logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

10 چای طعم دار برای میزبانی بی نظیر

علیرضا بهرامیان
15 ژانویه 2022
7 دقیقه زمان برای مطالعه
چای طعم دار - من و بازار

انواع چای طعم دار

انواع مختلفی از چای طعم دار وجود دارد. به جز ترکیبات طعم دهنده چای هر یک از چای های مختلف منشاء، مشخصات طعم و مزایای سلامتی خاص خود را دارد. صرف نظر از این که آیا جز چای های «واقعی» چیزی نمی نوشید یا طرفدار دمنوش ها هستید، دنیای چای برای هر جوانه چشایی و ترجیحات کافئینی طعمی را ارائه می دهد. علاوه بر این، هم چای «واقعی» و هم چای گیاهی ممکن است فواید سلامتی مختلفی را ارائه دهند.

از همین رو پیشنهاد می شود با یکی دیگر از مقالات آموزشی فروشگاه بزرگ اینترنی من و بازار همراه شوید و چای های طعم دار را همراه با جزئیاتشان بشناسید.

چای طعم دار چیست؟

چای طعم دار چیست - من و بازار

فقط چند نوع چای طعم دار وجود دارد که برچسب چای “واقعی” را یدک می کشد:

هر یک از این چای‌ها از همان برگ‌های چای درست می‌شوند که از نظر فنی گیاه کاملیا سیننسیس نامیده می‌شود، که لازمه نوشیدنی برای واجد شرایط بودن به عنوان چای «واقعی» است و هیچ نوع دیگری از گیاهان چای وجود ندارد.

10 چای طعم دار 

انواع چای و دمنوش هر کدام مزایای خاص خود را برای سلامتی هر انسانی دارند. البته در کنار طعم های واقعی نباید از انواع طعم دهنده های چای نیز غافل شد که با موادی مثل دارچین، عسل و …به چای ها طعم های مصنوعی می دهند. به هر حال از این لیست به عنوان نقطه شروعی برای کاوش در دنیای دلپذیر چای های طعم دار استفاده کنید و سپس اجازه دهید حس چشایی راهنمای شما باشند.

1# انواع چای طعم دار : چای طعم دار سیاه

چای سیاه طعم دار - من و بازار

چای طعم دار سیاه مانند تمام «چای‌های واقعی» از گیاه کاملیا سیننسیس گرفته می‌شود. در کنار ترکیبات طعم دهنده چای سیاه که گاها استفاده می شوند، برگ های گیاه خرد، پیچ خورده، غلتک یا پاره می شوند و سپس رها می شوند تا قبل از خشک شدن و فروش، اکسید شوند.

ترکیبات طعم دهنده چای سیاه

این واقعیت که برگها به طور کامل اکسید شده اند، دلیل طعم قوی و تیره چای سیاه است. فرآیند اکسیداسیون همچنین مقدار فلاونوئید چای سیاه را کمی کاهش می دهد، اما این دم کرده هنوز دارای خواص مفیدی است که چیزی شبیه ادویه چای سیاه را به عمل می آورند. چای طعم دار سیاه اغلب در نوعی ترکیب فروخته می شود که مشخصات طعم آن را تعیین می کند. فصل و مکانی که گیاه چای در آن رشد کرده است نیز بر طعم آن تأثیر می گذارد. به عنوان یک قاعده کلی، چای سیاه در چین، هند، سریلانکا یا نپال تولید می شود.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، چای سیاه رایج ترین نوع چای است و انواع مختلفی دارد. در اینجا برخی از رایج ترین انواع چای سیاه آورده شده است:

چای طعم دار

  • چای طعم دار سیاه سیلان، که دارای طعمی همراه با شکلات یا ادویه جات است.
  • دارجلینگ، که شکل ظریف تری از چای سیاه است که دارای عناصر میوه ای یا گلی است.
  • ارل گری، که از چای سیاه با طعم ترنج و/یا مرکبات تشکیل شده است.
  • مخلوط های طعم دار با پروفایل های میوه ای یا گلی، مانند لیچی یا گل رز.
  • چای سیاه Keemum که میوه ای است و از نظر طعمی تقریباً شبیه شراب است.
  • چای طعم دار سیاه کنیا، که نمای تیره و کمی قابض دارد.
  • چای طعم دار ماسالا چای که با انواع ادویه ها مانند هل، میخک و دانه فلفل مخلوط می شود.
  •  چای  طعم دار سیاه یوننان که شکلاتی، مالت دار و شاید تند است.

2# انواع چای طعم دار : چای طعم دار سبز

انواع چای سبز - من و بازار

چای طعم دار سبز از برگ های تازه یا پژمرده، کمی حرارت دیده یا بخارپز شده گیاه “کاملیا سیننسیس” تهیه می شود. این آماده سازی فرآیند اکسیداسیون را متوقف می کند و طعم چای سبز را به ایجاد می کند که بهتر است به عنوان سبک، تازه و شاید کمی علف توصیف شود.

در اینجا برخی از رایج ترین انواع چای سبز  آورده شده است:

  •     Biluochun، یک چای طعم دار سبز به سبک چینی با عطر قوی و طعم گیاهی، گاهی اوقات میوه ای است.
  •     Genmaicha، یکی از چندین چای طعم دار سبز ژاپنی است. برنج پف کرده یا سورگوم برای دستیابی به طعم “تست” اضافه می شود.
  • گیوکورو، چای دیگری به سبک ژاپنی با طعمی قوی و معطر شبیه به چوب دریایی یا سوپ.
  •     Laoshan، که دمی خامه ای، صاف و طعمی شیرین و کره ای ایجاد می کند.
  •     Longjing یا Dragon Well، یک نوع چای طعم دار چینی بو داده شده با دست با طعم تازه، کمی شیرین، کمی مغزدار.
  • چای طعم دار ماچا، یک چای طعم دار به سبک ژاپنی و یکی از محبوب ترین چای های سبز در اطراف است. طعمی خامه ای، خوش طعم و تقریباً تلخ دارد.

 سنچا، یکی از محبوب ترین انواع چای ژاپنی است که معمولاً خوش طعم، علف‌دار و کمی تلخ است و ممکن است بوی خربزه یا کاج را به همراه داشته باشد.

3# انواع چای طعم دار : چای طعم دار اولانگ

چای طعم دار اولانگ - من و بازار

چای طعم دار اولانگ یک چای نیمه اکسید شده است و همیشه به صورت چای با برگ کامل تولید می شود. سطح اکسیداسیون می تواند به طور گسترده ای متفاوت باشد و همچنین طعم، رنگ و عطر چای نیز می تواند متفاوت باشد. هرچه چای کمتر اکسید شود، رنگ آن روشن تر است. هر چه بیشتر اکسید شود، رنگ تیره تر است.

انواع مختلف چای طعم دار اولانگ عبارتند از :

  • بای هائو که ظاهری میوه ای و شفاف دارد
  • بائوژونگ یا پوچونگ، که کمترین پردازش را پشت سر می گذارد و طعمی لطیف و لطیف دارد.
  • دا هونگ پائو که بسیار اکسید شده است و طعمی غنی و خاکی دارد.
  •  فنگ هوانگ دان کنگ، که در سمت شیرین تر و گلدارتر طیف طعم قرار دارد
  •  کراوات گوان یین که دارای نت های طعمی میوه ای و شیرین است
  •  تونگ تینگ که دارای طعمی آجیلی با پوششی صاف است

4# انواع چای طعم دار : چای طعم دار  Pu-erh

چای طعم دار Pu-erh - من و بازار

Pu-erh،  یک چای طعم دار تخمیر شده، اغلب گرانتر از سایر چای های “واقعی” و مانند سایر موارد موجود در این لیست، چای پوئر از برگ ها و ساقه های گیاه کاملیا سیننسیس گرفته می شود. منشاء آن بیشتر از استان یوننان چین است و ممکن است به صورت آجر، کیک یا برگ های خشک فروخته شود.

پس از برداشت پوئر، برگ های آن با دست پرتاب می شوند تا از اکسیداسیون در مسیرهای آن جلوگیری شود. سپس تحت یک مرحله پردازش اضافی قرار می گیرد که طی آن در یک محیط بسیار مرطوب کهنه می شود. این فرآیند قرار است طعم متمایز چای را که به طور کلی تیره، غنی و کمتر از سایر چای ها گس است را نشان دهد.

این طعم ممکن است بسته به مدت زمان پیری پوئر کمی متفاوت باشد. برای مثال:

پوئر خام جوان کمتر از دو یا سه سال پیر می شود. از آنجایی که طعم نسبتاً تازه و علفی دارد، تمایل به داشتن برخی ویژگی های طعمی با چای سبز دارد. بسته به محل رشد آن، ممکن است در سمت شیرین تر یا تلخ تر باشد.

پوئر خام کهنه شده تیره تر از همتای خام جوان خود است. طعم آن خاکی، چوبی و شاید کمی میوه ای است. پوره رسیده، که با اجازه دادن به برگ های خشک شده پوئر به مدت چند ماه در توده ها کمپوست تولید می شود و در نتیجه روند تخمیر را تسریع می بخشد. نتیجه یک دم نوش خامه ای و خاکی است.

5# انواع چای طعم دار : چای طعم دار سفید

چای طعم دار سفید - من و بازار

چای طعم دار سفید از جوانه‌های جدید و برگ‌های جوان گیاه کاملیا سیننسیس ایجاد می‌شود.. بلافاصله پس از برداشت، این جوانه‌ها و برگ‌ها بخارپز یا سرخ می‌شوند تا فرآیند اکسیداسیون متوقف شود. سپس برگها خشک می شوند. این سبک پردازش منجر به طعمی سبک، لطیف و میوه ای می شود. چای سفید همچنین نسبت به سایر چای های “واقعی” کافئین کمتری دارد.

انواع مختلف چای سفید عبارتند از:

  • بای هائو یین ژنکه یک چای کمیاب است که فقط از جوانه ها تهیه می شود. رایحه گلی و طعمی شیرین دارد.
  • بای مو دان که به لطف گنجاندن برگ های جوان و همچنین جوانه ها، طعم کمی قوی تر از سوزن نقره ای دارد.
  • چای سفید دارجلینگ، که در هند رشد می‌کند و معمولاً ارزان‌تر از چای سفید کشت‌شده در یوننان است.
  • گونگ می که از برگ های بالغ تر مشتق شده است و طعم غنی تر و خاکی تری نسبت به سایر سبک های چای سفید دارد.

Shou Mai که همچنین از برگ های بالغ تر مشتق شده است و فرآیند اکسیداسیون طولانی تری را نسبت به سایر انواع چای سفید انجام می دهد.

6# انواع چای طعم دار : چای طعم دار بابونه

چای طعم دار بابونه - من و بازار

بابونه گیاهی زیبا، ظریف و معطر است که از خانواده گیاهان Asteraceae است. قرن‌هاست که مردم از بابونه برای اهداف درمانی استفاده می‌کنند، و امروزه این یک چای محبوب است – به‌ویژه در میان افرادی که به دنبال استراحت قبل از خواب هستند. چای بابونه از گل های خشک شده گیاه بابونه تهیه می شود.

دو نوع اصلی بابونه وجود دارد:

  1. بابونه آلمانی
  2. بابونه رومی

آنها گونه های متفاوتی از یک گیاه هستند، اگرچه کمی متفاوت رشد می کنند و ظاهر کمی متفاوت دارند.

7# انواع چای طعم دار :چای طعم دار زنجبیل

چای طعم دار زنجنبیل - من و بازار

ریشه تند (یا “ریزوم”) گیاه زنجبیل متعلق به همان خانواده ادویه های مفید مانند هل و زردچوبه است. به طیف عظیمی از ظروف و نوشیدنی ها طعم می بخشد و مردم هزاران سال است که از آن برای اهداف درمانی استفاده می کنند. همچنین چای طعم دارِ لذیذ و سالمی را ایجاد می کند.

8# انواع چای طعم دار : چای طعم دار هیبیسکوس

چای طعم دار هیبیسکوس - من و بازار

جای تعجب نیست که چای طعم دار هیبیسکوس از گیاه هیبیسکوس گرفته می شود. این گیاه بومی در شمال آفریقا و آسیای جنوب شرقی می روید و در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری در سراسر جهان یافت می شود.

دم کرده قرمز به طور همزمان شیرین و ترش است و معمولاً به عنوان یک چای سرد میل می شود و یک نوشیدنی تابستانی فوق العاده و با طراوت است.

9# انواع چای طعم دار : چای طعم دار نعناع

چای طعم دار نعناع - من و بازار

چای نعناع شاید محبوب ترین چای گیاهی در سراسر جهان باشد و در انبوهی از عرقیات مختلف گیاهی استفاده می شود. این دم کرده نعناع – که از برگ های گیاه نعناع به دست می آید – بوی و طعم خوبی دارد و معمولاً برای رفع ناراحتی معده استفاده می شود. در واقع، هزاران سال است که به دلیل طعم عالی و فواید سلامتی آن استفاده می شود.

10# انواع چای طعم دار : چای طعم دار رویبوس

چای طعم دار رویبوس - من و بازار

این دمنوش گیاهی بدون کافئین به دلیل رنگ غنی، قرمز و طعم شیرین، خاکی و کمی گلی خود شناخته شده است. (به طور تصادفی، رویبوس را گاهی اوقات “چای قرمز” یا “چای بوته ای قرمز” نیز می نامند.) از برگ های تخمیر شده درختچه Aspalathus linearis که به طور بومی در آفریقای جنوبی رشد می کند، به دست می آید.

جمع بندی

تنوع چای و دمنوش بسیار زیاد است. هر محصول ویژگی های منحصر به فردی دارد و ذائقه های متفاوتی را در بر می گیرد. برای انتخاب بهترین محصول باید اطلاعات جامعی را کسب کنید تا بیشتر لذت را از نوشیدن هر فنجان چای نصیبب شما شود. من و بازار ارائه کننده بهترین محصولات آماده خدمت رسانی به انواع ذائقه ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

معرفی انواع شامپو Ogx - من و بازار

انواع شامپو Ogx و 13 محصول برتر

شامپو Ogx ساخت کشور آمریکا است. برند او جی ایکس ogx با بهره‌گیری از انواع ویتامین‌ها و سایر مواد لازم برای مو، مشکلات موها را برطرف می‌سازد.

blog manobazar
16 ژانویه 2023
راهنمای خرید قهوه لاوازا lavazza - من و بازار

راهنمای خرید قهوه لاوازا و 10 محصول برتر؛ برندی از ایتالیا

خرید قهوه لاوازا و اسپرسو شاید برای برخی از افراد تجربه ساده‌ای نباشد، مگر اینکه از قبل اطلاعات لازم را در این زمینه داشته باشند.

blog manobazar
29 جولای 2022
قهوه عربیکا Arabica Coffee - من و بازار

قهوه عربیکا Arabica Coffee : سفری به دنیای عشق از نگاه فنجان

قهوه عربیکا 65 درصد از تولید جهانی قهوه است. میزان کافئین عربیکا کمتر از روبوستا است. اتیوپی بزرگترین صادرکننده قهوه عربیکا در آفریقا است.

blog manobazar
24 اکتبر 2023
preloader