logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

همه چیز درباره روتین پوستی روزانه

blog manobazar
08 دسامبر 2023
5 دقیقه زمان برای مطالعه
همه چیز درباره روتین پوستی روزانه - من و بازار

روتین پوستی skin routine

بسیاری از مردم فکر می‌کنند یک پوست خوب ژنتیکی است و خودشان در داشتن پوست شفاف و سالم نقشی ندارند. در صورتی‌که این یک باور غلط است. گرچه ژنتیک افراد، نقش تعیین‌کننده‌ای دارد؛ اما مراقبت‌ها و رعایت نکات روزانه، همچنین محیط و تغذیه، تاثیر باورنکردنی‌ای برای پوستی شفاف و سالم دارد.

یکی دیگر از باورهای غلط این است که روتین پوستی روزانه فقط برای خانم‌ها است یا فقط در سنین خاصی باید از پوستمان مراقبت کنیم. اما استفاده از محصولات مراقبت از پوست در همه سنین و برای تمام اشخاص است. روتین پوستی روزانه آقایان نیز به‌اندازه خانم‌ها اهمیت دارد. همچنین مراقب از پوست از سنین پایین، در بزرگسالی باعث تاخیر در پیری و کدری پوست می‌شود.

اگر تصمیم دارید در هر سن و شرایطی که هستید، شروع به اهمیت‌دادن به پوست و سلامتی خود کنید و بعد از مدتی، تاثیرات شگفت‌انگیز رعایت نکات پوستی را ببینید، در ادامه با ما همراه شوید. در پایان مطالعه این مقاله شما اطلاعات بسیار مفیدی در رابطه با پوست و سلامتی و زیبایی آن خواهید داشت.

روتین پوستی روزانه چیست و چرا باید انجام شود؟

روتین پوستی روزانه چیست و چرا باید انجام شود؟ - من و بازار

روتین پوستی روزانه skin routine شامل تمام کارهایی است که ما در طول شبانه‌روز، برای داشتن پوستی سالم و شفاف با هدف مراقبت و زیبایی پوستی انجام می‌دهیم. در واقع با داشتن روتین پوستی و مراقب‌های پوستی می‌توان آکنه و دیگر مشکلات پوستی مثل لک و جای جوش را درمان یا بهتر کرد. از دیگر مزایای روتین پوستی، جلوگیری از ایجاد چین‌وچروک و پیری زودرس است.

افزایش سن، کاهش کلاژن پوست، سبک زندگی ناسالم، استرس و اضطراب، نور خورشید و آلودگی هوا از عواملی هستند که باعث می‌شوند پوست شما پیر شود و دچار مشکلات متعددی شود. اینجاست که با رعایت نکات پوستی و مراقبت از پوست خود می‌توانید با این عوامل مقابله کنید و از پوست خود محافظت کنید؛ حتی اگر ژنتیک خوبی نداشته باشید.

یکی دیگر از دلایل اهمیت روتین پوستی این است که پوست شما و زیبایی آن تاثیر زیادی در زیبایی چهره شما دارد و با داشتن یک پوست سالم و شفاف، نیاز شما به استفاده از انواع و اقسام لوازم آرایشی کاهش و اعتمادبه‌نفس شما افزایش می‌یابد.

برای داشتن روتین پوستی روزانه و شبانه باید ابتدا نوع پوست خود را بشناسید و سپس در سه مرحله کلی که شامل: تمیزکردن، تقویت و آبرسانی است، از پوست خود مراقبت کنید. در ادامه به شما کمک خواهیم کرد تا نوع پوست خود را بشناسید و با مراحل روتین پوستی آشنا شوید.

مطالب مرتبط: راهنمای خرید بهترین اسکراب صورت برای انواع پوست

اهمیت شناخت تایپ پوستی

اهمیت شناخت تایپ پوستی - من و بازار

اولین قدم برای دنبال‌کردن یک روتین پوستی روزانه مناسب و خرید محصولات کاربردی، شناخت نوع پوستتان است. در صورتی‌که نوع پوست خود را نشناسید و از محصول اشتباهی برای پوستتان استفاده کنید، نه ‌تنها پوست سالمی نخواهید داشت، بلکه وضعیت پوستتان بدتر خواهد شد.

ممکن است شما پوست خشکی داشته باشید و از محصولات پوست چرب استفاده کنید. فکر می‌کنید چه بلایی بر سر پوستتان میاید؟ پوستتان خشک‌تر می‌شود و بسیار شکننده و چروک خواهد شد. روتین پوستی برای نوجوانان در سن ۱۸ سالگی آغاز می‌شو و شناخت تایپ پوستی برای شروع مراقبت پوستی آن‌ها در سنین پایین بسیار مهم است.

انواع مختلف پوست

انواع مختلف پوست - من و بازار

ابتدا پوست خود را با یک شوینده بشورید. می‌توانید بعد از حمام نیز این کار را انجام دهید. حال زیر نور زیاد جلوی آینه بروید و به پوست خود نگاه کنید. اگر پوست شما چرب باشد، قسمت T شکل آن چرب و براق است.

  • پوست چرب: منافذ بزرگی دارد و ژنتیک، هورمون و آب ‌و هوا در چرب شدن پوست موثر هستند. روتین پوستی روزانه پوست چرب می‌تواند چربی پوست را کنترل کند.
  • پوست مختلط: ترکیبی از پوست چرب و خشک است. در این نوع پوست، پیشانی و بینی چرب می‌شود و گونه‌ها خشک است.
  • پوست نرمال: بهترین نوع پوست است. در واقع میزان رطوبت و چربی آن متعادل است. چنانچه پوست شما نرم، صاف و بدون لک و آکنه است؛ نوع پوست شما نرمال است.
  • پوست حساس: این افراد به شوینده‌ها و محصولات پوستی حساسیت دارند و باید در استفاده از محصولات پوستی دقت زیادی کنند و یک روتین بسیار مناسب را دنبال کنند. پوست حساس در زمستان‌ها و بعد از حمام، قرمز و خشک می‌شود و فرد در پوست خود احساس خارش می‌کند.
  • پوست خشک: چنانچه بعد از شستشو در همه قسمت‌های پوست خود احساس کشش، خشکی و خارش کنید؛ پوست شما خشک است. خشکی پوست به دلیل کم‌آبی اتفاق می‌افتد و پوست فرد، پوسته‌پوسته می‌شود. در این نوع پوست، روتین پوستی روزانه پوست خشک باید بتواند رطوبت کافی را به پوست بدهد و پوست را آبرسانی کند.

بیشتر بخوانید: 15 صابون صورت که باید بشناسید

مراحل مختلف روتین پوستی روزانه

مراحل مختلف روتین پوستی روزانه - من و بازار

با اختصاص‌دادن نیم ساعت در روز، می‌توانید روتین پوستی خود را به‌صورت کامل انجام دهید و بعد از گذشت مدتی که به‌صورت مدام روتین خود را دنبال می‌کنید، تاثیرات آن را کاملا حس کنید.

1- اولین مرحله شستن صورت است

اولین مرحله شستن صورت است - من و بازار

ابتدا آرایش صورت خود را با یک پاک‌کننده مناسب، پاک کنید. سپس صبح و شب، با توجه به نوع پوست خود، مقداری از شوینده مناسب را کف دستتان ریخته و به‌آرامی پوست خود را ماساژ دهید و آبکشی کنید. البته توصیه می‌کنیم با یک پزشک متخصص یا یک فرد متخصص در زمینه محصولات پوستی، برای انتخاب شوینده و تعداد شستشو مشورت کنید.

2- آبرسانی پوست

آبرسانی پوست - من و بازار

یکی از مهم‌ترین مراحل در روتین پوستی و دومین مرحله، استفاده از آبرسان است. زیرا بعد از شستشو، پوست خشک می‌شود. همچنین بهتر است در طول روز، چندین باز از آبرسان خود استفاده کنید و برای جلوگیری از تبخیر آن، از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید. همچنین می‌توانید در روتین پوستی روزانه خود، از ویتامین سی یا انواع روغن‌های تقویتی برای تقویت پوست خود استفاده کنید. ویتامین سی، یک آنتی‌اکسیدان است و باعث روشن‌شدن پوست و کم‌رنگ‌شدن لک‌های پوستی می‌شود. دختران جوان باید آبرسانی پوست خود را در روتین پوستی روزانه دخترانه داشته باشند.

مطالب مرتبط: بهترین کرم آبرسان

3- استفاده از ضدآفتاب و محافظت از پوست

استفاده از ضدآفتاب و محافظت از پوست - من و بازار

ضدآفتاب نقش کلیدی در روتین پوستی روزانه شما دارد. اشعه‌های مضر آفتاب بیشترین آسیب را به پوست می‌زنند. با استفاده از ضدآفتاب در طول روز و تمدید آن، پوست خود را در برابر آفتاب محافظت کنید. فراموش نکنید که بیست دقیقه قبل از خروج از منزل از ضدآفتاب استفاده کنید. در واقع این مراحل ب برای روتین پوستی مردانه هم قابل‌استفاده هستند.

بیشتر بخوانید: انواع ضد آفتاب ها و تاثیری آنها در سلامتی پوست

سخن پایانی برای داشتن روتین روزانه پوستی

 سخن پایانی برای داشتن روتین روزانه پوستی - من و بازار

همان‌طور که اشاره کردیم داشتن روتین پوستی روزانه برای نوجوانان، جوانان و افراد میانسال، اهمیت زیادی دارد. ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید، محصولات مناسب خریداری کنید، سپس به‌صورت مستمر و روزانه روتین خود را انجام دهید تا همیشه پوست درخشان و سالمی داشته باشید. می‌توانید جدول روتین پوستی برای روتین شب و روز خود تهیه کنید و آن را جلوی چشم خود بگذارید.

به‌ این ‌ترتیب عمل به آن آسان‌تر خواهد شد. برای خرید محصولات پوستی مناسب می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی من و بازار یکی از گزینه‌های محبوب و مناسب برای خرید است و می‌توانید انواع و اقسام محصولات مراقبتی پوست و مو با برندهای متنوع را در آن پیدا کنید. انواع پاک‌کننده‌ها، شوینده‌های پوستی، تونر، سرم، آبرسان، ضدآفتاب و هر آنچه برای داشتن یک پوست سالم و شفاف نیاز دارید با تخفیفات همیشگی ازر فروشگاه من و بازار تهیه کنید و دیگر مراقبت از پوست خود را به تاخیر نیندازید.

سوالات متداول

سوالات متداول روتین پوستی روزانه - من و بازار

  1. چند بار در طول شبانه‌روز باید پوست خود را بشوییم؟ دو بار در طول شبانه‌روز
  2. مهم‌ترین اقدام در روتین پوستی روزانه چیست؟ استفاده از ضدآفتاب به دلیل اثرات مضر اشعه آفتاب از مهم‌ترین مراحل روتین پوستی است.
  3. چگونه محصولات متناسب با پوست خود را انتخاب کنیم؟ با تعیین نوع پوست و مشورت با یک متخصص می‌توانید بهترین محصولات را انتخاب کنید.
  4. آیا استفاده از محصولات پوستی گران‌قیمت باعث بهبودی بهتر می‌شود؟ نمی‌توان صددرصد این موضوع را تایید و یا رد کرد. بهتر است با توجه به نوع پوست و مشکلات خود با تحقیق کافی بهترین محصول را انتخاب کنید.
  5.  آیا لازم است هر روز از ضدآفتاب استفاده کنیم؟ بله. استفاده از یک ضدآفتاب با قدرت محافظت‌کنندگی بالا و SPF حداقل ۱۵ در محافظت از پوست نقش مهمی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

همه چیز درباره لوسیون بدن body Lotion - من و بازار

لوسیون بدن چیست؟ انواع، کاربرد و طرز استفاده از آن

لوسیون بدن به شما کمک می‌کند سطح هیدراتاسیون پوست خود را حفظ کنید. در این راهنما، درباره لوسیون بدن و فواید آن و نحوه استفاده از آن صحبت شده است.

blog manobazar
15 آوریل 2024
4 روش طبیعی برای سفید کردن دندان - من و بازار

4 روش طبیعی برای سفید کردن دندان : دندان خود را به رنگ برف کنید

دندان خود را به رنگ برف کنید سفید کردن دندان دغدغه‌ی بسیاری از مردم دنیا است . روش هایی بسیاری […]

blog manobazar
26 آوریل 2021
کوکی خرمایی - فروشگاه اینترنتی جنوبی

طرز تهیه کوکی خرمایی | ساده، خوشمزه، پر انرژی

کوکی‌ها به دلیل خوشمزه بودن همیشه موردعلاقه بسیاری بوده‌اند. برای جذاب‌تر کردن طعم آنها به دنبال روشی جدید باشید. کوکی خرمایی بسیار فوق العاده است.

blog manobazar
14 ژوئن 2023
preloader