logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

طرز تهیه حلوا خرما Halwa

blog manobazar
23 سپتامبر 2022
5 دقیقه زمان برای مطالعه
طرز تهیه حلوا خرما - من و بازار

طرز تهیه حلوا خرما

طرز تهیه حلوا خرما به عنوان یک دسر خوشمزه، طرفداران زیادی دارد. انواع حلوا با کاربردهای متفاوت در نقطه نقطه کشور عزیزمان پخته و استفاده می‌شوند. هرچند که به ظاهر آماده کردن انواع حلوا کار سخت و پیچیده‌ای است، اما اگر روش پخت و تهیه آن را به خوبی یاد بگیرید، با چند بار تمرین می‌توانید به عنوان یک آشپز حرفه‌ای حلواهای خوشمزه‌ای را آماده کنید.

به یاد داشته باشید که خرمای خوب و با کیفیت، از مهم‌ترین نکات در تهیه خرما است. در این مطلب به طرز تهیه حلوا خرما نگاهی خواهیم کرد و تهیه انواع آن را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای طرز تهیه حلوا خرما

مواد لازم حلوا خرما - من و بازار

این نوع از حلوا در واقع از خوراکی‌های جنوبی است و در نتیجه با یکی از مهم‌ترین محصولات جنوب کشور یعنی خرما تهیه می‌شود. به یاد داشته باشید که 200 گرم خرما اولین ماده غذایی برای تهیه این حلوا است. سایر مواد لازم شامل موارد زیر است:

  • 100 گرم آرد که در حدود سه چهارم لیوان می‌شود.
  •  80 گرم روغن مایع که تقریبا نصف یک لیوان می‌شود.
  • پودر دارچین به مقدار یک چهارم قاشق چای‌خوری
  • پودر هل به میزان یک چهارم قاشق چای‌خوری
  • گلاب به اندازه یک قاشق غذاخوری
  • آب جوش به میزان نصف یک لیوان

طرز تهیه حلوا خرما

اگر مواد لازم برای طرز تهیه حلوا خرمایی جنوبی خوشمزه و پرانرژی را آماده کرده‌اید، وقت آن است که به طرز تهیه حلوا خرما بپردازیم:

1- مرحله اول: تهیه حلوای خرما

خرما - من و بازار

تهیه خرما با کیفیت در این رسپی بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که خرمای شما پوست و هسته دارد و این موارد حلوای شما را خراب خواهند کرد. ابتدا هسته‌ها و پوسته‌های خرما را جدا کنید. به یاد داشته باشید که مقدار خرمایی که در بالا گفته شد، در واقع همان خرمایی است که هسته و پوسته آن جدا شده باشد.

2- مرحله دوم حلوا خرمایی: آماده کردن خرما

خرماهای پوست کنده شده و بدون هسته را در یک کاسه بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید. آرام آرام خرماها نرم خواهند شد. پس از چند دقیقه می‌توانید خرماهای نرم شده را بکوبید تا کاملا له شده و حالت یک‌دستی پیدا کنند. اگر لازم بود این کار را با میکسر هم می‌توانید انجام بدهید.

3- مرحله سوم: تفت دادن آرد

ابتدا پیشنهاد می‌کنیم که آرد را الک کنید تا اگر ناخالصی یا دانه درشتی در آن هست، جدا شود، آرد الک شده را داخل یک تابه ریخته و آن را روی حرارت قرار بدهید. به یاد داشته باشید که حرارت باید ملایم باشد تا آرد نسوزد. سی دقیقه آرد را در همین حالت تفت بدهید تا اصطلاحا خامی آرد گرفته شود.

4- مرحله چهارم: آماده کردن حلوا

پس از تفت دادن آرد، رنگ آن کمی تغییر خواهد کرد. آرد را یک بار دیگر الک کنید تا اگر آردها به یکدیگر چسبیده‌اند، از هم جدا شده و آرد نرم و یک‌دستی داشته باشید. حالا وقت آن است که آرد را دوباره در تابه ریخته و به آن روغن را اضافه کنید. سپس پودر دارچین و پودر هل را می‌توانید به مخلوط آرد و روغن اضافه کرده و همه این مواد را با یکدیگر کاملا مخلوط کنید.

5- مرحله پنجم: اضافه کردن خرما

در مرحله پنجم از طرز تهیه حلوا خرما، هم زدن مواد را آنقدر ادامه بدهید تا کامل با یکدیگر مخلوط شوند. حالا می‌توانید خرمایی که آماده کرده‌اید و پوره شده است را به آرد و مابقی مواد اضافه کنید. وقت آن است که دوباره هم بزنید تا مخلوط شما یک‌دست شده و حلوا جمع شود.

6- مرحله ششم: اضافه کردن گلاب

پس از جمع شدن حلوا، وقت آن است که گلاب را اضافه کنید. اما اضافه کردن گلاب با مابقی مواد متفاوت است. گلاب اگر داغ شود، تلخ خواهد شد و طعم حلوای شما خراب می‌شود. در نتیجه باید تابه حلوا را از روی شعله بردارید و سپس گلاب را به مواد اضافه کنید. در گام بعدی حلوا را هم بزنید تا گلاب کاملا جذب شود.

7- مرحله هفتم: هم زدن حلوا

حلوا را دوباره به روی حرارت ملایم برگردانید و هم زدن را ادامه بدهید. کم کم حلوا جمع‌تر شده و از دیواره‌های تابه فاصله می‌گیرد. پس از این مرحله حلوای شما آماده شده است و می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید.

8- مرحله هشتم: سرو کردن حلوا

طرز تهیه حلوا خرما تمام شد و حالا حلوای شما آماده شده است. می‌توانید کمی کره نیز به حلوا اضافه کنید تا هم حلوای دست پخت شما طعم بهتری گرفته و هم اینکه براق‌تر شود. در این مرحله می‌توانید خوراکی لذیذ خود را در ظرفی ریخته و به شیوه مورد علاقه خودتان آن را تزئین کنید.

پیشنهاد می کنیم رسپی جذاب طرز تهیه کیک خرما را را مشاهده کنید.

طرز تهیه حلوا خرما با مواد افزودنی

گردو و یا کنجد از مرسوم‌ترین موادی است که به این نوع حلوا اضافه می‌شود. اگر قصد داشتید تا این نوع از حلوای خرما را آماده کنید، فقط کافی است تا در مرحله‌ای که قصد دارید پوره خرما را به مواد دیگر اضافه کنید، کنجد و یا گردو را نیز اضافه کنید.

حلوا کنجدی - من و بازار

اما اگر خواستید طرز تهیه حلوا با خرما و شیر را استفاده کنید، پس از اینکه خرما و سایر مواد را با یکدیگر کاملا مخلوط کردید، حالا باید شیر را اضافه کنید. به یاد داشته باشید که کمی کمتر از یک لیوان شیر نیاز خواهید داشت. همچنین فراموش نکنید که حلوای خرمای شیری از حلوای خرمای معمولی نرم‌تر خواهد بود.

برای حلوا خرمای زعفرانی، بهتر است ابتدا زعفران خود را پودر کرده و در آب حل کنید. پس از اینکه آرد شما آماده شد، قبل از اضافه کردن خرما، زعفران را به مخلوط خود اضافه کرده و سپس خرما را نیز اضافه کنید.

انواع حلوا با خرما

حلوا با خرما به روش های متنوعی تولید می شود که در ادامه برخی از معرف ترین های این رسپی را معرفی می کنیم.

  1. طرز تهیه حلوا با خرما و گردو
  2. طرز تهیه حلوا خرمایی جنوبی 
  3. طرز تهیه حلوای خرما بدون آرد
  4. طرز تهیه حلوا خرما خانگی
  5. طرز تهیه حلوا خرمایی شیرازی
  6. طرز تهیه حلوای خرما و کنجد
  7. طرز تهیه حلوا خرما خوزستانی

جمع بندی طرز تهیه حلوا

در این مطلب طرز تهیه حلوا خرما توضیح داده شد. همانطور که دیدید برای تهیه این محصول لذیذ، به خرما نیاز دارید. شما می‌توانید خرید خرما خاصویی و یا خرید خرما کبکاب را در لیست خرید خود قرار بدهید تا این حلوا را بتوانید تهیه کنید.

البته به یاد داشته باشید که خرید خرما را باید از فروشگاه‌های معتبر انجام بدهید. شما می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی من و بازار، خرما و سایر مواد غذایی مورد نیاز خود را به راحتی و با بالاترین کیفیت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

خرما روغنی - من و بازار

طرز تهیه خرما روغنی + ساده و پر انرژی

خرما روغنی معمولاً به عنوان یک منبع انرژی غذایی برای مصرف در هنگام صبحانه است. طرز تهیه خرما روغنی بسیار ساده است و از ترکیب خرما و روغن بدست می آید.

blog manobazar
16 آوریل 2023
لیموناد صورتی - من و بازار

لیموناد صورتی : دلتون خنک

لیموناد صورتی گرمی هوا در این روز های سال را می توان با یک نوشیدنی خنک و دلچسب به فراموشی […]

من و بازار
16 جولای 2021
همه چیز درباره روتین پوستی روزانه - من و بازار

همه چیز درباره روتین پوستی روزانه

مهم‌ترین اقدام در روتین پوستی روزانه چیست؟ چند بار در طول شبانه‌روز باید پوست خود را بشوییم؟ چگونه محصولات متناسب با پوست خود را انتخاب کنیم؟ با ما باشید.

blog manobazar
08 دسامبر 2023
preloader