logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

طرز تهیه خرما شکم پر | دسری مقوی و خوش طعم

blog manobazar
27 مه 2023
6 دقیقه زمان برای مطالعه
طرز تهیه خرما شکم پر | دسری مقوی و خوش طعم - جنوبی

مقدمه طرز تهیه خرما شکم پر

خرما میوه‌ای بسیار لذیذ، با طعمی شیرین و مطبوع است که با استفاده از آن می‌توان انواع غذا، دسر و شیرینی‌جات را تهیه کرد. این میوه پای ثابت سفره‌های ماه رمضان است. چند ساعت روزه‌داری قند خون را تا حد زیادی پایین می‌آورد و خرما انتخابی مناسب برای افزایش تدریجی قند خون، بدون آسیب به کبد و معده است. به علاوه مصرف این میوه در زمان افطار، انرژی از دست رفته در طول روز و به علت روزه‌داری را باز می‌گرداند.

بیشتر افراد خرمای افطار را به صورت رطب و ساده و نهایتا همراه با گردو یا کنجد مصرف می‌کنند. اگر شما هم جزو این گروه از افراد هستید با ما همراه باشید تا با طرز تهیه خرما شکم پر، شکل متفاوتی از مصرف این میوه را به شما آموزش دهیم.

فیلم طرز تهیه خرما شکم پر

با استفاده از ویدئو زیر می توانید جزییات بیشتری از این رسپی خوشمزه را دریافت کنید تا خرما شکم پر شما طعمی دلنشین‌تر داشته باشد.

به کانال فروشگاه جنوبی در نماشا و آپارات بپیوندید.

خرما شکم پر با خامه و آجیل؛ دسری متفاوت

خرما شکم پر با خامه و آجیل - جنوبی

مصرف خرما در زمان افطار یک سنت قدیمی است که امروزه اهمیت آن در علم پزشکی نیز ثابت شده است. این میوه لذیذ و مغذی، هضم راحتی دارد و مواد معدنی موجود در آن به سادگی جذب سلول‌ها می‌شوند، به علاوه قند موجود در خرما، سطح قند خون که در طول روز کاهش پیدا کرده را به مرور افزایش می‌دهد و موجب رفع خستگی روزه‌دار می‌شود. طبق توصیه کارشناسان تغذیه خرما باید اولین خوراکی افطار بعد از چند ساعت روزه‌داری باشد.

شکل رایج مصرف این میوه در زمان افطار، رطب ساده یا توپک‌های خرمایی همراه با بعضی مغزیجات است اما با کمی خلاقیت می‌توان، این میوه را به دسری لذیذ و متفاوت برای افطار تبدیل کرد. یکی از روش‌های خلاقانه استفاده از خرما، تهیه خرما شکم پر است.

طرز تهیه انواع خرما شکم پر اصلا سخت نیست و آماده‌سازی آن نهایتا چند دقیقه زمان می‌برد. تنها کافی است مواد اولیه مرغوب و با کیفیت را انتخاب کرده و طبق دستور پخت پیش بروید تا در کوتاه‌ترین زمان، دسری متفاوت و لذیذ آماده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خرما بریز | دسر مقوی کرمانی

مواد اولیه طرز تهیه خرما شکم پر با خامه و آجیل

مواد اولیه طرز تهیه خرما شکم پر - جنوبی

اولین مرحله از طرز تهیه خرما شکم پر با خامه و آجیل، معرفی مواد اولیه تهیه این دسر لذیذ است که عبارتند از:

  1. خامه: 350 میلی‌لیتر
  2. شیر خشک یا پودر شیر: سه چهارم لیوان
  3. گلاب: 1-2 قاشق چایخوری
  4. پودر شکر یا پودر قند (قابل حذف): 2 قاشق غذاخوری
  5. خرما: به مقدار لازم
  6. پسته خرد شده: به میزان لازم، برای تزئین
  7. بادام درختی خرد شده: به میزان لازم
  8. گردو خرد شده: به میزان لازم
  9. بادام هندی خرد شده: به میزان لازم

لازم به ذکر است برای طرز تهیه خرما شکم پر بهتر است از خرما هایی که دانه های درشتی دارند استفاده کرد. خرما کبکاب می تواند فوق العاده باشد.

نکته: برای تهیه دسری لذیذ و تازه، بهتر است تمام مواد اولیه از انواع مرغوب و باکیفیت تهیه شوند. به خصوص در مورد خرما، به عنوان ماده اولیه اصلی این رسپی، تازگی اهمیت بیشتری دارد. هر چند این دسر با خرمای خشک هم قابل آماده‌سازی است اما طعم و مزه آن با خرمای تازه، بهتر است.

طرز تهیه خرما شکم پر

طرز تهیه خرما شکم پر - جنوبی

بعد از آماده‌سازی مواد اولیه می‌توان تهیه دسر را آغاز کرد. طرز تهیه خرما شکم پر با خامه و آجیل، بسیار ساده است و کافی است مراحل زیر را به ترتیب طی کرد:

در دسترس قرار دادن مواد اولیه

در دسترس قرار دادن مواد اولیه - جنوبی

در اولین قدم برای تهیه خرما شکم پر، باید مواد اولیه لازم برای تهیه این دسر را در دسترس قرار داد. بعضی از مواد اولیه این دسر مانند گلاب یا کرم باید به دمای محیط برسند، بنابراین بهتر است مواد اولیه را چند ساعت قبل از تهیه دسر آماده کرد.

خرد کردن مغزها

خرد کردن مغزها در خرما شکم پر - جنوبی

در مرحله بعد باید مغزها را ریز خرد کرد. گردو، بادام، پسته و بادام هندی، مغزهایی هستند که برای این دسر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: 4 نوشیدنی خرما + تضمین سلامتی

تهیه مواد میانی در خرمای شکم پر

تهیه مواد میانی در خرمای شکم پر - جنوبی

پس از خرد کردن مغزها و آماده کردن مواد اولیه، نوبت به آماده‌سازی‌ مغز میانی دسر می‌شود. برای تهیه مواد میانی ابتدا باید خامه و پودر شیر را در یک ماهیتابه ریخت و بعد از حل شدن پودر در خامه، گلاب را به آن اضافه کرد و روی حرارت ملایم هم زد تا به غلظت مناسب برسد. پس از 10 دقیقه هم زدن ترکیب روی شله ملایم نوبت به اضافه کردن شکر می‌رسد.

اضافه کردن شکر اختیاری است و در صورتی که طعم خرما به اندازه کافی شیرین باشد، می‌توان آن را از دستور حذف کرد. بعد از افزودن شکر باید مواد را به مدت 6-8 دقیقه روی حرارت قرار داد و مرتب هم زد تا کرمی غلیظ و شیری رنگ آماده شود.

پر کردن خرماها

پر کردن خرماها - جنوبی

بعد از تهیه مواد میانی، نوبت به مهم‌ترین بخش طرز تهیه خرما شکم پر، یعنی پر کردن خرماها می‌رسد. کرمی که در مرحله قبل آماده شد، در این مرحله استفاده می‌شود. برای پر کردن خرماها ابتدا باید، خرماهای درشت و سالم را انتخاب کرد و با یک برش عمودی، آن‌ها را به دو قسمت تقسیم کرد. سپس مقداری از مواد میانی را در یک قیف ریخت و به آرامی روی خرماهای باز شده پایپ کرد. در این مرحله دقت کنید که مواد میانی کاملا سرد باشند، در غیر این صورت احتمال خراب شدن خرما وجود دارد.

پس از پر کردن خرماها با مواد میانی نوبت به تزئین آن‌ها می‌رسد. مغزیجات گفته شده در ابتدای دستور پخت این غذا، به منظور تزئین آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنا به ذائقه و سلیقه خود یا اعضای خانواده می‌توان تنها یکی از مغزها را استفاده کرد یا تمام آن‌ها را در تهیه دسر به کار برد.

برای استفاده از مغزها در این دسر کافی است خرماهای پر شده را در مغز مورد نظر بغلتانید. بهتر است کل سطح خرما به مغز آغشته شود تا طعم آن به خوبی احساس شود. علاوه بر مغزهای گفته شده، استفاده از مواد دیگری مانند گلبرگ‌های گل سرخ، پودر کاکائو یا پودر قهوه و شکلات رنده شده هم برای آماده‌سازی این دسر مجاز است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رنگینک خرما بسیار خوشمزه

سرو دسر

سرو دسر خرما شکم پر - جنوبی

آخرین مرحله از طرز تهیه خرما شکم پر با خامه و آجیل، سرو آن است. برای سرو این دسر باید ظرفی پهن انتخاب کرد و خرماها را در کنار هم چید. این شیوه آماده‌سازی خرما علاوه بر خلاقانه بودن، بسیار مفید نیز است. تهیه خرما به این روش، به خصوص برای بچه‌ها جذابیت زیادی دارد.

سخن پایانی

سخن پایانی در طرز تهیه خرما شکم پر - جنوبی

میوه خرما برای تهیه انواع دسرها و خوراکی‌ها کاربردی است اما همان‌طور که در طرز تهیه خرما شکم پر گفته شد، زمانی می‌توان خوشمزه‌ترین دسرها یا خوراکی‌ها را با این میوه تهیه کرد که نوع مرغوب و مناسب آن استفاده شود. تهیه خرمای مرغوب و مناسب با توجه به تنوع تولیدکنندگان و انواع خرما در کشور ما کار سختی نیست. اما اگر با انواع خرما یا تشخیص خرمای مرغوب از بی‌کیفیت آشنایی ندارید، بهتر است برای خرید این میوه تنها به مراکز معتبر مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی جنوبی یکی از مراکز معتبر برای تهیه خرما است که در کنار خرید خرما مرغوب و تازه می‌توان استعلام قیمت خرما در انواع مختلف را نیز از آن دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

به جنگ دشمن خود بروید - من و بازار

با شوره سر خداحافظی کنید : به جنگ دشمن خود بروید

به جنگ دشمن خود بروید : شوره سر را فراموش کنید. شوره سر و ریزش مو سالیان درازی است که […]

blog manobazar
22 مارس 2021
راهنمای خرید خرما خاصویی - من و بازار

راهنمای خرید خرما خاصویی+ خواص و فواید مصرف آن

خرما خاصویی یکی از مشهورترین انواع خرماهای تولیدی در کشورمان است که با کیفیت‌ترین نوع آن در استان بوشهر کشت می‌شود.

blog manobazar
30 سپتامبر 2022
خرما ارده - من و بازار

طرز تهیه خرما ارده با 3 حرکت ساده

خرما ارده، به محصولی گفته می‌شود که از ترکیب خرما و ارده به دست می‌آید. در طرز تهیه خرما ارده برخی از خرما بدون هسته نیز استفاده می کنند.

blog manobazar
04 آوریل 2023
preloader