logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

خواص خرما برای زنان؛ خواص شگفت انگیزی باید بدانید

blog manobazar
19 آوریل 2023
7 دقیقه زمان برای مطالعه
خواص خرما برای زنان - من و بازار

مقدمه خواص خرما برای زنان

خرما میوه‌ای کوچک، شیرین با خواص فراوان است که هم به صورت خام و تازه و هم به عنوان ماده اولیه پخت غذاها و شیرینی‌جات قابل استفاده است. این میوه هسته‌دار سال‌ها است که به عنوان یک منبع مهم برای تامین انرژی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. طعم و مزه شیرین خرما، این میوه را به جایگزین طبیعی و بی‌ضرر قند و شکر تبدیل می‌کند.

البته جایگزینی با قند و شکر برای حفظ سلامت بدن تنها یکی از مزایای این میوه است. خرما خواص زیادی دارد و به دلیل وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان، برای بدن مفید است. مصرف این میوه به خصوص به زنان در دوران خاص مانند شیردهی، بارداری یا دوران قاعدگی توصیه می‌شود تا با حفظ سلامت بدن، این ایام را راحت‌تر سپری کنند. در ادامه تیم تخصصی فروشگاه اینترنتی جنوبی به بررسی خواص خرما برای زنان پرداخته است.

ارزش غذایی خرما

کالری یک عدد خرما - جنوبی

ارزش غذایی 1 دانه خرما

خرما Date منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها، مواد مغذی و معدنی مفید برای بدن است. این میوه سرشار از انرژی است و طعمی شیرین دارد اما شیرینی و انرژی آن برای بدن مضر نیست و حتی افراد خاص مانند بیماران دیابتی هم می‌توانند از آن استفاده کنند. جالب است بدانید برای بهره‌گیری از خواص این میوه پر خاصیت، نیازی به استفاده مقدار زیادی از آن نیست و حتی یک دانه از آن هم، انرژی بدن را افزایش داده و بدن را از خواص خود بهره‌مند می‌کنند.

همان‌طور که گفته شد، خواص خرما برای زنان و مردان بسیار زیاد است و این موضوع به دلیل ارزش غذایی این میوه است. ارزش غذایی خرما در 100 گرم عبارت است از:

  • کالری: 277
  • کربوهیدرات: 75 گرم
  • پروتئین: 1.8 گرم
  • کلسترول: 0
  • فیبر: 6.7 گرم
  • نیاسین: 1.61 میلی‌گرم
  • ویتامین کا: 2.7 میلی‌گرم
  • فسفر: 62 میلی‌گرم
  • آهن: 1 میلی‌گرم و…

بیشتر بخوانید: کالری خرما Dates Calories

خواص کلی خرما برای زنان

خواص کلی خرما برای زنان - جنوبی

خواص خرما برای زنان بسیار زیاد است و طبق توصیه بیشتر پزشکان این میوه باید جزوی از رژیم روزمره زنان باشد. این میوه دارای فسفر است که باعث فعال شدن سلول‌های عصبی بدن و عملکرد بهتر آن‌ها می‌شود، همچنین آهن موجود در آن باعث بهبود عملکرد گلبول‌های قرمز، خونرسانی بهتر در بدن و در نتیجه کاهش مشکلاتی مانند کم‌خونی می‌شود.

مواد مغذی موجود در خرما از خشکی پوست هم جلوگیری می‌کنند و در تقویت مو و ناخن هم موثر هستند. مصرف این میوه توسط زنان در ایام بارداری، شیردهی و قاعدگی اهمیت ویژه‌ای دارد و مانع بروز بسیاری از مشکلات ناشی از تغییرات هورمونی می‌شود.

خواص خرما برای زنان باردار

خواص خرما برای زنان باردار - جنوبی

مصرف خرما برای زنان در دوران بارداری بیشتر از هر زمان دیگری توصیه می‌شود. مادران باردار میل بیشتری به مصرف شیرینی دارند و خرما می‌تواند انتخاب سالمی در این شرایط باشد تا از ابتلای آن‌ها به دیابت حاملگی جلوگیری شود. به خصوص مصرف انواعی از این میوه مانند خرما خاصویی که طعم شیرین‌تری دارد، میل به مصرف شیرینی‌جات در زنان باردار را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همچنین خواص فراوان این میوه در دوران بارداری کمک می‌کند که این ایام راحت‌تر سپری شده و زایمان نیز ساده‌تر شود.

بیشتر بخوانید: فواید خرما در بارداری

از مهم‌ترین خواص خرما برای زنان باردار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رفع یبوست (که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات زنان در دوران بارداری است و خرما به دلیل وجود فیبر فراوان از آن جلوگیری می‌کند)
  2. تقویت استخوان‌ها به دلیل داشتن سدیم، منیزیم، کلسیم و مس
  3. درمان کم‌خونی و جلوگیری از مشکلاتی مانند رنگ‌پریدگی، لکه‌بینی و خستگی در دوران بارداری
  4. افزایش انرژی بدن
  5. تنظیم قند خون
  6. کمک به سلامت عضلات رحم برای زایمان راحت‌تر
  7. کمک به رشد بهتر جنین

خواص خرما برای زنان شیرده

خواص خرما برای زنان شیرده - جنوبی

مصرف خرما علاوه بر دوران بارداری، بعد از آن هم توصیه می‌شود. فواید مصرف این میوه پس از زایمان، به خصوص در دوران شیردهی که تغذیه مادر اهمیت زیادی دارد، از دیگر خواص خرما برای زنان عبارتند از:

  • افزایش شیر مادر به دلیل وجود پتاسیم فراوان
  • حفظ انرژی مادر
  • پیشگیری از کم‌خونی در مادر
  • افزایش هوش نوزاد
  • ضد عفونی کردن شیر و جلوگیری از بیماری و بروز مشکل در نوزاد
  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • کمک به وزن‌گیری بهتر نوزاد

خواص خرما در پریودی

خواص خرما در پریودی - جنوبی

یکی از مهم‌ترین خواص خرما برای زنان ، کاهش مشکلات و دردهای دوران قاعدگی است. به علاوه وجود قند طبیعی و آهن در این میوه کمک می‌کند که زنان در این دوران به مشکلاتی مانند کم‌خونی یا افت قند خون دچار نشوند. مصرف خرما در دوران قاعدگی خلق و خوی فرد را بهبود می‌بخشد و باعث آرامش می‌شود. همچنین با تامین کالری مورد نیاز بدن، میل به مصرف تنقلات مختلف به خصوص شیرینی‌جات را کاهش می‌دهد.

مصرف خرما در این دوران به خصوص برای زنانی که در سنین بالاتر هستند و احتمال کم‌خونی آن‌ها بیشتر است، اهمیت زیادی دارد. در این دوران تغییرات هورمونی در بدن زنان بیشترین شدت را دارد و مصرف خرما تا حد زیادی از مشکلات ناشی از این تغییرات مانند ریزش مو یا ضعیف شدن ناخن‌ها جلوگیری می‌کند.

خواص خرما برای تخمدان

خواص خرما برای تخمدان - جنوبیاز دیگر خواص خرما برای زنان این است مه این میوه تاثیر اعجاب‌انگیزی بر روی تخمدان دارد و با مصرف آن می‌توان از بیشتر بیماری‌های این اندام جلوگیری کرد. با مصرف خرما می‌توان کیست‌های کوچک‌تر از 8 سانت در خرما را برطرف کرد. خرما مانع ترشح آندروژن می‌شود و با بهبود عملکرد عضلات و سلول‌های این اندام به افزایش تخمک‌گذاری و انجام منظم این کار نیز کمک می‌کند.

نحوه مصرف خرما به منظور استفاده از حداکثر خواص

نحوه مصرف خرما به منظور استفاده از حداکثر خواص - جنوبی

به منظور بهره‌گیری از حداکثر خواص خرما، نحوه و زمان مصرف آن اهمیت زیادی دارد. بیشترین خواص خرما برای زنان زمانی است که این میوه به صورت تازه مصرف شود. هر نوع خرما از خرما کبکاب گرفته تا خرما زاهدی در صورتی که تازه مصرف شود، خاصیت بیشتری دارد. خرمای تازه را می‌توان به تنهایی یا در کنار شیر و چای استفاده کرد.

خرمای حبه‌ای یا چیپس خرما دیگر روش مصرف این میوه و مناسب افرادی است که علاقه‌ای به مصرف خرمای تازه ندارند یا آن را به عنوان تنقلات استفاده می‌کنند. به علاوه این میوه به صورت شیره‌های طبیعی هم تهیه می‌شود که با مصرف آن می‌توان از تمام خواص و فواید خرما استفاده کرد.

بهترین زمان مصرف خرما

بهترین زمان مصرف خرما - جنوبی

برای استفاده از خواص خرما نیز مانند هر ماده دیگری زمان مصرف اهمیت زیادی دارد. در طب سنتی توصیه می‌شود که این خوراکی صبح‌ها استفاده شود. مصرف خرما در ابتدای صبح، قند بدن را به صورت طبیعی و سالم افزایش داده و فیبر موجود در آن به ایجاد احساس سیری کمک می‌کند. البته این میوه را می‌توان در میان وعده عصرگاهی هم استفاده کرد. مصرف خرما چند ساعت بعد از غذا، به حفظ انرژی بدن تا پایان روز و هضم راحت‌تر غذای مصرفی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی خرمایی

سخن پایانی و خواص خرما برای زنان

سخن پایانی و خواص خرما برای زنان - جنوبی

خرما میوه‌ای پرخاصیت است که با مصرف آن می‌توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرد. این میوه به خصوص برای زنان فواید زیادی دارد و با مصرف آن می‌توانند از بسیاری از مشکلات رایج زنان جلوگیری کنند. با توجه به خواص خرما برای زنان ، وجود این میوه در همه خانه‌ها ضروری است و باید آن را جزو رژیم غذایی روزانه خود قرار داد.

البته در استفاده از خواص خرما، کیفیت و تازگی این میوه اهمیت زیادی دارد. برای خرید بهترین نوع خرما و استعلام قیمت خرما در انواع مختلف می‌توانید با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی جنوبی ارتباط باشید.

لینک منبع مطلب” خواص خرما برای زنان ” در وب سایت فروشگاه اینترنتی جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

طرز تهیه نوشیدنی انبه Mango drink - من و بازار

طرز تهیه نوشیدنی انبه Mango drink

سریع تر بخوان نوشیدنی انبه انواع نوشیدنی ها و آب توی این گرما فراموش نشه ، هم برای پوست شما […]

blog manobazar
22 جولای 2021
کرم بیسکوییت لوتوس

کرم بیسکوییت لوتوس

مقدمه اینکه طرفداران پر و پا قرص کرم لوتوس بیسکوییت فراوان هستند، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. به همین دلیل ما […]

علیرضا بهرامیان
03 دسامبر 2021
4 روش طبیعی برای سفید کردن دندان - من و بازار

4 روش طبیعی برای سفید کردن دندان : دندان خود را به رنگ برف کنید

دندان خود را به رنگ برف کنید سفید کردن دندان دغدغه‌ی بسیاری از مردم دنیا است . روش هایی بسیاری […]

blog manobazar
26 آوریل 2021
preloader