logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

کلسیم یک نیاز ضروری

blog manobazar
03 مارس 2021
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
کلسیم یک نیاز ضروری Calcium- من و بازار

کلسیم یک نیاز ضروری Calcium

از وجود کلسیم در وعده های غذایی خود مطمئن هستید؟ کلسیم یک نیاز ضروری است به سادگی از کنار این موضوع عبور نکنید. با من و بازار باشید . . .

کلسیمCalcium چیست ؟

کلسیم ماده معدنی است که برای ساخت و نگهداری استخوان و دندان به آن نیاز دارید. Calcium در جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند. این ماده برای عملکرد صحیح اعصاب و عضلات ، لخته شدن خون و انتقال سایر مواد معدنی مانند سدیم ، پتاسیم و منیزیم در بدن در سلولهای بدن لازم است.
کلسیم به طور عمده در شیر ، محصولات لبنی مانند ، پنیر ، و همچنین در برخی از سبزیجات و مغزها نیز یافت می شود. اگر به هیچ وجه لبنیات نمی خورید و نمی نوشید ، برای شما خطر کمبود این ماده معدنی زیاد است. احتمال نقص در رشد استخوان در سنین جوانی ، و رفع انسداد استخوان با گذشت زمان افزایش می یابد.
یکی از محصولات لبنی که سرشار از کلسیم است شیر عسل می باشد. پروتئین ، کربوهیدرات، چربی های گیاهی، و … نیز ازجمله موادی است که در ترکیبات شیر عسل موجود است. ویتامین های D، B1، و A نیز در آن وجود دارد. شیر عسل الفجر از معروفترین برند های تولید شیر عسل می باشد. من و بازار نیز باتوجه به نیاز های همراهان خود اقدام به تهیه این کالا بصورت اورجینال کرده است.

جذب کلسیم

Calcium موجود در محصولات لبنی عمدتا به شکل فسفات کلسیمCalcium است. روده به خوبی این فرم از این ماده معدنی را جذب می کند. ویتامین D جذب Calcium در بدن را تحریک می کند. ویتامین D اطمینان حاصل می کند که روده Calcium را به درستی جذب می کند و برای ذخیره آن در استخوان ها ضروری است.
اسید اگزالیک باعث کاهش جذب Calcium در بدن می شود. اسید اگزالیک در برخی از سبزیجات مانند ریواس و اسفناج یافت می شود. ماده اسید فیتیک همچنین جذب Calcium را خنثی می کند. اسید فیتیک عمدتا در غلات یافت می شود. تا زمانی که رژیم شما به اندازه کافی Calciumکلسیم تأمین کند و رژیم متنوعی داشته باشید ، خوردن این محصولات مشکلی ندارد.

کلسیم برای چه چیزی مفید است؟

کلسیمCalcium یک نیاز ضروری برای بدن است. برای ساخت و نگهداری استخوانها و دندانهای شما مهم است. اگر Calcium کافی دریافت کنید ، احتمال کمتری در از دست دادن استخوان یا پوکی استخوان در اواخر زندگی دارید.

عواقب کمبود کلسیم چیست؟

خطر کمبود کلسیم در موارد زیر است:
زنان بالای 50 سال و مردان بالای 70 سال: این ماده معدنی به خوبی جذب خون نمی شود. استخوان ها به آرامی شروع به تجزیه شدن می کنند ،. هرچه Calcium در سنین پایین در استخوان ها وجود داشته باشد ، مدت بیشتری استحکام خواهند داشت.
اگر کودکان کمتر از 125 میلی گرم کلسیمCalcium در روز مصرف کنند ، علائم بیماری راشیتیسم ( جایی که تشکیل استخوان ناقص است و تغییر شکل اسکلت در آن ایجاد می شود ) می تواند رخ دهد. آنها همچنین می توانند از گرفتگی عضلات رنج ببرند. این اختلالات در بسیاری از موارد نتیجه ویتامین D بسیار کم است که باعث اختلال در جذب آن می شود ،
نکته : لکه های سفید ناخن یا خرد شدن ناخن ها نشانه کمبود کلسیمCalcium نیست. علت احتمالی آن عفونت قارچی مانند اگزمای شناگران است.

توصیه های تغذیه ای

با مقادیر توصیه شده روزانه 2 تا 3 وعده شیر و فرآورده های شیر و 40 گرم پنیر ، حدود 80 تا 90 درصد مقدار توصیه شده کلسیمCalcium دریافت می کنید. بقیه را از محصولات دیگر مانند نوشیدنی (آب ، قهوه ، چای) دریافت می کنید. وسبزیجات نیز حاوی مقدار کمی Calcium هستند.

محصولات غلات نیز دارای کلسیمCalcium و مواد معدنی هستند. کورن فلکس یکی از معروفترین غلات صبحانه است.کودکان از طرفداران پروپاقرص این محصول هستند. شما به راحتی می توانید این محصول را از فروشگاه آنلاین خوراکی های خارجی من و بازار تهیه کنید.

چه مقدار کلسیم نیاز دارید؟

مقدار توصیه شده روزانه کلسیمCalcium برای مردان در سنین 29 تا 69 سال و در زنان بین 25 تا 50 سال 950 میلی گرم است.

حرف آخر

توصیه ما در من بازار به شما استفاده مداوم از کلسیمCalcium و مواد غذایی است که نیاز های سلامتی شما را تامین می کند. اولیت اول ما در من بازار تامین کالا هایی است سلامتی شما را در اولویت خود قرار داده باشند. استفاده از کالا های اصل باعث می شود تا شما نسبت به سلامت و کیفیت آن دغدغه ای نداشته باشد.

به سلامتی خودتون اهمیت بدید.

 

منابع : nof، voedingscentrum، wikipedia

2 پاسخ به “کلسیم یک نیاز ضروری”

  1. rahgozar گفت:

    ۹۵۰ میلی گرم معادل چند واحد کلسیم در روز هست؟
    ممنون

    • من و بازار گفت:

      برای موادی که دارای کلسیم هستند برا اساس واحد های تعریف شده ، مثلا 3 واحد شیر گاو ( 3 لیوان ) کلسیم مورد نیاز بدن در روز را تامین می کند . و یا تخمه آفتاب گردان هر واحد (100 گرم ) معادل 360 میلی گرم کلسیم دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

راهنمای خرید قهوه با 3 نکته کلیدی - من و بازار

راهنمای خرید قهوه : 3 نکته کلیدی

راهنمای خرید قهوه با 3 نکته کلیدی به سادگی از کنار خرید قهوه عبور نکنید. برای خرید یک قهوه با […]

blog manobazar
14 مارس 2021
طرز تهیه کوکی لیوانی - من و بازار

طرز تهیه کوکی لیوانی mug cookie :خوشمزگی در 80 ثانیه

در این مطلب خواهید خواند … طرز تهیه کوکی لیوانی من که طرفدار کوکی هستم . شما چطور؟ تاحالا شده […]

blog manobazar
02 جولای 2021
فواید کافئین Caffeine - من و بازار

فواید کافئین Caffeine | تاثیری شگفت انگیز بر سلامت بدن

از افزایش انرژی و تمرکز تا بهبود سلامت قلب و عملکرد ورزشی. فواید کافئین می‌تواند در بسیاری از جنبه‌های زندگی به شما کمک کند.

blog manobazar
08 اکتبر 2023