logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

لوسیون بدن چیست؟ انواع، کاربرد و طرز استفاده از آن

blog manobazar
15 آوریل 2024
7 دقیقه زمان برای مطالعه
همه چیز درباره لوسیون بدن body Lotion - من و بازار

آیا از لوسیون استفاده می‌کنید؟ وقتی فصل زمستان فرا می‌رسد و پوست شما شروع به خشک شدن می‌کند، چطور؟ آیا به اهمیت استفاده از لوسیون پی برده‌اید؟ استفاده از لوسیون، برای بدن بسیار مهم است، زیرا به شما کمک می‌کند سطح هیدراتاسیون پوست خود را حفظ کنید. در ادامه مطالبی درباره لوسیون بدن و فواید و نحوه استفاده از آن توضیحاتی خدمت شما عزیزان داده شده است.

لوسیون بدن چیست؟

لوسیون بدن چیست؟ - من و بازار

لوسیون بدن body Lotion که عمدتاً با آب و کمی روغن ساخته شده‌اند، به عنوان یک مرطوب کننده‌ای عمل می‌کنند که پوست را تسکین می‌دهد و صاف می‌کند. لوسیون‌های بدن که با دلکش‌ترین و لوکس‌ترین رایحه‌ها ساخته شده‌اند و برای بسیاری از افراد یک روش درمانی هستند و به پوست، حیات می‌بخشند.

لوسیون ها دارای انواع مختلفی است و برای هر پوستی مناسب هستند. شما می توانید با توجه به چرب یا خشک بودن پوست خودف مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید. با یکبار استفاده از لوسیون بدن، طرفدار همیشکی این محصول خواهید شد.

انواع لوسیون بدن کدامند؟

برای هر یک از انواع پوست مناسب، یک نوع لوسیون وجود دارد که با شناخت لوسیون مناسب خود می توانید زیبایی و سلامت پوستتان را تضمین نمایید.

لوسیون مناسب پوست معمولی

برای پوست های معمولی لوسیون هایی که حاوی ویتامین c هستند مناسب می باشند و صدمات ناشی از رادیکال های آزاد را نیز کاهش خواهد داد.

لوسیون مناسب پوست چرب

برای پوست های چرب باید از ژل های سبک با پایه ی آب استفاده نمایید. این نوع از لوسیون های بدن زودتر از سایر لوسیون ها جذب بدن خواهند شد.

لوسیون مناسب پوست خشک

برای این نوع از پوست ها از لوسیون های دارای روغن جوجوبا و روغن دانه آفتابرگردان استفاده نمایید.

لوسیون مناسب پوست حساس

افرادی که دارای پوست های حساس هستند باید از لوسیون ‌های دارای مواد تسکین دهنده استفاده نمایند و لوسیون هاسس که رنگ، اسانس وو مواد شیمیایی دارند استفاده نکنند.

لوسیون مناسب پوست مختلط

چنانچه پوست شما ترکیبی می باشد از لوسیون های بدون روغن استفاده نمایید. این لوسیون ها باعث تعادل در نواحی خشک و چرب پوست خواهد شد.

لوسیون بدن را کجا بزنیم؟

 

لوسیون بدن را کجا بزنیم؟ - من و بازار

 

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که مراقبت از پوست با لوسیون‌ها فقط به صورت و دست‌ها محدود می‌شود. با این حال، آن‌ها متوجه نمی‌شوند که کل بدنشان، از جمله ران‌ها و پاها نیز به هیدراتاسیون نیاز دارند. بهتر است پس از دوش گرفتن، مقدار زیادی لوسیون مصرف کنید و آن را در سراسر بدن خود ماساژ دهید.

مواد تشکیل‌دهنده لوسیون بدن

 

چه موادی در لوسیون‌های بدن وجود دارد؟ - من و بازار

در حالی که مواد اولیه بسیاری برای تولید لوسیون‌های بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند، رایج‌ترین آن‌ها شامل آب، گلیسیرین، روغن آووکادو و کره شی است که همگی به آبرسانی پوست کمک می‌کنند. این محصول همچنین شامل رایحه‌های مختلفی همچون مانند: عصاره پوست لیمو، روغن نارگیل و روغن میوه روزا کانینا است که آن را جذاب می‌کند، .

طریقه استفاده از لوسیون بدن

 

طرز استفاده از لوسیون بدن - من و بازار

برای بهترین نتیجه، مهم است که لوسیون‌های بدن خود را به روش درست و در زمان مناسب استفاده کنید. در ادامه بهترین زمان‌های استفاده از این محصول توضیح داده شده است.

  • استفاده از لوسیون بعد از حمام: یکی از بهترین زمان‌ها برای استفاده از آن، بلافاصله بعد از دوش گرفتن است. زیرا بیشتر مرطوب‌کننده‌ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که پوست از قبل هیدراته شده باشد. از طرفی پس از حمام، آب به سرعت از روی پوست تبخیر می‌شود. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد خشکی شود. بنابراین بهترین راه برای حفظ رطوبت این است که بلافاصله پس از حمام از یک لوسیون بدن خارجی یا ایرانی استفاده کنید.
  • استفاده از لوسیون بعد از ورزش: اگر می‌‌خواهید در فضای باز ورزش کنید، ابتدا با استفاده از یک مرطوب‌کننده سبک وزن و غیر کومدون زا، پوست خود را آماده کنید. اگر هوا سرد یا خشک باشد، این کار می‌تواند به کاهش خشکی بعد از تمرین کمک کند.
  • استفاده از لوسیون بعد از اصلاح: اصلاح علاوه بر از بین بردن موهای ناخواسته بدن، لایه بالایی سلول‌های پوست را نیز از بین می‌برد، گویی لایه برداری کرده‌اید. برای کمک به محافظت از پوستی که به تازگی در معرض خشکی قرار گرفته و همچنین برای تسکین هرگونه تحریک تیغ، پس از اصلاح از لوسیون‌های بدن استفاده کنید.
  • استفاده از لوسیون قبل از خواب: هنگام خواب، رطوبت از پوست خارج می‌شود، بنابراین استفاده از لوسیون بدن درست قبل از خواب بسیار مهم است. بعلاوه، داشتن پوستی نرم و لطیف همیشه هنگام فرو رفتن در ملحفه‌ها احساس خوبی دارد.
  • استفاده از لوسیون بعد از شستن و ضدعفونی کردن دست ها: برای کمک به تامین رطوبت و جلوگیری از تحریک و ترک خوردن، حتماً بلافاصله پس از شستن یا استفاده از ضدعفونی کننده دست، کرم دست بزنید.
  • استفاده از لوسیون بعد از لایه برداری: پس از لایه برداری یا استفاده از اسکراب بدن در حمام، مرطوب کردن آن ضروری است. این کار به تسکین لایه بالایی پوست کمک می‌کند و سد رطوبت را تقویت می‌نماید.

بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن

چنانچه میخواهید بدانید که لوسیون بدن را در چه زمانی اتسفاده نمایید باید بگوییم که زمان استفاده از لوسیون بدن بعد از حمام می باشد، زیرا بعد از استفاده از شوینده هایی همانند صابون پوست، خشک می شود. ولی به صورت کلی هر زمان که در پوست خود احساس خشکی نمودید، برا یمثال بعد از شستم ظروف می توانید از لوسیون های بدن استفاده کنید زیرا یمی از فواید استفاده از لوسیون بدن، رفع خشکی پوست می باشد.

آیا میشود از لوسیون بدن برای صورت هم استفاده کرد؟

لوسیون بدن خواص زیادی همچون حفظ شادابی و لطافت، تغذیه پوست و حفظ حالت کشسانی آن را دارد. به عقیده افراد زیادی از این محصول برای پوست نیز استفاده می شود ولی باید توجه داشت که لوسیون های بدن به صورت اختصاصی برای پوست و نواحی بدن همانند کتف، پا و … طراحی شده و برای پوست صورت نیز مناسب نیستند.

 

بهترین برند لوسیون body Lotion

 

بهترین برند لوسیون body Lotion - من و بازار

طیف وسیعی از لوسیون‌های بدن وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. ما یک محصول برتر را در زیر به شما پیشنهاد می‌کنیم.

لوسیون بدن سنت ایوز یکی از پرفروش‌ترین محصولات ما، لوسیون بدن مردانه یا زنانه سنت ایوز است. این محصول، یک برند آمریکایی است. این لوسیون بدن از مواد طبیعی ساخته شده و مواد مضر در ترکیبات آن وجود ندارد در نتیجه بدون اینکه به پوست شما آسیب برساند به تغذیه عمیق آن کمک می‌کند و رایحه‌ای شگفت‌انگیز ارائه می‌دهد. به طور کلی لوسیون‌های سنت ایوز، پوستی نرم و لطیف، سالم و زیبا برای شما به ارمغان می‌آورند.

فواید لوسیون بدن

فواید لوسیون بدن - من و بازار

برای داشتن پوست بهتر و بهبود یافته، لوسیون‌های بدن بهترین سرمایه گذاری هستند که می‌توانید انجام دهید. در زیر به چند مورد از فواید لوسیون اشاره شده است که به شما در درک اهمیت آن کمک می‌کنند.

1- لوسیون پوست را صاف و لطیف نگه می‌دارد: استفاده منظم از لوسیون‌های بدن به تغذیه و آبرسانی پوست شما کمک می‌کند، احتمال ایجاد چربی و خشکی را کاهش می‌دهد و به پوست شما کمک می‌کند تا احساس آرامش و خوش فرمی داشته باشد.

2- لوسیون خشکی را هدف قرار می‌دهد: آیا دست‌های پیری دارید یا نواحی زبر و خشک در قسمت‌های مختلف بدنتان وجود دارد؟ یک لوسیون بدن لوکس یا معمولی به شما کمک می‌کند تا تمام نگرانی‌های خود را در این زمینه برطرف کنید. اگر پوست شما به دلیل آب و هوا خشن باشد، استفاده از لوسیون به مرطوب شدن پوست و حفظ لطافت و آبرسانی آن کمک می‌کند.

3- لوسیون خاصیت ارتجاعی پوست را باز می‌گرداند: استفاده از لوسیون به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست در قسمت‌های مختلف بدن مانند ران‌ها، بازوها و شکم کمک می‌کند. اگر از لوسیون به طور منظم و مداوم استفاده کنید، تمام مشکلات پوست شما حل می‌شود و پوست شما سفت‌تر می‌شود.

4- لوسیون باعث درخشش پوست شما می شود: آیا دوست ندارید لوسیونی داشته باشید که به شما احساس تازگی، شادابی و سرزندگی بدهد؟ انواع لوسیون دارای ویژگی‌های روشن کننده پوست هستند. زیرا به حذف پوست کدر، سلول‌های مرده و جوان سازی بافت‌های زیرین کمک می‌کنند.

5- لوسیون بوی خوبی به شما می بخشد: احساس یک لوسیون در سراسر بدن شما، احساس راحتی و آرامش برای شماست. استفاده از لوسیون‌های بدن به شما کمک می‌کند از بدن خود مراقبت کنید و بافت پوست را صاف نمایید. این محصول رایحه بسیار خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

جمع بندی لوسیون بدن - من و بازار

اگر نمی‌خواهید دست‌هایتان زود پیر شوند یا اگر می‌خواهید جوان و صاف بمانند، فراموش نکنید که لوسیون‌های بدن را بخشی از روتین مراقبت از پوست خود کنید. یکی از بهترین فروشگاه‌هایی که می‌توان با خیال راحت از آن خرید کرد، فروشگاه اینترنتی من و بازار است. این فروشگاه انواع لوسیون‌های بدن اصل را از بهترین برندها، به فروش می‌رساند.

 

سوالات متداول در مورد لوسوین بدن - من و بازار

سوالات متداول

1- آیا لوسیون‌های بدن برای هر روز خوب هستند؟ مرطوب کردن روزانه می‌تواند احتمال ایجاد خشکی شدید یا چربی را کاهش دهد.

2- لوسیون‌های بدن چه مدت اثر دارند؟ لوسیون‌های طبیعی برای چندین ساعت روی پوست باقی می‌مانند.

3- آیا لوسیون بهتر از کرم بدن است؟ لوسیون‌ها روغن کمتری نسبت به کرم‌های بدن دارند و ظاهری چرب به جا نمی‌گذارند.

4- آیا باید لوسیون صورت یا بدن بخرم؟ اگر به طور مرتب از لوسیون استفاده نکنید، ممکن است در نهایت پوست خود را خشک کنید.

5- چرا لوسیون‌های بدن گران هستند؟ به گفته متخصصان، یک مرطوب‌کننده گران قیمت معمولاً دارای غلظت بیشتری از مواد «خوب» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

شامپو بدون سولفات - من و بازار

5 راز مخفی زیبایی با شامپو بدون سولفات

شامپوهای فاقد سولفات معمولاً برای افرادی که پوست یا موهای حساس دارند یا ممکن است به سولفات‌ها حساسیت نشان دهند، توصیه می‌شوند.

blog manobazar
28 نوامبر 2023
خواص خرما برای زنان - من و بازار

خواص خرما برای زنان؛ خواص شگفت انگیزی باید بدانید

خواص خرما برای زنان و مصرف آن در دوران خاص مانند شیردهی، بارداری یا دوران قاعدگی توصیه می‌شود تا با حفظ سلامت بدن، این ایام را راحت‌تر سپری کنند.

blog manobazar
19 آوریل 2023
طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی با مخلوط کن - من و بازار

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی با مخلوط کن در 90 ثانیه

من و بازار برای شما یک رسپی جذاب دیگر آماده کرده است . با ما باشید تا طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی با مخلوط کن را در زمانی کوتاه یاد بگیرید .

blog manobazar
26 مه 2021
preloader