logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

همه چیز درباره شامپو‌های ضد شوره سر

علیرضا بهرامیان
16 اکتبر 2021
7 دقیقه زمان برای مطالعه
همه چیز درباره شامپو‌های ضد شوره سر - من و بازار

مقدمه

شامپو ضد شوره موهای خشک چه ویژگی های دارد؟ بهترین شامپو ضد شوره خارجی کدام است؟ برای اغلب افراد ناخوشایند است که در زمان حضور در یک مراسم رسمی و یا حتی دوستانه، متوجه وجود پوسته‌های سرشان روی لباس خود شوند. حالا اگر کسی دیگری هم آنجا باشد که به این موضوع اشاره کند، کار هنوز هم سخت‌تر می‌شود. ممکن است به عنوان اولین گزینه به فکر شامپو ضد شوره بیفتید. اما هیچ مارکی نمی تواند به از بین بردن شوره سر شما کمک کند، مگر اینکه درس و مناسب شما انتخاب شود.

شامپو ضد شوره چیست؟

شامپو ضد شوره چیست - من و بازار

اما اساساً خود شوره چیست؟ شوره سر یک پوسته جدا شده و خارش دار در پوست سر است. آن‌ها از اجتماع سلول‌های پوستی به وجود می‌آیند و پوسته‌هایی ایجاد می‌کنند که می‌توانید در مو‌های خود مشاهده کنید. این تجمع‌ها اغلب از سلول‌های مرده‌ای تشکیل می‌شود که از پوست جدا شده‌اند، اما در برخی موارد هنوز اتصالاتی با پوست سر وجود دارد. اگر شوره سر خفیف تا متوسط ​​دارید، درمان آن اغلب با شامپو ضد شوره موجود در بازار مقدور است. شامپو‌هایی که به (OTC) معروف هستند. آن‌ها می‌توانند به جلوگیری از پوسته پوسته شدن، خارش و سوزش کمک کنند.

به خواندن ادامه دهید تا بدانید در شامپو ضد شوره باید به دنبال چه چیزی باشید و چگونه ترکیبات خاصی با انواع خاصی از مو‌ها سازگاری دارند.

در شامپو ضد شوره به دنبال چه چیزی باشید

در شامپو ضد شوره به دنبال چه چیزی باشید - من و بازار

وقتی به شامپوهای ضد شوره سر نگاه می‌کنید، مهم است بدانید که شوره سر معمولاً به دلیل ترکیبی از سه عامل زیر ایجاد می‌شود:

  • وجود مخمر‌های مالاسزیا بر روی پوست سر
  • عملکرد چربی (غده چربی) و تولید بیش از حد چربی

پاسخ ایمنی بدن شما به وجود مخمردر نتیجه، اکثر شامپو ضد شوره‌ها حاوی موادی هستند که هدف آن‌ها کاهش مخمر روی پوست سر یا جلوگیری از تولید بیش از حد غدد عرق و چربی است.

مواد ضد شوره 

مواد ضد شوره - من و بازار

تولیدکنندگان از تعدادی ماده خاص در شامپو ضد شوره استفاده می‌کنند، که هر کدام از آن‌ها وظیفه‌ای را دنبال می‌کند. در جدول زیر این مواد و نحوه عملکرد آن‌ها برای به حداقل رساندن شوره سر را به صورت فهرست‌وار به شما ارائه کرده‌ایم.

مواد تشکیل دهنده و نحوه عملکرد ماده بهترین شامپو ضد شوره

شامپو کلیر زنانه Ice Cool Menthol - من و بازار

  1. سیکلوپیروکس:  این عامل ضد قارچ بوده با توقف رشد قارچ‌ها عملکرد خود را نشان می‌دهد.
  2. قیر زغال سنگ: قیر زغال سنگ به کاهش پوسته پوسته شدن پوست کمک می‌کند. برای رسیدن به این هدف؛ کاهش رشد بیش از حد سلول‌های پوست که منجر به شوره می‌شود، در دستور کار این ماده قرار دارد.
  3. سالیسیلیک اسید و گوگرد: افزودن گوگرد به سالیسیلیک اسید به کاهش بیشتر تجمع سلول‌های پوست کمک می‌کند. گوگرد همچنین دارای فعالیت ضد میکروبی است.
  4. کتوکونازول: این عامل ضد قارچی به از بین بردن قارچ مالاسزیا که غدد چربی را تحریک می‌کند و می‌تواند منجر به شوره سر شود، کمک می‌کند.
  5. سالیسیلیک اسید: این بتا هیدروکسی اسید از چسبندگی سلول‌های پوست جلوگیری می‌کند و می‌تواند به حذف سلول‌های پوسته پوسته کمک کند.
  6. سلنیوم سولفید: این عامل ضد میکروبی همچنین به کند شدن گردش و پوسته پوسته شدن پوست و همچنین کاهش رشد مخمر کمک می‌کند.
  7. پیرتیون روی: که با نام ZPT یا ZnPT نیز شناخته می‌شود، با کاهش رشد مخمر، تولید روغن اضافی و جلوگیری از تولید بیش از حد سلول‌های پوست که می‌تواند منجر به ایجاد شوره شود، به درمان سر کمک می‌کند.

همانطور که می‌بینید، بسیاری از مواد مختلف شامپو ضد شوره وجود دارد. برخی از ترکیبات ممکن است برای برخی از افراد خوب عمل کند، اما برای برخی دیگر چندان خوب نباشد. همچنین، برخی از شامپو‌ها ممکن است برای پوست سر شما مفید باشند اما برای مو‌ها یا نوع پوست شما عالی عمل نکنند.

 عوامل دیگری که باید در نظر گرفته شود

 عوامل مهم انتخاب شامپوی ضد شوره - من و بازار

هنگام انتخاب شامپو ضد شوره، علاوه بر مواد لازم، متغیر‌های دیگری هم هست که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید به انتخاب بهتری برای مو‌های خود دست پیدا کنید، آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:  

1- مو‌های وز و وز شده 

مو‌های وز و وز شده - من و بازار

اگر مو‌های مستعد فر خوردن دارید، ممکن است بخواهید یک محصول حاوی ZPT را امتحان کنید. در یک مطالعه قدیمی روی زنان مبتلا به شوره سر، از آن‌ها خواست که از محلول 1 درصد ZPT یا شامپو کتوکونازول 2 درصد استفاده کنند. محققان دریافتند 75 درصد از آن‌ها شامپوی حاوی ZPT را ترجیح می‌دهند زیرا در مقایسه با شامپو کتوکونازول باعث وز شدن و فرخوردگی کمتری می‌شود.

2- رنگ مو

رنگ مو - من و بازار

شامپو‌های دارای ترکیب قیر زغال سنگ می‌توانند ظاهر مو‌های شما را تیره یا لکه دار کنند. به همین دلیل، پزشکان معمولاً استفاده از آن را روی مو‌های روشن توصیه نمی‌کنند.

3- پاسخ مرد در برابر زن 

مردان به دلیل تفاوت در لایه پوستی خود بیشتر از زنان دچار شوره سر می‌شوند. یک مطالعه کوچک معتبر نشان داد که شوره سر مردان در مقایسه با زنانی که از همان شامپو استفاده می‌کردند، به شامپوی 1 درصد ZPT بهتر پاسخ می‌دادند. نویسندگان این مطالعه همچنین دریافتند که شوره سر زنان به شامپو ضد شوره بهتر از مردان پاسخ می‌دهد، که آن‌ها فکر می‌کردند به دلیل اثرات شوینده (پاک‌کننده) شامپو بر مو‌های زنان است.

4 – مو‌های چرب 

مو‌های چرب - من و بازار

بر اساس مقاله‌ای در سال 2010، شامپو ضد شوره که با ترکیب سولفید سلنیوم ساخته شده باشد، می‌توانند مو‌های چرب را حتی چرب‌تر نشان دهند. اگر از قبل با چربی مو‌ها مبارزه می‌کنید، ممکن است بخواهید شامپو‌های شوره سر را با سایر مواد امتحان کنید.

 5- ارزش ویژه سلامتی 

ما به برابری سلامتی اعتقاد داریم. ما می‌خواهیم همه فرصتی برابر برای داشتن سالم‌ترین زندگی در اختیار داشته باشند. شما می‌توانید خود را برای تحول جامعه داوطلب کنید و به ما در ایجاد دنیایی سالم‌تر کمک کنید.

 نرم‌کننده‌های مو چطور؟

نرم کننده مو و ضد شوره - من و بازار

نرم‌کننده‌های مو، مو‌ها را نرم‌تر و در حالت ایده‌آل بیشتری نگه می‌دارد. برخی افراد از نرم‌کننده‌هایی استفاده می‌کنند که مخصوص افراد مبتلا به شوره هستند. این نرم‌کننده‌ها اغلب حاوی موادی مانند ZPT برای نفوذ بیشتر به مو و پوست سر هستند. برخی شامپو ضد شوره‌ها هم در خود نرم‌کننده دارند.

نکاتی برای افزایش تاثیر حالت دهی نرم‌کننده‌های مخصوص شوره سر

نرم‌کننده‌های مخصوص شوره سر - من و بازار

خشکی پوست سر می‌تواند باعث تولید بیش از حد روغن شود که بیشتر به شوره سر کمک می‌کند. محصولاتی که باید از آن‌ها اجتناب کنید شامل اسپری مو یا شامپو‌های معمولی هستند که حاوی مقدار زیادی الکل هستند.

  • نرم‌کننده را از پوست سر تا انتهای مو‌های خود بمالید.
  • نرم‌کننده را حداقل 3 دقیقه روی مو‌های خود بگذارید.
  • هر بار که از شامپوی شوره استفاده می‌کنید از نرم‌کننده مخصوص شوره سر روی مو‌های خود استفاده کنید.

علاوه بر نرم‌کننده‌ها، اجتناب از برخی محصولات مو که ممکن است باعث خشک شدن پوست سر می شوند، مهم است.ش

کلام من و بازار

مادر اینجا محصولاتی را که فکر می‌کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، قرار می‌دهیم. شما می توانید در فروشگاه من و بازار به انواع بهترین شامپو ضد شوره خارجی دسترسی داشته باشید. برای خرید شامپو کلیر ، هد اند شولدرز و … در بهترین کیفییت به ما اعتماد کنید. اما هدف اصلی ما نشان دادن راه‌های سلامت برای شماست. امیدواریم در این مسیر یار و یاور ما باشید. در صورت ایجاد هرگونه سؤال در ذهنتان، آن را با کارشناسان ما در میان بگذارید. آن‌ها در اولین فرصت به سؤالات شما پاسخ می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

بهترین شامپو بدن Body Wash - من و بازار

بهترین شامپو بدن چه ویژگی‌هایی دارد؟ | راهنمای خرید

بهترین شامپو بدن برای پوست شما چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ آیا بیماری یا حساسیت‌های پوستی خاصی شما را عذاب می‌دهد؟ جواب سوالات خود در این مقاله دریافت کنید.

blog manobazar
20 نوامبر 2023
خرید شکلات اوت چوکو - من و بازار

شکلات اوت چوکو Oat Choco

شکلات اوت چوکو نوعی شکلات رژیمی است که از جو دوسر که جزء غلات است تولید می‌شود. از اوت چوکو می‌توان به عنوان یک میان وعده قوی نام برد؛

blog manobazar
28 اکتبر 2022
آموزش طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

طرز تهیه قهوه فرانسه در 1 دقیقه : فرنچ پرس را آماده کنید

طرز تهیه قهوه فرانسه French coffee قهوه روش های دم کردن متفاوتی داره و کشور های زیادی روش اختصاصی خودشون […]

blog manobazar
11 ژوئن 2022
preloader