logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

طرز تهیه کاپوچینو خانگی : باریستا شو

blog manobazar
19 ژوئن 2021
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
طرز تهیه کاپوچینو خانگی - من و بازار

طرز تهیه کاپوچینو خانگی

اگر هوس یک نوشیدنی جذاب به سراغ شما آمده، کاپوچینو cappuccino درست کنید. برای تهیه این نوشیدنی کار سختی در پیش ندارید. کاپوچینو یک نوشیدنی ایتالیایی است که به طور سنتی با قسمت های مساوی اسپرسو دابل شات، شیر بخار پز و کف شیر تهیه می شود. به جای شیر می توان از خامه هم استفاده کرد.

ما برای شما به ساده ترین شکل ممکن طرز تهیه کاپوچینو خانگی را آموزش خواهیم داد.

فیلم طرز تهیه کاپوچینو خانگی

برای اطلاع از جزییات بیشتر از این نوشیدنی خوشمزه می توانید فیلم طرز تهیه آن را تماشا کنید.

به کانال ما در نماشا , آپارات بپیوندید .

کاپوچینو cappuccino

 

در سال های اخیر، کاپوچینو cappuccino از اروپا و استرالیا به آمریکای شمالی و فراتر از آن گسترش پیدا کرده است. می توانید در ژاپن و دیگر کشور های آسیای شرقی و بسیاری از نقاط دیگر کاپوچینو را بیابید .

 کاپوچینو یک نوشیدنی ایتالیایی است که به طور سنتی با قسمت های مساوی اسپرسو دابل شات، شیر بخار پز و کف شیر تهیه می شود. به جای شیر می توان از خامه هم استفاده کرد.

در ایتالیایی، کاپوچینو به معنای “کلاه کوچک” است، که به درستی فوم شیر را که در بالای پایه اسپرسوی نوشیدنی قرار دارد، توصیف می کند. طبق تاریخ، ظاهراً از لباس راهبان کاپوچین نیز سرچشمه می‌گیرد. راهبان کاپوچین با کلاه‌های سرپوش‌دار قهوه‌ای و سرهای تراشیده‌شان، شباهت بسیار زیادی به حلقه کرم و فوم سفید دارند که در رأس نوشیدنی کلاسیک قرار دارند.

اما سوال این است که چه چیزی این نوشیدنی را در سراسر جهان محبوب کرده است؟ خاستگاه کاپوچینو در کجاست و چگونه شروع شده است؟ انواع این نوشیدنی در سراسر جهان چیست؟ فواید کاپوچینو چیست؟

کاپوچینو چیست؟

کاپوچینو cappuccin - من و بازار

کاپوچینو cappuccino یک نوشیدنی با طعم قهوه است که بر پایه اسپرسو تهیه می شود. خاستگاه این نوشیدنی ایتالیا است. با کف شیر یا همان میکرو فوم ها درست می شود.

کاپوچینو معمولاً با استفاده از دستگاه اسپرسوساز درست می شود. اسپرسو در کف فنجان ریخته می شود و به دنبال آن مقدار مشابهی شیر داغ می ریزند که با حرارت دادن و بافتن شیر با استفاده از نازل بخار دستگاه اسپرسوساز تهیه می شود. یک سوم بالای نوشیدنی از کف شیر ( میکروفوم ) تشکیل شده است که می توان آن را با به سادگی با دارچین یا پودر کاکائو روی آن را تزیین کرد.

کاپوچینو چه مزه ای دارد؟

یک کاپوچینو با کیفیت از لحاظ بافت و طعم قوی است و دارای مزه سرزنده قهوه و کمی شیرینی حاصل از قند و لاکتوز طبیعی موجود در شیر است. بله، کاپوچینو با شیر درست می شود. همچنین آن را می توان با شکر، شیره های ساده و سایر افزودنی ها طعم‌دار کرد .
درست کردن یک کاپوچینو عالی مهارت اندکی می خواهد. می توانید به سادگی کاپوچینو خانگی بدون دستگاه و یا وسایل خاصی درست کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید .

انواع کاپوچینو cappuccino

محبوبیت کاپوچینو cappuccino باعث شده تا در بسیاری از نقاط دنیا به عنوان یک نوشیدنی محبوب سرو شود. همین موضوع نیز عاملی شده تا رسپی های متفاوتی برای آن ایجاد شود.

کاپوچینو سنتی از یک یا دو شات اسپرسو که با لایه های شیر کفی و بخار پز پوشانده شده است تشکیل گردیده است . معمولا باریستا ها انواع کاپوچینو خود را دارند تا تجربه نوشیدن آن برای شما در جاهای مختلف کمی متفاوت باشد. با این حال،برخی فراتر رفته و کاپوچینو با نام خود عرضه می کنند .

  • کاپوچینو یخ زده یا کاپوچینو فردو Freddo cappuccino

کاپوچینو یخ زده یا کاپوچینو فردو - من و بازار

کاپوچینو یخ زده یا کاپوچینو فردو Freddo cappuccino از معروفترین مدل های این نوشیدنی است. در کشور ایتالیا، در قسمت رویی این نوشیدنی، شیر سرد کف کرده میریزند. در ایالات متحده معمولا با یخ، مخلوط شده و سرو می شود.

  • کاپوچینو تر یا مرطوب

کاپوچینو تر یا مرطوب (که به عنوان کاپوچینو چی‌رو یا کاپوچینو سبک هم شناخته می شود) که بیشتر آن شیر گرم و قسمت کمتر آن شیر همراه با میکرو فوم ( کف شیر ) درست می شود. این نوشیدنی نسبت به کاپوچینو سنتی خامه ای تر و از لحاظ مزه رقیق تر است .
کاپوچینو خشک (که به عنوان کاپوچینو اسکارو یا کاپوچینو تیره هم شناخته می شود) نسبت به سایر کاپوچینوها شیر کمتری دارد و در آن میزان کمی شیر بخارپز مخلوط شده است .

اما تفاوتش این است که لایه شیر کف کرده بیشتری بر روی آن قرار دارد . مزه اسپرسو در آن قوی تر و قسمت مایع این نوشیدنی نسبت به کاپوچینو سنتی از لحاظ رنگ تیره تر است . کف شیری روی این نوشیدنی به عنوان عایق عمل می کند و آن را برای مدت طولانی تری گرم نگاه می دارد.

  • کاپوچینو طعم دار

کاپوچینو طعم دار در آمریکا بسیار محبوب است. معمولا از شربت ساده طعم دار در آن استفاده می شود. طعم های محبوبی شامل وانیل، شکلات، کارامل، نعنا فلفلی، تمشک و دارچین در طرز تهیه کاپوچینو طعم دار استفاده می شود. برخی اوقات، افزودنی های دیگر مانند پودر کاکائو یا دارچین، میزان کمی از کارامل یا سس شکلات هم بر روی کف کاپوچینو اضافه می شوند.

فواید کاپوچینو چیست ؟

آنتی اکسیدان های قوی در قهوه و ترکیبات حاصل از آن همانند کاپوچینو وجود دارد که باعث خواهد شد شما در طول زندگی از سلامتی جسمانی برخوردار شوید. بخشی از تأثیر این آنتی اکسیدان‌ها افزایش سلامتی کبد شما است.

بر اساس تحقیقاتی که بر روی تاثیرات کافئین موجود در قهوه و فراورده‌های حاصل از آن انجام شده است، افرادی که میزان دوز خاصی از کافئین دریافت کرده بودند، عملکرد مغزی و فعالیت موثر حافظه بیشتری نسبت به افراد دیگر داشته‌اند.

شاید برای شما هم پیش آمده است که برخی اوقات با وجود اینکه داروی مشابه خورده‌اید اما سردردتان (میگرن) به یک‌باره سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند. دلیل این اتفاق را می‌توان در مصرف ترکیبات دارای کافئین قبل از دارو دانست.

تحقیقات علمی نشان داده که قهوه موجود در کاپوچینو دارای آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به دو مرجع شناخته شده برای دریافت آنتی اکسیدان، چای و کاکائو است. بر اساس همین پژوهش‌ها اثبات شده که قهوه بیش از هزار نوع آنتی اکسیدان در دانه‌های خود دارد.

هیچ چیز مانند کافئین، قهوه و کاپوچینو نمی‌تواند استرس شما را کاهش دهد. نه تنها خوردن کاپوچینو بلکه بو کردن آن نیز از جمله مواردی است که احساس آرامش به شما می‌دهد. مسلماً این حس را زمانی که در کافه مورد علاقه خودتان نشسته باشید بیشتر حس کرده‌اید.

از دیگر فواید آن می توان به کاهش خطر بروز آلزایمر، بهبود هضم، کاهش احتمال بروز سرطان، افزایش قدرت و … اشاره کرد.

انوع روش های طرز تهیه کاپوچینو خانگی

  • طرز تهیه کاپوچینو خانگی با قهوه فوری

طرز تهیه کاپوچینو خانگی با قهوه فوری - من و بازار

طرز تهیه کاپوچینو خانگی با قهوه فوری یکی از روش های مرسوم تهیه کاپوچینو است. برای این رسپی ابتدا به یک فنجان آب گرم، 1 تا 2 قاشق قهوه فوری و به مقدار دلخواه از شکر استفاده کنید. شکر قهوه ای می تواند کیفیتی لذت بخش و به شما ارائه دهد. بسته به اندازه لیوان می توانید شیر به ترکیب خود اضافه کنید. فراموش نکنید برای جذابیت این کاپوچینو، شیر را بجوشانید و تا میکرو فوم ها روی آن ظاهر شود. شیر را به ترکیب اضافه کرده و فوم ایجاد شده را روی آن قرار دهید. با استفاده از پودر کاکائو، دارچین یا حتی پودر قهوه می توانید آن را تزیین کنید و به آن ظاهری جذاب و لذت بخش بدهید.

  • طرز تهیه کاپوچینو خانگی بدون دستگاه

طرز تهیه کاپوچینو خانگی بدون دستگاه - من و بازار

عضو اصلی هر کاپوچینو شیر است. به سادگی می توان با روش های متفاوتی از ان فوم باکیفیت تهیه کرد که از مراحل اصلی تهیه هر کاپوچینو است. می توانید با فرنچ پرس یا میکسر های کوچک دستی فومی عالی تهیه کرده و با ترکیب قهوه فوری ، آب جوش و شکر که شیر که روی آن فوم شیر قرار داده اید یک کاپوچینو خانگی بدون دستگاه را سرو کنید.

خب حالا که در مورد کاپوچینو اطلاعات زیادی بدست آوردید بریم سراغ آموزش کاپوچینو خانگی .

مواد لازم برای ساخت کاپوچینو خانگی

1 – قهوه فوری: 1 قاشق غذاخوری
2 – شکر: 1 قاشق غذاخوری
3 – آب داغ: 2 قاشق غذاخوری
4 – شیر پرچرب: 2 قاشق غذاخوری
5- پودر کاکائو: به مقدار لازم
6 – لبخند فراموش نشود

طرز تهیه کاپوچینو خانگی

از آنجا که این رسپی یک طرز تهیه کاپوچینو با قهوه فوری است ، پیشنهاد میشود از قهوه های فوری باکیفیت استفاده کنید تا طعم کاپوچینو شما دلچسب و خوش عطر باشد .

فنجان شیک و قشنگ خود را از قفسه خارج کنید تا طوفانی از عطر و مزه بپا کنید. در ابتدا 1 قاشق غذاخوری قهوه فوری درون فنجان بریزید. سپس 1 قاشق غذاخوری شکر نیز به آن اضافه کنید. پس از این کار 2 قاشق غذاخوری آب داغ به ترکیب قبل می افزاییم.

پس از این کار، با یک قاشق هر سه را با هم ترکیب میکنیم. تا صاف و یکدست شود. سپس مقداری شیر شیر پرچرب را می جوشانیم . پس از این کار آن را به درون یک بطری انتقال میدهیم .

درب بطری را ببندید و تکان دهید . با این روش به سادگی هرچه تمام تر می توانید میکرو فوم درست کنید . پس از اینکه به خوبی فوم ایجاد کردید ، آن را به ترکیب قهوه فوری و شکر و آب داغ اضافه کنید . پیشنهاد می شود از شکر قهوه ای استفاده شود. .تقریبا کار شما تمام شده و می توانید آن را با مقداری پودر کاکائو تزیین کنید . کار تمام است می توانید با نوشیدن آن حسی شاداب و پر انرژی داشته باشید.

نوش جان

منابع : gymito ، youtube، wikipedia ، virgool

گردآوری ، تهیه و تنظیم : کاری از تیم بلاگ فروشگاه اینترنتی من و بازار

2 پاسخ به “طرز تهیه کاپوچینو خانگی : باریستا شو”

  1. Yasna گفت:

    چقدر ساده و کامل توضیح دادید،سپاس از اینکه تجربیاتتون با ما به اشتراک میگذارید👏👏👏

    • من و بازار گفت:

      رضایت شما برای ما بسیار مهمه.
      از این دیدگاه شما خوشحالیم
      همراهی شما برای ما دلگرمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

درمان پینه

5 اصل برای درمان پینه

مقدمه درمان پینه پا با جوش شیرین ، درمان پینه پا در طب سنتی ، لایه برداری پینه پا، همه […]

علیرضا بهرامیان
07 دسامبر 2021
طرز تهیه کوکی شکلاتی - من و بازار

طرز تهیه کوکی شکلاتی در 2 دقیقه

شما در زمان 2 دقیقه چه کاری انجام می توانید انجام دهید؟ من و بازار اینجا است تا طرز تهیه کوکی شکلاتی در 2 دقیقه را در اختیار شما قرار دهد.

blog manobazar
24 آوریل 2021
شیک کره بادام زمینی - فروشگاه من و بازار

طرز تهیه شیک کره بادام زمینی | مقوی‌ترین شیک دنیا

خوشمزه مثل شیک کره بادام زمینی. طعمی دلخواه و سرشارا از انرژی. می‌توانیداین شیک را به سادگی در خانه تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

blog manobazar
29 آگوست 2023