logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

طرز تهیه کوکی لیوانی mug cookie :خوشمزگی در 80 ثانیه

blog manobazar
02 جولای 2021
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
طرز تهیه کوکی لیوانی - من و بازار

در این مطلب خواهید خواند …

طرز تهیه کوکی لیوانی

من که طرفدار کوکی هستم . شما چطور؟ تاحالا شده برای خودت کوکی ساده ای رو دست کنی؟

کوکی شکلاتی ، کوکی کره ای یا هر مدل دیگه رو می تونی به راحتی برای خودتون درست کنید . تنوع در این خانواده بسیار زیاده . به همین دلیل رسپی های زیادی برای کوکی ها وجود داره . کمی خلاقیت با چاشنی ذوق قاطی کنید ، مطمئن هستم چیزی از سرآشپز درجه یک کم ندارید . آستینتون رو بالا بزنید که قراره یه رسپی جذاب دیگه داشته باشیم . من و بازار رو همراهی کنید تا طرز تهیه کوکی لیوانی رو بهتون آموزش بدیم .

کوکی چیست ؟

کوکی یک کیک کوچک یا بیسکویتی ترد و نرم  است . اما به طور کلی تعریفی که برای کوکی گفته می شود این است : هر کیک یا شیرینی تردی است که با آرد،  تخم مرغ ، کره یا روغن درست می شود .

هر کشوری واژه اختصاصی خود را برای کوکی دارد؛ به عنوان مثال در انگلستان و استرالیا به کوکی، بیسکوییت می‌ گویند. آلمانی‌ ها نیز کوکی‌ های کریسمس را keks یا Plzchen می‌ نامند. در ایتالیا نیز نام‌ های مختلفی برای انواع مختلف کوکی وجود دارد که از جمله این نام‌ ها می‌ توان به amaretti و biscotti اشاره کرد.

انواع کوکی

کوکی شکلاتی ، کوکی ساده ، کوکی کره ای  ، کوکی گردویی از اعضای این خانواده بزرگ هستند . البته هر کدام از این ها خود نیز خانواده ای هستند دستور پخت های متفاوتی نیز دارند .

کوکی گردویی

کوکی گردویی رژیمی از معروف ترین های این خانواده است . رسپی های زیادی برای این نمونه کوکی وجود دارد . که با توجه به ذائقه می توان انواع آن را تهیه کرد .

کوکی گردویی شکلاتی را می توان یک محصول شگفت انگیز نامگذاری کرد . طعم آن بسیار دلچسب و گیرا است . طرز تهیه بسیاری از کوکی ها شبیه به هم است . فقط در برخی جزئیات با هم تفاوت دارند. پس نگران هیچ رسپی کوکی نباشید .شما به سادگی می توانید  کوکی گردویی خانگی را تهیه کنید . ما به شما ایمان داریم .

 کوکی کره ای

 کوکی کره ای گردویی از دیگر کوکی های خوشمزه است . برخی به جای کره در این نمونه از روغن های گیاهی نظیر کنجد نیز استفاده می کنند.  اما اگر کوکی کره ای نرم می خواهید ، از روغن استفاده نکنید . تا لطافت آن حفظ شود .

کوکی کره ای شکلاتی را فراموش نکنید .این مدل برای خود یک دنیایی دیگر است . خوشمزگی طعم شکلات و لطافت کره باعث می شود تا هرآنچه که انتظار دارید را برآورده کند.

کوکی ساده

هرچه یک کوکی ساده و آسان تهیه شود ، برای کسی که قصد تهیه آن را دارد ، جذابتر است .

انواع کوکی های ساده عبارتند از : کوکی ساده با شکر قهوه ای ، کوکی ساده وانیلی بدون کره ، کوکی ساده بدون کره ، کوکی ساده شکلاتی و حتی یک دسته هستند به نام کوکی ساده بدون فر ، که در تهیه آن نیاز به فر ندارید . به هر صورت سادگی همیشه جذابیت خود را دارد .

کوکی شکلاتی

کوکی شکلاتی گل سرسبد این خانواده است . طرفداران بیشماری دارد . کمتر کسی را می توان یافت که کوکی شکلاتی خوشمزه را دوست نداشته باشید . البته همانند دیگر کوکی ها ، این مدل نیز رسپی های متفاوتی دارد . البته کوکی شکلاتی گردویی بسیار پرطرفدار است .

کوکی شکلاتی ساده بیشتر بخاطر رسپی آن طرفدارانی را به خود جلب کرده است . همانطور که پیشتر هم گفته شد ، هرچه رسپی ساده ، طرفداران آن بیشتر است .

خب صحبت در موردش کافیه . بریم سر اصل مطلب ” طرز تهیه کوکی لیوانی

مواد لازم

  1. شکر قهوه ای
  2. شکر سفید
  3. زرده تخم مرغ
  4. عصاره وانیل
  5. شکلات چیپسی
  6. کره آب شده
  7. آرد
  8.  نمک

طرز تهیه کوکی لیوانی

رمز موفقیت در یک پخت و پز صرف زمان و مواد اولیه با کیفیت است . اگر هر دو اینها  آماده هست ، بریم سراغ کوکی لیوانی .

لیوان یا ماگ خودتون رو از گنجه بیرون بیارید تا رسپی جذاب مون رو شروع کنیم .

در ابتدا زرده تخم مرغ را درون لیوان بریزید . پس از آن شکر قهوه ای و شکر سفید را به آن اضافه کنید . به خوبی هر سه را با هم میکس کنید تا صاف و یکدست شود .

حالا کره آب شده را به آن اضافه کنید . استفاده از کره باعث میشود که کوکی نرم و لطیفی داشته باشید. پس از افزودن کره ، دوباره همه وارد را با هم میکس کنید .نمک را به آرد اضافه و آرد را به ترکیبات قبل بیفزایید . پس از آن به مقدار کمی عصاره وانیل را اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید .

مرحله آخر اضافه کردن چیپس شکلات به مواد داخل لیوان است . به مدت 1 دقیقه آن را درون فر مایکروویو بگذارید . خب کار شما تمام شده و کوکی لیوانی آماده شده تا شما آن را نوش جان کنید .

فیلم طرز تهیه کوکی لیوانی

اگر تمایل دارید تا جزییات بیشتری از این رسپی بدانید می توانید فیلم زیر را مشاهده کنید .

به کانال ما در نماشا بپیوندید .

نوش جان

منابع : wikipedia ، youtube

گردآوری ، تهیه و تنظیم : کاری از تیم بلاگ فروشگاه اینترنتی من و بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ویژگی‌ها و راهنمای خرید ضد تعریق رکسونا - من و بازار

راهنمای خرید ضد تعریق رکسونا + 4 ویژگی اصلی

ضد تعریق رکسونا یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید برای کنترل عرق و خوشبویی بدن خود از آن استفاده کنید.

blog manobazar
26 آگوست 2022
کره بیسکویت لوتوس - من و بازار

کره بیسکویت لوتوس ، یک طعم جهانی

بیشتر افراد در صبحانه‌ها و یا در میان وعده عصرانه همیشه به دنبال یک طعم جدید و متفاوت هستند. کره بیسکویت لوتوس همان طعم خاص و جهانی است.

blog manobazar
30 آگوست 2022
طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی - من و بازار

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی در 2 دقیقه

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی داری فکر میکنی عصرونه چی آماده کنی؟ تا چایی رو دم میکنی یه کاپ کیک […]

blog manobazar
06 ژوئن 2021