری از آلزایمر کمک کند.
  •  کاکائو شما را خوشحال می کند شکلات حاوی رازهای زیادی برای شادی است. نه تنها طعم آن لذیذ است، بلکه تأثیر مثبتی بر مغز شما دارد. انتقال دهنده های عصبی خاصی را آزاد می کند که به شما احساس راحتی و شادی می دهد و حتی می تواند درد و استرس را کاهش دهدخب به اندازه کافی از هات چاکلت و فوایت شکلات و کاکائو گفته شد .

بریم سراغ موضوع اصلی و یک رسپی عالی . این رسپی یک طرز تهيه هات چاكلت با پودر كاكائو است .

مواد لازم طرز تهیه هات چاکلت ایتالیایی Italian hot chocolate

1- شکلات تلخ Dark Chocolate :  به مقدار 115 گرم 2- نشاسته ذرت Corn starch : به مقدرا 1 تا 2 قاشق غذاخوری 3- شیر Milk :  به مقدار 360 میلی لیتر 4- پودر کاکائو cacao powder : به مقدار 1 قاشق غذاخوری 5- شکر Sugar :  به مقدار 1 تا 2 قاشق غذاخوری 6- نمک Salt : به مقدار کم 7- خامه cream :  به مقدار 2 قاشق غذاخوری

خب بعد از اینکه مواد لازم رو آماده کردید بریم برای آماده کردن این نوشیدنی خوشمزه

طرز تهیه هات چاکلت ایتالیایی Italian hot chocolate

برای شروع کار نیاز به شکلات تلخ دارید . انواع شکلات تخته ای تلخ می تواند به شما کمک کند . یکی از آنها را تکه تکه و ریز کنید . *خب فعلا اونو کنار بزارید*

1 تا 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را درون یک کاسه بریزید . پس از آن 120 میلی لیتر شیر به آن اضافه کنید . خوب این دو را هم بزنید تا کاملا ترکیب ، صاف و یک دست شود. *خب اینم بزاریدش کنار تا خوب جا بیفته*

به یک ظرف دیگر نیاز دارید تا آن را روی شعله های اجاق گاز بگذارید . پودر کاکائو  را درون ظرف بریزید . سپس به آن 1 تا 2 قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید . به مقداری خیلی جزیی و کم هم نمک اضافه نمایید . حالا یه مقدار 240 میلی لیتر ( 1 لیوان ) شیر به آن اضافه کنید . سپس آن را روی شعله های اجاق گاز بگذارید و هم بزنید .

حالا ترکیب نشاسته ذرت و شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ شود . حالا نوبت شکلات هاست . شکلات هایی که تکه تکه و زیر شده را به آن اضافه کنید . حالا شعله را خاموش کنید و دوباره خوب هم بزنید تا غلیظ شود .

تقریبا کار تمام شده است . فنجان خود را آماده کنید و ترکیباتی را که آماده کردید درون آن بریزید . مقدار کمی خامه را درون یک ظرف بریزید و هم بزنید تا قله قله شود . سپس به اندازه یک یا دو قاشق برای تزیین روی لیوان هات چاکلت خود بریزید .

کمی کاکائو رنده شده نیز می تواند در تزیین و زیبایی این نوشدنی تاثیر فراوانی داشته باشد . هات چاکلت ایتالیایی Italian hot chocolate آماده شده است .

فیلم طرز تهیه هات چاکلت ایتالیایی Italian hot chocolate

اگر می تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری از طرز تهیه هات چاکلت ایتالیایی Italian hot chocolate داشته باشید می توانید فیلم زیر را مشاهده کنید .
به کانال ما در نماشا , آپارات بپیوندید . نوش جان منابع : wikipedia.org ، youtube.com ، weather.com گردآوری ، تهیه و تنظیم : کاری از تیم بلاگ فروشگاه اینترنتی من و بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

طرز تهیه حلوا خرما - من و بازار

طرز تهیه حلوا خرما Halwa

طرز تهیه حلوا خرما به عنوان یکی از حلواهای خوشمزه، طرفداران زیادی دارد. انواع حلوا با کاربردهای متفاوت در نقطه نقطه کشور عزیزمان پخته و استفاده می‌شوند.

blog manobazar
23 سپتامبر 2022
طرز تهیه تیرامیسو لوتوس با بیسکوف لوتوس Lotus Tiramisu - من و بازار

طرز تهیه تیرامیسو لوتوس با بیسکوف لوتوس Lotus Tiramisu

با تیرامیسو لوتوس مهمانان خود را با چیزی غیرمنتظره غافلگیر کنید. به یک کلاسیک ایتالیایی رنگی بلژیکی بدهید. پیوند جادویی بین بیسکویت لوتوس و قهوه

blog manobazar
30 اکتبر 2023
کاهش وزن با ورزش کردن - من و بازار

کاهش وزن با ورزش در خانه : 2 روش 5 دقیقه ای

کاهش وزن با ورزش در خانه انتخاب یک روش برای لاغر شدن کار سختی است . اما انتخاب به عهده […]

blog manobazar
05 مه 2021
preloader