logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

طرز تهیه شیرینی جو دوسر و خرما

blog manobazar
26 ژوئن 2023
5 دقیقه زمان برای مطالعه
طرز تهیه شیرینی جو دوسر و خرما - جنوبی

طرز تهیه شیرینی جو دوسر و خرما

اگر رژیم دارید و یا دچار مشکلات دیگر سلامتی مانند بیماری دیابت و یا فشارخون هستید و نمی‌توانید از شیرینی‌های معمولی استفاده کنید، بهتر است دست به کار شوید و شیرینی جو دوسر و خرما خوشمزه و سالم را در خانه برای خود و خانواده‌تان درست کنید. این شیرینی از جو دوسر به همراه خرما درست می‌شود که هر کدام سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها هستند. اما از قند و دیگر ترکیبات مضر چاق‌کننده خبری نیست. اگر می‌خواهید با طرز تهیه شیرینی جو دوسر و خرما، آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

فیلم طرز تهیه شیرینی جو دوسر و خرما

در فیلم زیر می توانید جزییات بیشتری از این رسپی را تماشا کنید که در تهیه این شیرینی خرمایی به شما کمک می کند.
به کانال فروشگاه جنوبی در نماشا و آپارات بپیوندید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی جو دوسر و خرما

مواد لازم برای تهیه شیرینی جو دوسر و خرما - جنوبی

با این که شیرینی جو دوسر و خرما ظاهری بسیار خاص و جدید دارد؛ اما مواد مورد نیاز آن همه جا در دسترس است. در ادامه مواد لازم برای این شیرینی را مرور می‌کنیم:

  1. خرما: 400 گرم از هر نوعی که در دسترس دارید
  2. آب جوش: 1 پیمانه
  3. آبلیمو: یک قاشق غذاخوری
  4. عصاره وانیل: یک قاشق‌چایخوری
  5. جو دوسر: ۲ پیمانه
  6. آرد همه ‌منظوره یا آرد سفید قنادی: 1 پیمانه
  7. شکر قهوه‌ای: سه چهارم پیمانه
  8. بیکینگ‌پودر: یک دوم قاشق چایخوری
  9. دارچین: یک دوم قاشق چایخوری
  10. نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
  11. کره خرد شده و به دمای محیط رسیده: سه چهارم پیمانه

طرز تهیه شیرینی جو دوسر و خرما

برای درست کردن این شیرینی خرمایی اسلایسی خوشمزه و سالم باید چند مرحله طی کنید:

مرحله اول: آماده کردن مواد میانی

آماده کردن مواد میانی - جنوبی

برای مواد میانی این شیرینی خرمایی، ابتدا خرماها را که می‌تواند از هر نوعی باشد، انتخاب کرده و هسته آن‌ها را به دقت جدا کنید. خرماها را درون ظرفی ریخته و آب را به آن اضافه نمایید. دقت کنید که اگر از خرماهای نرم‌تر استفاده می‌کنید، می‌توانید مقدار آب را کمتر بریزید. پس از آب، نوبت آبلیمو است که باید به این مخلوط اضافه شود.

زیر گاز را روشن کنید تا این مخلوط حرارت ببیند و خرماها نرم شود. بین 5 تا 8 دقیقه طول می‌کشد تا خرماها نرم شوند و بپزند. در این مدت می‌توانید خرماها را با پشت قاشق چوبی نرم و له کنید تا برای استفاده در مواد میانی شیرینی، آماده شود. پس از این مدت زمان شعله را خاموش کرده و وانیل را به آن اضافه کنید. در پایان، ظرف را برای مدتی در آشپزخانه قرار دهید تا مواد میانی خنک شوند.

مرحله دوم: آماده‌سازی خمیر

آماده‌سازی خمیر - جنوبی

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی جو دوسر و خرما، باید ابتدا مواد خشک خمیر را با هم مخلوط کنیم. برای این منظور ابتدا در یک کاسه گود، جو دوسر را با آرد سفید و در ادامه شکر قهوه‌ای به همراه بیکینگ‌پودر، دارچین و نمک، روی هم می‌ریزیم. همه مواد خشک را با قاشق مخلوط می‌کنیم. در ادامه کره نرم شده را که به شکل مکعب خرد کرده‌ایم به این مخلوط مواد خشک اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم. حالا با نوک انگشتان، کره را به آرامی به خورد مواد خشک می‌دهیم تا به شکلی تقریباً یکدست درآید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی خرمایی

مرحله سوم: آماده‌سازی لایه‌ها

آماده‌سازی لایه‌ها - جنوبی

در مرحله سوم از طرز تهیه شیرینی جو دوسر و خرما، خمیر آماده شده را کنار می‌گذاریم. حالا به یک ظرف یا سینی فر برای پهن کردن خمیر نیاز داریم. بهتر است برای این کار از یک ظرف فلزی مستطیلی که ارتفاع کمی دارد، استفاده کنید. کف ظرف را با کاغذ روغنی بپوشانید و نصف مواد خمیری را به آرامی درون آن پخش کنید. ابتدا با قاشق کم‌کم از مواد خمیر ته ظرف ریخته و بعد با پشت قاشق، آن را کاملاً صاف کنید.

وقتی لایه اول خمیر صاف شد، مواد میانی خرمایی را روی آن پهن کنید. حالا نوبت به لایه دوم خمیری است. از مواد با قاشق کم‌کم برداشته و روی مواد میانی ریخته و آن را صاف کنید. لازم نیست که سطح رویی کاملاً صاف باشد. نامنظم بودن این لایه، ظاهر جذابی پس از پخت به آن خواهد داد.

مرحله چهارم: پخت شیرینی

پخت شیرینی - جنوبی

برای مرحله آخر از طرز تهیه شیرینی جو دوسر و خرما، فر را بر روی دمای 175 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. سینی فر را در طبقه وسط و به مدت 25 تا 30 دقیقه، قرار دهید. وقتی سطح روی شیرینی طلایی شد، اسلایس خرمایی ما آماده است. صبر کنید تا شیرینی کمی از دما بیفتد و خنک شود. پس از آن می‌توانید شیرینی‌ها را با استفاده از یک کارد تیز، برش بزنید.

بیشتر بخوانید: آیا خرما چاق کننده است؟

خواص جو دوسر

خواص جو دوسر - جنوبی

جو دوسر یک غله سرشار از فیبر، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. جو دوسر سرشار از فیبرهای غذایی است که در کاهش وزن و اشتها مفید است. جو دوسر همچنین به عنوان یک غذای خوب برای کاهش سطح قند و کلسترول خون در نظر گرفته می‌شود. این ماده، سرشار از فیبر بتا گلوکان است که سلامت دستگاه گوارش را تضمین می‌کند. یک رژیم غذایی غنی از فیبر، باعث حرکات منظم روده و رفع یبوست می‌شود.

جو دوسر فواید سلامتی فوق‌العاده‌ای دارد و سرشار از پلی‌فنول‌ها و دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها است. آنتی اکسیدان‌ها برای حمایت از سلامت قلب و کاهش خطرات بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی شناخته شده‌اند. آنتی اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهند و گاز نیتریک اکسید را در خون، افزایش می‌دهند که به گشاد شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

مصرف جو دوسر، همچنین به کاهش کلسترول بد LDL کمک می‌کند که سلامت قلب را ارتقا می‌دهد. جو دوسر همچنین برای سلامت پوست، کاهش قند خون، بالا بردن کیفیت خواب و کاهش وزن نیز مفید است. حالا که با طرز تهیه شیرینی جو دوسر و خرما آشنا شدید، می‌توانید دست به کار شده و این شیرینی خوشمزه و مفید را آماده کنید.

خواص خرما

خواص خرما - جنوبی

خرما، مخصوصا خرمای خشک، مملو از مواد مغذی است. خرمای خشک سرشار از کالری است و حاوی مقادیر بالایی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری به ویژه ویتامین B6، منیزیم و پتاسیم است. خرما دارای فیبر بالایی است و برای سلامتی دستگاه گوارشی بسیار مفید است. خرما اگرچه سرشار از قندهای طبیعی مانند فروکتوز و گلوکز است، اما شاخص گلیسمی پایینی دارد. علاوه بر این، خرما سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است که در جلوگیری از ابتلا به سرطان‌ها، مؤثر است.

از مهم‌ترین فواید خرما همچنین بهبود سلامت مغزی در انسان است زیرا حاوی مقادیر زیادی کولین و ویتامین B است. این مواد مغذی معمولاً برای بهبود یادگیری و حافظه ضروری هستند. میل کردن خرما همچنین با کاهش التهاب و تشکیل پلاک در مغز ارتباط دارد. این موارد به کاهش خطر بیماری‌های عصبی مانند بیماری آلزایمر کمک می‌کند و عملکرد شناختی را در افراد مسن بهبود می‌بخشد.

 بیشتر بخوانید: خواص خرما خشک چیست ؟

خرما سرشار از مس، منیزیم و سلنیوم است. این ریز مغذی‌ها برای ارتقای سلامت استخوان و جلوگیری از اختلالات مرتبط با استخوان بسیار مهم هستند. خرما همچنین به طور طبیعی سرشار از آهن است و به جبران کمبود آهن در بدن کمک می‌کند.

سخن آخر و خرما

سخن آخر و خرما - جنوبی

حال که با خواص بی‌نظیر خرما در سلامتی آشنا شدید، بهتر است دست به کار شوید و با استفاده از طرز تهیه شیرینی جو دوسر و خرما، این اسلایس‌های بی‌نظیر را برای خود و خانواده‌تان تهیه کنید. برای تهیه خرما و نیز آگاهی از قیمت خرما در انواع گوناگون، می‌توانید به وب سایت فروشگاه اینترنتی جنوبی مراجعه کنید. در این وب سایت می‌توانید انواع کالاها و محصولات خوراکی را با بالاترین کیفیت، تهیه نمایید.

منبع: لینک منبع مطلب طرز تهیه شیرینی جو دوسر و خرما در وب سایت جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پینه چیست

6 جواب که درمان میخچه و پینه را آسان می کند

مقدمه میخچه و پینه چیست ؟ علت پینه کف دست چیست ؟ به طور کلی باید گفت که از اصطکاک […]

علیرضا بهرامیان
05 دسامبر 2021
رژیم غذایی جنرال موتورز General Motors - من و بازار

رژیم غذایی جنرال موتورز General Motors : کاهش وزن در 7 روز

رژیم غذایی جنرال موتورز در 7 رو.ز می توانید به وزن دلخواه خود برسید.

blog manobazar
17 آوریل 2021
راهنمای خرید قهوه استارباکس Starbucks - من و بازار

راهنمای خرید قهوه استارباکس Starbucks

برای انتخای بهترین محصول استارباکس راهنمای خرید قهوه استارباکس Starbucks را مطالعه کنید. جزییات دقیقی از محصولات این برند دریافت کنید.

blog manobazar
05 جولای 2022