logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

طرز تهیه کیک خیس Moist Chocolate Cake

blog manobazar
03 ژانویه 2023
5 دقیقه زمان برای مطالعه
طرز تهیه کیک شکلاتی خیس Moist Chocolate Cake - من و بازار

کیک خیس Moist Cake

اگر به دنبال تهیه یک عصرانه خوشمزه و خانگی آن هم از جنس کیک هستید، پیشنهاد می‌کنیم کیک خیس را انتخاب کنید. طرز تهیه کیک خیس ساده و راحت است و می‌توانید آن را در خانه به راحتی درست کنید. این کیک شکلاتی بافتی نرم دارد و می‌توان آن را با انواع شکلات مانند شکلات صبحانه نوتلا درست کرد.

مواد لازم برای تهیه کیک خیس شکلاتی

مواد اولیه کیک خیس ساده خانگی - من و بازار

اولین قدم طرز تهیه کیک خیس، تهیه مواد اولیه و لازم آن است. شامل موارد زیر است.

  • آرد سفید ۲+۳/۱ پیمانه
  • شیر یک پیمانه
  • شکر یک پیمانه
  • روغن مایع نصف پیمانه
  • تخم مرغ سه عدد
  • وانیل نوک قاشق چای خوری
  • بیکنیگ پودر ۲ قاشق مربا خوری
  • پودر کاکائو ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی قدم به قدم

طرز تهیه کیک خیس قدم به قدم - من و بازار

قبل از انجام هر کاری، فر گازی را روشن کنید تا گرم شود. دمای مورد نیاز برای گرم شدن فر بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد است. فر به مدت ۲۰ دقیقه زمان می‌برد تا گرم شود و در این زمان مایع کیک آماده شده است.

آرد و بیکنیگ پودر را با هم مخلوط کنید. بهتر است آن‌ها را سه بار از الک رد کنید تا کاملا هوادهی شود و در نهایت کیک بهتری پخته شود. البته اگر این کار را انجام ندهید باز هم می‌توانید کیک خود را آماده کنید اما بافت آن کیفیت پایین‌تری خواهد داشت.

در قدم دوم طرز تهیه کیک خیس، وانیل، شکر و تخم ‌مرغ‌ها را در ظرفی ریخته و با هم‌زن به خوبی مخلوط کنید. این کار با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه باید انجام شود تا تخم ‌مرغ‌ها حجم بگیرند و کاملا کرمی شوند. بعد از آنکه تخم مرغ‌ها و شکر به خوبی مخلوط شده و کرمی شدند شیر را به آن اضافه کنید. آن را یک دقیقه دیگر مخلوط کنید. سپس نوبت اضافه کردن روغن است.

تمام نصف پیمانه روغن را به مخلوط اضافه کرده و یک دقیقه دیگر هم آن را هم بزنید. این کار را با هم‌زن برقی انجام دهید تا نتیجه بهتری به دست آورید. در نهایت پودر کاکائو را اضافه کنید. برای مخلوط کردن پودر کاکائو می‌توانید از هم‌زن استفاده کنید و یا آن را با کمک لیسک یا قاشق با دست مخلوط کنید. پودر کاکائو را تنها در حد ترکیب شدن هم بزنید.

مرحله دوم:‌ترکیب مواد با هم

ترکیب مواد اولیه کیک خیس - من و بازار

حال دو دسته مواد مخلوط شده در اختیار دارید. آرد و بیکنیگ پودر را به آرامی به مخلوط شیر، شکر، روغن و تخم مرغ اضافه کنید. آرد را به آرامی اضافه کنید و با لیسک یا قاشق با سرعت کم و بدون له کردن، مخلوط کنید. اگر در نهایت مخلوط یکدستی به دست نیامد می‌توانید چند ثانیه با دور کند هم‌زن آنها را با هم مخلوط کنید. این کار را تا زمانی که گلوله‌های آرد باز شود انجام دهید.

قالبی که در نظر گرفته‌اید را چرب کرده و یا آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. اندازه قالب در طرز تهیه کیک خیس اهمیت دارد و باید قالبی انتخاب شود که یک سوم تا نیمی از آن خالی بماند. قالب مستطیلی به اندازه ۲۰ در ۳۰ سانتی‌متر برای این حجم از مواد مناسب است.

مایع کیک را داخل قالب ریخته و می‌توانید با چند ضربه آن را در قالب به طور یکنواخت پخش کنید. سپس قالب را در فر که از قبل گرم شده است قرار دهید. در طرز تهیه کیک خیس دمای مورد نیاز برای پخت کیک با دمایی که فر را گرم کردیم برابر است.

برای پخت کیک شکلاتی خیس مدت زمان تقریبی ۴۰ دقیقه کافی است. اما برای آنکه در زمان درست و بعد از پخت کامل کیک، آن را خاموش کنید لازم است بعد از ۳۰ دقیقه آن را تست کنید و اگر کاملا پخته شده بود آن را خاموش کنید یا اگر نیاز به زمان بیشتری داشت، اجازه دهید فرایند پخت کامل شود.

نکته بسیار مهم هنگام پخت کیک این است که به هیچ وجه درب فر را در ۲۰ تا ۳۰ دقیقه اول پخت باز نکنید. این کار باعث از بین رفتن پف کیک می‌شود و بافت کیک دیگر حالت پفکی و نرم ندارد.

طرز تهیه سس شکلاتی کیک خیس

طرز تهیه سس شکلاتی کیک خیس - من و بازار

طرز تهیه کیک خیس شامل دو بخش می‌شود، بخش اول پخت کیک و بخش دوم آماده کردن سس کیک است. مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی کیک خیس شامل موارد زیر می‌شود.

  1. شیر یک پیمانه
  2. روغن یک چهارم پیمانه
  3. شکر یک چهارم پیمانه
  4. شکلات ۵۰ گرم
  5. پودر کاکائو ۱ قاشق غذا خوری

حال که کیک را در فر گذاشته‌اید می‌توانید برای تهیه سس شکلاتی آن اقدام کنید. برای درست کردن سس شکلات تمامی مواد گفته شده را ظرف مناسبی مانند شیر جوش قرار دهید. آن را روی گاز با شعله بسیار کم بگذارید و شکلات و شکر به آرامی و به خوبی در شیر حل شوند. بعد از آنکه مایع یکدستی به دست آمد می‌توانید آن را خاموش کنید.

در زمانی که مواد روی حرارت هستند بهتر است آن را به طور مرتب هم بزنید و مراقب باشید تا سر نرود. در نهایت آن را کنار گذاشته تا دمای آن کاهش یابد. برای درست کردن سس شکلات می‌توانید از شکلات نوتلا استفاده کنید. با خرید نوتلا و استفاده از این شکلات کیک خیس شما به کیک خیس نوتلا تبدیل شده و طعم فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

آخرین مرحله طرز تهیه کیک خیس

آخرین مرحله طرز تهیه کیک خیس - من و بازار

آخرین قدم طرز تهیه کیک خیس اضافه کردن سس است. بعد از آماده شدن کیک، لازم است سس را به کیک اضافه کرد. برای این کار کیک را بعد از پخت از فر خارج کنید. اگر می‌توانید کیک را از قالب خارج کنید و مجدد داخل قالب بگذارید. این کار را برای راحت‌تر جدا شدن کیک انجام می‌دهیم. اما اگر از کاغذ روغنی استفاده کرده‌اید و کیک راحت از قالب جدا می‌شود نیازی به این کار نیست.

با استفاده از خلال دندان تمام سطح کیک را سوراخ کنید.حال همان طور که کیک داغ است، سس شکلاتی از حرارت افتاده (ولرم) را روی کیک بریزید. این کار را به آرامی انجام دهید تا سس کاملا جذب کیک شود. سپس کیک را از قالب خارج کرده و آن را در ظرف مورد نظرتان قرار دهید. می‌توانید به هر شکلی که می‌خواهید کیک را برش دهید.

بیشتر بخوانید: در من و بازار می توانید انواع رسپی و آموزش آشپزی را می توانید مطالعه نماییدو

کلام آخر

در این مطلب نحوه پخت کیک شکلاتی خیس را آموزش داده‌ایم. این کیک را می‌توانید با شکلات ساده یا شکلات صبحانه نوتلا آماده کنید و به عنوان یک عصرانه خوشمزه میل کنید. برای خرید نوتلای اصل با قیمت مناسب، می توانید به وب سایت فروشگاه اینترنتی من و بازار مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زیبایی صورت

10 اصل برای زیبایی صورت

مقدمه چه نوع کرم زیبایی صورت می تواند تاثیر مناسبی داشته باشد؟ آیا عمل زیبایی صورت بهترین گزینه است؟ بهترین […]

علیرضا بهرامیان
26 نوامبر 2021
نگهداری خرما - من و بازار

نگهداری خرما و 4 راهکار کاربردی

یکی از سوالاتی که اغلب کاربران با آن مواجه می‌شوند روش نگهداری خرما است. اگر روش مناسبی برای نگهداری از این ماده مغذی استفاده نکنید تمام ارزش غذایی آن از بین خواهد رفت.

blog manobazar
31 اکتبر 2022
تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا - من و بازار

تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا + 9 تفاوت اصلی

دو نوع رایج‌ دانه قهوه‌ای که در دنیا کشت می‌شوند عربیکا و روبوستا هستند. به طور کلی، تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا در دانه قهوه، طعم، قدرت، ظاهر دانه و … است .

blog manobazar
13 ژانویه 2023
preloader