logo-manobazar-2048x6021
0

سبد خرید شما خالی است

ورود و عضویت

طرز تهیه خرما بریز | دسر مقوی کرمانی

blog manobazar
23 مارس 2023
4 دقیقه زمان برای مطالعه
طرز تهیه خرما بریز دسر مقوی کرمانی - من و بازار

مقدمه طرز تهیه خرما بریز

آموزش طرز تهیه خرما بریز به عنوان دسر لذیذ کرمانی برای علاقه‌مندان به شیرینی‌پذیری جالب خواهد بود. از گذشته تا کنون مصرف خرما جهت درمان بسیاری از امراض مانند فشار خون، دیابت و … مفید بوده است. در حال حاضر نیز از خرمای پرخاصیت در تهیه انواع مختلفی مواد غذایی مانند دسرها، کیک و شیرینی استفاده می‌شود.

دسر خرما بریز بر سر سفره‌های افطاری نیز بسیار پرطرفدار است. تهیه این دسر قوی و خوشمزه بسیار راحت بوده و با ترکیب چند ماده ساده به دست می‌آید. اگر به یادگیری طرز تهیه خرما بریز علاقه دارید ادامه مقاله را از دست ندهید.

آموزش طرز تهیه خرما بریز

آموزش طرز تهیه خرما بریز - جنوبی

حالا نوبت به آموزش طرز تهیه خرمای بریز می‌رسد. خرمای بریز یک دسر لذیذ و مقوی کرمانی بوده که با ترکیب چند ماده ساده تهیه می‌شود. لازم به ذکر است که مدت زمان تهیه مواد این دسر 10 دقیقه بوده و حدود 20 دقیقه طول می‌کشد تا به طور کامل پخته شود.

مواد لازم طرز تهیه خرما بریز - جنوبیمواد مورد نیاز برای درست کردن خرمای بریز در جدول زیر آمده است:

  1. آرد گندم: 1 پیمانه
  2. پودر هل: 1 قاشق چایخوری
  3. خرما: 1 پیمانه
  4. پودر گشنیز: 1 قاشق چایخوری
  5. روغن: 1/3 پیمانه
  6. دانه رازیانه: 1 قاشق چایخوری
  7. دارچین: 1 قاشق چایخوری
  8. گلاب: 5 قاشق غذاخوری

مراحل تهیه خرما بریز

مراحل طرز تهیه خرما بریز - جنوبی

  • ابتدا هسته خرما را جدا کنید. برای نرم شده خرما بایستی آن را داخل روغن سرخ کرد. پس از اینکه بافت خرما کامل نرم شده کلیه ادویه‌ها به همراه گلاب را به آن اضافه و خوب ترکیب کنید. عمل مخلوط کردن را تا جایی ادامه دهید تا فرم خمیری پیدا کند.
  • همزمان با سرخ کردن خرما آرد گندم را نیز در ظرف جداگانه روی حرارت تفت دهید. موقعی که آرد به رنگ طلایی در آمد و کامل برشته شده برای تهیه دسر آمده است.
  • قبل از اینکه آرد گندم از دما بیفتد باید آن را الک کرد تا گلوله نشود.
  • پس از تهیه مواد خرمایی آن را روی آرد داغ ریخته و با قاشق به خوبی ترکیب کنید.
  • ترکیب به دست آمده را تا هنوز گرم است داخل ظرفی که از قبل چرب کرده اید، ریخته و به شکل لوزی برش بزنید. قطر مواد باید حدود 2 سانتی متر باشد.
  • می توانید کف ظرف را هل، دارچین و حتی گردو ریخته و سپس مواد را اضافه کنید.
  • مرحله آخر قرار دادن دسر به مدت دو ساعت در داخل یخچال است. این کار باعث سفت شدن خرما بریز می‌شود.

نکات ضروری تهیه خرما بریز

نکات ضروری تهیه خرما بریز - جنوبی

در رابطه با تهیه این حلوا باید گفت که در مقایسه با دیگر انواع حلوا خرما بسیار شکننده تر است. لازم است این نکته، به سایر مراحل طرز تهیه خرما بریز اضافه شود. مقدار خرما با توجه به نوع ذائقه افراد می‌تواند متفاوت باشد. اگر به دسرهای شیرین علاقه چندانی ندارید، خرمای کمتری استفاده کنید.

این دسر عطر و طعم بسیار خوبی دارد، پس حتما آن را آماده کنید. مطمئن باشید با یک بار مصرف از طرفداران خرما بریز خواهید شد. در ادامه به معرفی دو مدل خرمای بسیار معروف خواهیم پرداخت که در طرز تهیه خرما بریز و بسیاری از رسپی ها کاربرد فراوانی دارند.

معرفی خرمای کبکابمعرفی خرمای کبکاب - جنوبی

قبل از آموزش و یادگیری طرز تهیه خرما بریز پیشنهادی می‌شود با خصوصیات و فواید دو نوع خرمای معروف آشنا شوید.
خرما کبکاب جزو خرماهای معروف ایران به شمار آمده و ظاهری به رنگ قهو‌ای تیره دارد. خرید خرما کبکاب به عنوان خوشمزه‎ترین نوع رطب بسیار طرفدار دارد. بیشترین کشت این خرما در شهرهای جنوبی مانند بوشهر و خوزستان است.

از این نوع خرما در تولید عسل نیز استفاده می‌شود. در ارتباط با این نوع خرما باید بدانید که میزان رطوبت و شیرینی آن به منطقه کشت شده بستگی دارد. خرما کبکاب از خرماهای تر بوده و طبیعت گرم و مرطوب دارد. این نوع خرما ارزش غذایی بالایی داشته و دارای مواد معدنی همچون پتاسیم، کلسیم، آهن و منیزیم، پروتئین و فیبر است. البته خشکی خرما کبکاب سبب شده که به راحتی انبار شود.

خرمای خاصویی

معرفی خرمای خاصویی - جنوبی

خرما خاصویی یکی از محبوب‌ترین خرماهای تولید شده در ایران است. این میوه خوشمزه ظاهری شبیه به بامیه دارد. همچنین به دلیل کوچک بودن قیمت پایینی داشته بطوری‌که اکثر خانواده‌ها می‌توانند این محصول را خریداری کنند. پوست خرمای خاصویی نازک بوده و مقدار شیره فراوانی دارد. بعلاوه به دلیل مقدار شیرینی که دارد جایگزین مناسبی برای قند و شکر است.

از این رو پزشکان خرید خرمای خاصویی را به افراد دیابتی پیشنهاد می‌دهند. در هنگام خرید خرما به این نکته توجه کنید که نوع رسیده این خرما رنگ قهوه‌ای روشن دارد. طبع این نوع خرما گرم و خشک بوده به همین دلیل مصرف آن به افراد سودایی و سرد مزاج پیشنهاد نمی‌شود.

فواید خرمای خاصویی

فواید انواع خرما با هم متفاوت هستند و حتی در مقدار کالری و قند تفاوت های زیادی دارند. در زیر به فواید خرما خاصویی اشاره شده است.

  • فواید خرمای خاصویی - جنوبی این نوع خرما سرشار از منگنز، منیزیم، مس و سلنیوم است. خرمای خاصویی اگر به طور روزانه مصرف شود منجر به حفظ سلامتی استخوان‌ها شده و مانع پیشرفت پوکی استخوان خواهد شد.
  • وجود عنصر پتاسیم در ساختار این محصول باعث پایین آوردن فشار خون می‌شود. علاوه بر این مانع شکل‌گیری سنگ کلیه نیز خواهد شد.
  • خرمای خاصویی مقادیر بالایی فیبر داشته و به ثبات میزان قند خود نیز کمک خواهد کرد.
  • یکی از ویتامین‌هایی که نقش مهمی در انعقاد خون داشته و در خرمای خاصویی به وفور وجود دارد، ویتامین k است.
  • مصرف این نوع خرما منجر به کاهش استرس و تقویت حافظه می‌شود.
  • وجود فیبر در این خرما باعث حفظ سلامتی دستگاه گوارش خواهد شد.
  • اثرات مثبت خرمای خاصویی روی جوانی و زیبایی پوست فوق العاده است.

با توجه به خواص فراوانی که این خرما دارد باید خرید خرما خاصویی آن را در اولویت قرار دهید.

کلام آخر طرز تهیه خرما بریز

خرما گونه های متفاوتی دارد که هر کدام خواص منحصر به فرد خود را دارند. خرما کبکاب و خاصویی از جمله خرماهای پرمصرف محسوب می‌شوند. بعلاوه از خرما به دلیل دارا بودن خواص فراوانی که دارد در تهیه انواع مواد غذایی نیز استفاده می‌شود. خرما بریز که به حلوای کرمانی نیز معروف است جزو دسرهای محبوب و خوشمزه به شمار می‌آید.

اگر تصمیم به تهیه دسر خرمایی داشته باشید از بین دسرهای موجود کدام را انتخاب می‌کنید؟ فروشگاه اینترنتی جنوبی آماده ارائه انواع خرما به مشتریان هستند. شما میتوانید در فروشگاه اینترنتی جنوبی تلاش کرده تا قیمت خرما را بصورت رقابتی در دسترس شما قرار دهد. هدف ما ارائه کیفیت برتر در کنار قیمت های مناسب است. لذت خریدی آسان و باکیفیت را با ما تجربه خواهید کرد.

 

منبع مطلب طرز تهیه خرما بریز : وبسایت فروشگاه اینترنتی جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زیبایی صورت

10 اصل برای زیبایی صورت

مقدمه چه نوع کرم زیبایی صورت می تواند تاثیر مناسبی داشته باشد؟ آیا عمل زیبایی صورت بهترین گزینه است؟ بهترین […]

علیرضا بهرامیان
26 نوامبر 2021
دهانشویه

8 اصل که باید قبل از خرید دهانشویه بدانید

مقدمه بهترین دهان شویه چیست ؟ دهانشویه فلوراید چیست ؟ در هفته از دهان شویه چندبار استفاده کنیم ؟ مضرات […]

علیرضا بهرامیان
21 نوامبر 2021
کره بادام زمینی برای بدنسازی - من و بازار

کره بادام زمینی برای بدنسازی و عضلات چه ثاثیری دارد؟

کره بادام زمینی برای بدنسازی می تواند کلید اصلی در عضله سازی باشد. مصرف صحیح و دقیق آن به شما در عضله سازی و ذخیره انرژی بسیار کمک می کند.

blog manobazar
21 نوامبر 2023
preloader